Pigeon kirjoitti:Niimpä, mutta tässä topikissa on kaksi eri aihetta. Alunperin koski outoa puhelua, joten voisiko tämän keskustelun ja teurastushommat siirtää eri paikkoihin?
Mielestäni tätä topikkia on aivan mahdoton jakaa mitenkään. Alunperin oli puhe oudosta puhelusta, jossa ostateltiin kukkoja teurastettaviksi epämääräisiin olosuhteisiin. Koko ketjun opetus, jos niin voi sanoa, kiteytyy minun mielestäni hyvin mirrin sanonnassa:
mirri kirjoitti:On se kuitenkin hyvä, että näistä puhutaan, edes senverta, että jos joku tulee ehdottamaan jotain kummaa teurastus tapaa.
Aika yleistä on, että jutut lähtevät ns. rönsyilemään keskutelupalstoilla milloin minnekin. Niinhän se käy elävänkin elämän keskusteluissa. Toisia se haittaa...toisista se on keskustelujen suola. Meitä on niin moneen junaan ja joku jää aina asemallekin. Rönsyilet sä Pige itsekin, että älä yhtään yritä nyt nipottaa siellä:smt006
Valitettavasti totuus on, että noin puolet tipuista on kanoja ja puolet kukkoja. Kukkoja ei mahdu kovinkaan monta yhteen parveen, joten pakkohan niistä ylimääräisistä kukkopojista on päästä eroon. Kaikille ei mitenkään löydy uusia koteja, joten mitä muuta voi tehdä kuin tappaa ne? Nimittäin: jollei ihminen tapa, niin ne ensin haavoittavat pahastikin toisensa ja loppujen lopuksi tappavat toisensa! Se on luonnon laki ja sille ei voida mitään. Mutta sitten siihen, että
miten ja missä ne tapetaan...siihen vastuulliset omistajat voivat vaikuttaa! Yksi konsti on juuri tämä, ettei myydä epämääräisille kukkojen kyselijöille.
Sitten vielä tuohon, että mistä täällä saa keskustella: ehdottoman suotavaa on jutella siipiveikoista ja toki possuistakin! <---Noissa jos pysyttelee, niin ei mene kovin paljon metsään

Yrittää olla siis vitsi. Tottakai saa esim. tuolla offissa jutskata lähes mistä vaan, mutta pitää muistaa se, että ensisijaisesti olemme edelleen
siipikarjaharrastajille tarkoitettu foorumi! Tässä itse olen täysin samaa mieltä smarin kirjoituksen kanssa!
smari kirjoitti:Mua kyllä häiritsee jos haluan lukea kanoista ja kaikista ihanista linnuista ja keskusteluissa aletaan kirjoittaa itsemurhan tekotavoista! Olenko sitten jotenkin rajoittunut, en tiedä, mutta onhan lähes joka aiheelle omat fooruminsa. Yritän kyllä ymmärtää, että jokaisella meillä on erilainen ajatus siitä mikä on sopivaa ja mikä ei, mutta itse pidän sitä tälle palstalle sopimattomana.
Ja myös siitä muistutan, että keskustelun aiheen lisäksi on erittäin tärkeää se, että miten keskustelee eli kuten Mimmi sanoi:
Mimmi kirjoitti:Monella työpaikallakin on uskonto ja politiikka kiellettyjä aiheita, sillä niistä tulee helposti eripuraa, turhan kiivaita keskusteluja ja jotkut saattavat loukkaantua. Noin muuten pitää mun mielestä vain itse puntaroida, mikä on sopivaa. Ei kai sitä kukaan oikein voi tarkasti määritelläkään, mutta hienovaraisiahan sitä aina yritetään olla vieraampien ihmisten kanssa.
Eli kuten mikkero sanoi:
mikkero kirjoitti:Mutta eikös jatketa näillä munanetti aiheilla.

Aika hyvä vinkki eikö totta?
Hirveän laajalle meidän ei mielestäni kannata laajentaa keskusteluaiheita yksinkertaisesti siitä syystä, että näitä
lintuaiheisia foorumeita on niin onnettoman vähän! Muille aiheille, esim. koirille, hepoille, kissoille, ihmissuhteille, musiikille jnejne. löytyy vaikka ja vallan kuinka monta palstaa.