Outo puhelu
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
tiina
Outo puhelu
Äsken joku nainen soitti ja kyseli kukkoja ja että kuinka monta olisi. Minä sitten siihen, että noin viis olis ylimääräistä. Kysyin myös, että mitä se niin monella kukolla tekee. Pakastimeen kuulemma. Minä sitten, että jos se ruoaksi haluaa, mä tapan ne täällä valmiiksi, enkä anna niitä elävänä muualla tapettavaksi. No hän siihen, että uskonnon vuoksi pitää olla eläviä, että pappi tappaa ne. Minä sanoin heti, että en missään tapauksessa myy niitä. Hän sitten ihmetteli, että mitä väliä sillä on, että tappaa ne täytyy kuitenkin, ennenkuin ne syödään. Vastasin vaan, että sillä on väliä, miten ne tapetaan.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
-
Suvianne
-
kuutamofoxi
Muistaakseni juutalaiset teurastavat kukkoja uskonnollisesti. En tiedä mikä systeemi heillä kukon hengen ottamiseksi on, mutta oleellista siinä on se veren pirskottelu kukkoa pyörittäen (näin olen asian käsittänyt - eli voin olla ihan väärässäkin). Sehän onnistuu vaikka kukolta kaula katkaistaan, eli kiinnostais (ihan yleissivistyksen kannaltakin), että miten ne kukot lopettaa näissä uskonnollisissa jutuissa?
-
ninnu
Multa myös kyseltiin viime viikolla useampaa kukkoa. Ilmoituksessa on kanojen seuraksi, ei pataan. Ihmettelin kanssa, että mitä monella kukolla tekee ja sanoikin, että tulee teurastettavaksi.
Ei lähtenyt täältäkään yksikään kukko. Jos pakko on, niin tapetaan täällä, eikä lähdetä muualle kuljettelemaan tapettavaksi
Ei lähtenyt täältäkään yksikään kukko. Jos pakko on, niin tapetaan täällä, eikä lähdetä muualle kuljettelemaan tapettavaksi
-
Miia
Tuttuja minullekin tuollaiset puhelut. Nämä minulle soittaneet tosin ovat sanoneet, etteivät voi syödä kukkoja - kanoja ainoastaan. Hoono soomi ovat puhuneet, joten kovin kummoista keskustelua ei olla saatu aikaiseksi. Ja ilman kukkoja ovat jääneet.
Viimeksi muokannut Miia, 12 Maalis 2009, 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
tiina
Joo ei suomenkieli syntyperäisen ollut.
Tuossa tuommoisessa on ahdistavaa myös se, että ensin kukkojen pitäisi tehdä pitkä matka, joka stressaa. Sen palkkana olis sitten hengen lähtö. Haluan olla varma, että eläimellä on muutenkin turvallinen olo, sitä kohdellaan hellästi ja hyvin ennen tappamista, eikä sen tarvitse pelätä. Mistä mä voisin tietää, jos antaisin ihan uppo-oudolle ihmiselle tapettavaksi, että miten tuo kaikki tapahtuu, mikä tulee ennen sitä tappamista? Ja entäs ne jotka odottavat vuoroaan, ettei niiden tarvitsis nähdä mitä kaverille tehdään jne. Ja muutenkin se käsittely.
Tuossa tuommoisessa on ahdistavaa myös se, että ensin kukkojen pitäisi tehdä pitkä matka, joka stressaa. Sen palkkana olis sitten hengen lähtö. Haluan olla varma, että eläimellä on muutenkin turvallinen olo, sitä kohdellaan hellästi ja hyvin ennen tappamista, eikä sen tarvitse pelätä. Mistä mä voisin tietää, jos antaisin ihan uppo-oudolle ihmiselle tapettavaksi, että miten tuo kaikki tapahtuu, mikä tulee ennen sitä tappamista? Ja entäs ne jotka odottavat vuoroaan, ettei niiden tarvitsis nähdä mitä kaverille tehdään jne. Ja muutenkin se käsittely.
-
Kotopullaki
Re: Outo puhelu
Mua alko mietityttaa etta mika uskonto tollasia uhrilahjoja viela touhuu, ja viela Suomessa!?!tiina kirjoitti: No hän siihen, että uskonnon vuoksi pitää olla eläviä, että pappi tappaa ne.
Netista en loytany ku jonku ihme uskonnon jossain Karibian saarella, ja siella kukot tapetaan "kukkotanssissa" eli ihmiset riepottelee niita jaloista samalla tanssien ja sitten ne lopuks tapetaan lyomalla niita maahan...
Ei juutalaiset uhrilahjoja harrasta, kylla on joku ihan muu uskonto. Mutta mika ihmeen uskonto voi olla???
-
ninnu
-
mirri
-
Klara
Islam on muistaakseni uskonto jossa lihan pitää olla Halal-teurastettua.
Eli eläintä ei tainnuteta ennen pistoa, pappi vaan mutajaa rukouksiaan (ne kuulemma puuduttaa tarpeeksi) ja sitten pistetään. Eli eläin käytännössä on tajuissaan ja vuotaa kuiviin. Silleen son sitten "tarpeeksi puhdasta ja pyhitettyä" lihaa arvon herrasväen popsia.
Eli eläintä ei tainnuteta ennen pistoa, pappi vaan mutajaa rukouksiaan (ne kuulemma puuduttaa tarpeeksi) ja sitten pistetään. Eli eläin käytännössä on tajuissaan ja vuotaa kuiviin. Silleen son sitten "tarpeeksi puhdasta ja pyhitettyä" lihaa arvon herrasväen popsia.
-
mirri
No ei auta kun toivoa että se on niin pitkä rukous et kukko puutuu kuunteleen.
Kyllähän suomen väkiluku on lisääntynyt kun näitä muuttajia on tullut. Ja kaikkihan ne oman uskontonsa tuo mukanaan. Mut eiköstä siinä kuitenkin koske tämä suomessa voimassa oleva eläinsuojelulaki, näitä uskonto rituaalejakin?
Kyllähän suomen väkiluku on lisääntynyt kun näitä muuttajia on tullut. Ja kaikkihan ne oman uskontonsa tuo mukanaan. Mut eiköstä siinä kuitenkin koske tämä suomessa voimassa oleva eläinsuojelulaki, näitä uskonto rituaalejakin?