Kanani munivat!?!

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

jAtisKa5

Kanani munivat!?!

Viesti Kirjoittaja jAtisKa5 »

Ja minä, kun aattelin, että munia olisi tulossa vasta keväällä valosampaan aikaan. En nimittäin ole laittanut lisävaloja tai mitään erikoisruokia tms. ja siksi järkytys oli melkoinen, kun eka muna löytyi!! :smt001 Aattelin nimittäin, että talvehtikoot rauhassa ja otetaan tällänen rankka muniminen vasta sitten keväällä esille. :smt017

Asiaa ihmettelin ja kuulin, että nuorikot ei ymmärräkään näistä valoasioista ym mitään vaan munivat, kun itestä siltä tuntuu. Selvä, eli ei ihmeellistä.

Aikaa kulu kai noin viikko ja keskimäärin joka toinen päivä sain munan mukaani kanalasta... Kunnes niitä tulikin kaksi munaa päivässä?? Tuo oli tuo vanhempikin kananen, jo yhdet poikaset ainakin maalimaan saattanut rouva ottanut nuoremmasta mallia ja alkanut näin pimeimpään aikaan munia. Munissa on nimittäin selkeä kokoero eli ellei sama kana muni erikokoisia munia niin nämä hölmöt munivat kumpikin. Ilman tuntien mukaan laskettua valoa ja erityisvahvoja ruokia.

Maatiaisia minun makuuni!! :smt003
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Hyvin alkaa tää uus vuos, onnea!
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Eihän nyt ole enää pimein aika vuodesta: päivähän pitenee jo! :smt003

Onnea munivista! Ei kai ne kanatkaan mitään sille mahda, jos munahätä iskee..
Terhi

Viesti Kirjoittaja Terhi »

Meitin horniolaiset ovat myös aloittaneet muninnan jo 3 viikkoa sitten..nyt vauhti on 5 munaa päivässä.

Millet vielä ihmettelee talvea, eikä munia ole löytynyt. :smt001
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Ja meillä ei oo vielä lopetettukaan, vaikka miten oon yrittänyt lyhentää päivää. Nyt ovat pelkällä luonnonvalolla ja silti kaksi nuorimmaista munii lähes joka päivä. Vanhin alkoi tauolle ja pudotti pyrstönsä, toiseksi vanhimmasta en oo ihan varma, ei se ainkaan suli.
Maximoves

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Meillä myös yksi hassu kana on muninut joka toinen päivä, piti se kokonaista melkein viikon taukoa, kaikki muut on munimatta. Mutta saapa ainakin munakkaan pari kertaa viikossa :smt003
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Ei mullakaan kanoilla mitään selkeää taukoa munitaa ole tullut, ennen joulua ne tukki leipomismunia mulle tulemaa aikalailla. ja nytkin on nuoremmat vauhti päällä. Mulla on aika usein sattunut pääsiäisen tietämillä se huilaaminen.
vaikuttaisko noi lämpimät keli, ja kun on ulkoilleet munintaankin.
rituritu

jippii meilläkin munitaan

Viesti Kirjoittaja rituritu »

[quote="jAtisKa5"]Ja minä, kun aattelin, että munia olisi tulossa vasta keväällä.

SAMA TÄÄLLÄKIN.heti uuden vuoden jälkeen oli ylläri kanalassa ,sitä ekaa munaa sitten ihmeteltiin oikeen koko perhe..ja tietysti todettiin heti kaupanmunia kauniimmiksi :smt041.ja vau saatiin tuttavilta vielä tuliaisiksi oikeen hieno munien säilytys kaappi,joka löysi heti paikkansa keittöstä.muniminen on jatkunut 2 munaa per päivä,meillä 3 kanaa. Kuva Kuva
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

No nyt iski kade...juku mikä kaappi!
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

HIENO!
rituritu

moiks,juu niin oli minunkin mielestäni ja vielä hienompaa että se oli kerran jo täysi, laatikkoonkin mahtuu 2 munaa :smt045
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Eiiih! Voi tätä kateuden määrää! Mistä tuollaisia kaappeja saa???
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Tiimarista tais saada joku aika sitten ainakin..
rituritu

TÄMÄ TAITAA OLLA HONG KONG TILPEHÖÖRI KAUPASTA
jAtisKa5

Viesti Kirjoittaja jAtisKa5 »

Oli sitten honkkarista tai tiimarista niin ON MUUTEN HITSIN HIENO KAAPPI!! :smt007
Vastaa Viestiin