Tepon morsian.. ja muut Mimmin ankat

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Tepon morsmaikku antoi joululahjaksi munan! Hieno juttu! :smt001
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Oho, onnea! Onko se tämän vuoden poikanen? Ootko muuten syönyt ankanmunia? Pekkis antoi meille aikamoisen kasan, ja mä olen mieheni kanssa keitellyt niitä ja paistanut ja... mä en ainakaan huomaa mitään eroa maussa kananmunaan, isompia ne kuitenkin on.

Ei se Aku lihavalta näytä :) Mietin että onkohan se jotain isompaa rotua tms. Tai onhan se hyvinvoivan näköinen, mutta niinhän vaakkujen pitää ollakkin :smt003
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Mimmi

Se on toukokuussa syntynyt. Ollaan me syöty jonkun verran, mutta mieluiten käytän niitä leivontaan ja ruuanlaittoon (makaronilaatikko!). Keitettynä en oikein tykkää, kun se valkuainen on jotenkin höttönen, vaikka maku aika lailla sama onkin.
pronssari

Viesti Kirjoittaja pronssari »

Minä olin jo varma kun Mimmi kertoi Tepon morsmaikun muniineen että Mimmi on laittanut munan jo hautoma koneeseen tai jonkun hautovan kanan alle. :smt003 :smt005
Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

:smt007 Onnea Tepolle uudesta morsmaikusta!
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Mimmi kirjoitti:En tiedä, ei ole oikein millä punnita??
Onkos Aku sen verran kesy, että saat napattua syliin? Jos on, niin voishan sen punnita sylissä ihan henkilövaakaa käyttäen. Eihän siitä välttämättä kovin tarkkaa painoa saa, mutta noin suunnilleen :smt002
Onnea Tellun ekasta munasta!
Mimmi

On niin kesy, pitääpä kokeilla.. Silleenhän mä kissatkin punnitsen, kun tarvii. Koiria en, kas kas! :smt005
Mimmi

Enpä ole muistanut Akua punnita, mutta päivitän ketjua muutamalla ankkakuvalla..

Teppo on nykyään näin komea:

Kuva

Ja Tellu hieno rouva:

Kuva
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Voi :smt007
Basu

Viesti Kirjoittaja Basu »

Tellu on niin naisellisen soma, että! :smt007
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onpa ne kauniita! Ja Tellulla on tietysti ollut papiljotti takatukassa, kun on noin somasti kiharalla :smile:
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Onpas kauniita :smt007 Nuo Tepon silmien ympärillä olevat vaaleat ympyrtä ovat hauskat kanssa.

Mä kävin eilen katsomassa Pekkiksen luona omia pikkuisiani. Hyvin pärjäsivät, tosin Typy oli hitusen poissa tolaltaan, liekö sulkasadosta johtuen :smt003
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Noin on niin kauniita et ei mitään rajaa :smt007 :smt007
Mimmi

Muutama kuva, kun nyt saa taas ulkoilla ihan laillisesti. Aku:

Kuva

Neiti kylvyssä:

Kuva

ja tuulettelemassa kylvyn jälkeen:

Kuva

Näillä on tässä pikkualtaassa tosi tiukka kylpemisjärjestys, kun ovat todenneet, että kaikki eivät mahdu kerralla. Neidin jälkeen kylpee Aku:

Kuva

Nuoriso jonottaa vuoroaan.

Kuva
milkkis]

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

OiOI :smt007 :smt007
Mä haaluuuun ankkoja!! Isännälle jo näyttelin pikku vaakkujen kuvia täältä ja vähän isompienkin ja lässytin että kato kuin sulosia.
Kyl niitä on varmaan pakko kesällä hommata....
Vastaa Viestiin