Viiriäisen munimattomuus

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
teme12

Viiriäisen munimattomuus

Viesti Kirjoittaja teme12 »

Sattuisko joku tietämään miksi minun yksi viiriäinen ei ole muninut koko elämänsä aikana yhtään munaa? Viiru on kohta vuoden vanha. Voisko olla joku puutos tai joku? Muut linnut kyllä ovat munineet.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Jos se on kukko :smt005
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

:smt005 :smt005 No joo... mutta voi se olla kukko. Jos se on pienempi kun muut, ja sillä on takapäässä se punainen paukama. Heti siinä pyrstön alla. Jossain oon lukeut ettei kaikki kukot kehity samalla lailla. Että erottais sen paukaman niin hyvin, varsinkin jos porukassa on paljon kukkoja. Mulla on kukot huomattavan pienempiä kun kanat!
teme12

:smt005 Ei sen ainakaan pitäis olla kukko kun sillä ei ole mitään noita merkkejä mikkä vois liittyä kukkoon. Eikai toinen kukko polje toista kukkoa!?
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Polkee!!! Ja minulla oli yksi kukko oli sellanen joka ei kiekunu ja oli pieni. se sitten nokittiin hengiltä yhden aamupäivän aikana.

Laita paistiksi. minulla on muutama hyvä resepti ;)

Minä pidin omilla viiruilla pikku tauon kun tili monasti kahtakin munaa. Pidin viikon valoa hämäränä. Ja tänään ei ollut yhtään munaa. Nyt laitoin jo valon normaaliksi. Onkohan kiusaa??!!
Ajattelin että meneehän siinä tovin, ennenkuin valo taas vaikuttaa. Tuleehan siinä vähän taukoa ja jos pysyis vain yhtenä munana päivässä.
teme12

Vai on linnutkin saanu vaikutteita noista joistakin ihmisistä! :smt003 Ei niillä ole minkäänlaista kärhämää ollut ja tämä yksilö on toisia kanoja paljon isompi.
Suvianne

Olisko se kukko. Meillä on kukot isompia kuin kanat.
Nuoret miehet jotka jäi keskenään ja ilman vaimoja jäivät pieniksi. Ne vain kieku ja tappeli ja pökkivät toisiaan.
Enää en sellasta poikamies laumaa jätä ollenkaan!!
dripple

Viesti Kirjoittaja dripple »

Muistan kun yritettiin äitini kanssa saada selville valkoisten viiriäisten sukupuolia. Istuttiin hiljaa tallissa ja katsottiin kuka polkee ketä. Muistuttelin siinä äitiä, että "tuo polki tuota, muista että tuo on kukko ja tuo toinen kana..." Äiti sitten tokaisi viisaana: "niin mutta jos ne onkin homoja!" :smt005 Ja niinhän se sitten olikin.

Paras tunnistuskeino on verrata niiden takapuolia. Kukolla se patti kyllä näkyy ja muutenkin paikat erilaiset.
teme12

Vielä kisäys ettei se polekkaan ketään.
teme12

lisäys*
Suvianne

Ei se minukaan outo kukko polkenu ketään.

Se on transseksuaali ;)
teme12

Se on siis kukko vaikka kana kuvittelee olevansakin. :smt001
Suvianne

:smt005 niin luulen!

Pataan vaan ;)
dripple

Viesti Kirjoittaja dripple »

Joo, ei se meidänkään alistetuin valkoinen kukko hyppinyt kenenkään selkään siis. Muut vaan sen selkään. Ja tuo alistetuin kukko jäi lopulta ainoaksi kukoksi naikkosten seuraan jo senkin vuoksi että oli äänetön :smt001
Suvianne

Meillä nämä haaremin omistajat kiekuvat enää harvoin. mutta minulla on siis vain yksi uros per haaremi. Yritin myöhemmin yhdistää isompan tilaan kaksi haaremia, vaan ei onnistunut.
Eli ilmeisesti heti nuoresta pitää tehdä niinkuin Mimmillä on että 3+7.
Mutta meillä saisivat siis kiekua, kun ovat kanalassa ja se ei haittaa. Mutta hiljasia ovat nykyään.
Vastaa Viestiin