Outo puhelu

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Eika tullu silloin 12-vuotiaana mieleeni lahtea kyselemaan aitiltani vesuria marsun tappoon...
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ehkä nyt ymmärrän paremmin, kun joku sanoo, ettei ilkiä kirveellä/vesurilla tappaa.
Koska minulla tulee ihan kylmät väreet ja halvaannun ja puhe muuttuu soperteluksi pelkästä ajatuksesta, että pitäisi aikuisen kukon niska taittaa.
Se vain ei ole minun juttu. Varmasti on nopea ja tehokas. Minusta vain ei ole siihen...
Pigeon

liha

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Syön lihaakin jonkin verran, mutta kalaa mieluiten. Johtunee siitä, kun kasvatan kirjolohia ja muutenkin harrastukseksi tulee paljon käytyä kalassa. Tästä päästäänkin seuraavaan aiheeseen. Onko kalastus eläinrääkkäystä?
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ei minusta jos se tehdään oikein. Mutta itseasiassa minä en hyväksy sitä mitä urheili kalastajat tekee. Väsyttävät ja sitten päästävät vapaaksi. Joku ajattelee, että hyvä kun pääsee vapaaksi. minusta se väsytetrty kärsii ja se on altiimpi pedoille taudeilla loisille ja kaikelle mitä stressi aiheuttaa.
Myös kinuskien tyyli leikellä hailta evät ja jättää ruumiit kitumaan mereen on rääkkäystä.

Minä hyväksyn kalastuksen missä ei samalla tapeta delfiinejä tai troolata merta tyhjäksi.
Porukoilla on mökki norjassa ja sen vuono on trooleilla ryöstökalastettu, niin pahasti, että punaahven on käytännössä kadonnut.

Eli kun kala käytetään kokonaan ja syödään, niin silloin kalastus ei ole rääkkäystä.

Suomen kalastuksesta en tiedä oikeastaan mitään. Mutta norjassa olen kalastanut pienen elämäni. Mutta siis harrastuspohjalta, verkoilla, pilkeillä, liinalla ja sniikeillä. En ole pitänyt sitä rääkkäyksenä. Vaan ruuan hankkimisena.
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Ei minustakaan ole rääkkäysä, jos menetellään tässä edellä mainituin periaattein, eli lopetetaan kala, ilman turhia kärsimyksiä.
Tuohon Suviannen juttuun vielä lisäisin, mitens ne pilkkijät jotka jättää ne liian pienet kalansa kitumaan siihen jäälle.
Kyllähän se niin on että aina joku kärsii, tehtiin miten hyvänsä. Jos lihaa syödään, meinaan.
Turhaan ei meilläkään kaloja vedestä nostella, aina ne ruuaksi menee.
Mulla muuten oli akvaario, ja on vieläkin. Nytten siellä pollaa vesikilpparit.
Vastaa Viestiin