Tarvitaanko kanan teurastuksesta kuvallista ohjetta?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
taikku
-
Pootsi
-
Suvianne
-
Paltsi
Pari Buttia ja yksi kukko on pakkasessa mutta ah, kuvat tuli itse toisella kädellä kuvaten ja toisella suolistaen niin huonoja, että joudutte odottamaan vielä kotvan tätä eeposta. Sitten pitää ihan oikeasti pestata vaimo kuvaamaan ja ottaa parempi digi käyttöön. Onneksi pataan päätyviä kukkoja on vielä viisi. Ehkä joku niistä saadaan kuviksi asti.
-
Nelli
-
Paltsi
-
ann75
Täälläkin odotellaan ohjetta, vielä ei ole pataan menossa ketään, mutta hyvä olis "tunnustella" että onko musta siihen eli pistämään patavalmiiksi kanasta. Kaipa sitä vähän sais käsitystä, jos näkee millaista se oikeesti on.. Mä olin niin haltioissani aamuisesta Jamien kotona ohjelmasta, missä se teki kaikkea ihanaa, viiriäistä, pyytä, fasaania...
(saakos muuten tontilla käppäilevät fasaanit laittaa pataan?)
(saakos muuten tontilla käppäilevät fasaanit laittaa pataan?)
-
Suvianne
-
ann75
-
wallen
-
mirri
Mulla kanssa oottaa 6 kukkoa pataan pääsyä....Kukaan ei halunnut lemmikiksi, niin popsimpas pois!
-
siimis
Mulla olis vielä astetta pidemmälle viety ehdotus tohon Paltsin kuvasarjaan.. Eiks me munislaiset voitais järkätä sellainen teemapäivä aiheella "Näin ylimääräiset kukot hyötykäyttöön". Kokoonnuttaisiin kaikki samaan paikkaan kukkoinemme ja sitten Paltsi näyttäis ihan kädestä pitäen, miten se kukon teurastus tapahtuu!
t. nimim. "kun sais edes hengiltä sen kurkon ensin..." eli teurastusta on kyllä opeteltu jo netin kuvasarjojen avulla, mutta tuolla ne silti edelleen kiekuu!
t. nimim. "kun sais edes hengiltä sen kurkon ensin..." eli teurastusta on kyllä opeteltu jo netin kuvasarjojen avulla, mutta tuolla ne silti edelleen kiekuu!
-
ann75
Mä en ole oikein löytänyt (Vaiko etsinyt) ohjeita, onko sulla hyvää linkkiä Siimis?siimis kirjoitti: t. nimim. "kun sais edes hengiltä sen kurkon ensin..." eli teurastusta on kyllä opeteltu jo netin kuvasarjojen avulla, mutta tuolla ne silti edelleen kiekuu!
Juu, mukana ollaan kädestä pitäen opetuksessa, jos vaan on yhtään järkevän matkan päässä
Jamppa uhkaili palauttaa mahdolliset kukot tänne takas, joten mä oon jo suunnitellut niistä menuta ens syksyksi..
-
mirri
-
Paltsi
Viime syksynä kun kaavailtiin Hiltan kanssa munistapaamista, yhtenä teemana oli kukon teurastus"näytös" niille joita asia kiinnostaa. Jos ensi vuonna saadaan tapaaminen aikaan jonnekin lähimaastoon niin otetaan teema uudelleen harkintaan.
Kuka tahansa linnun metsästäjä osaa kyllä todennäköisesti minua paremmin sen homman, olen vasta aloittelija.
Nahka on tosi tiukassa varsinkin selkäpuolelta, itse käytän surutta terävää puukkoa selkäpuolen nahan leikkaamiseen. Se lähtee parhaiten viiltämällä ruotoa pitkin nahan ja ruodon välistä.
Käsityötähän se on joten sen oppii vain tekemällä. Teurastus meillä hoidetaan siten, että kukkoa otetaan jaloista, laitetaan pää pölkylle ja sitten tempaistaan vesurilla niin kovaa, että pää on varmasti laakista poikki. Yhden kukon lopetin kalikalla tainnuttamalla kun halusin niskanahan ehjänä ja siistinä perhotarpeiksi. Siinä lyödään putkenpätkällä tms. kallon takaosaan kukko tainnoksiin, sitten terävällä puukolla viilto kitalakeen että tulee veret ulos ja kukko varmasti kuolee.
Kuka tahansa linnun metsästäjä osaa kyllä todennäköisesti minua paremmin sen homman, olen vasta aloittelija.
Nahka on tosi tiukassa varsinkin selkäpuolelta, itse käytän surutta terävää puukkoa selkäpuolen nahan leikkaamiseen. Se lähtee parhaiten viiltämällä ruotoa pitkin nahan ja ruodon välistä.
Käsityötähän se on joten sen oppii vain tekemällä. Teurastus meillä hoidetaan siten, että kukkoa otetaan jaloista, laitetaan pää pölkylle ja sitten tempaistaan vesurilla niin kovaa, että pää on varmasti laakista poikki. Yhden kukon lopetin kalikalla tainnuttamalla kun halusin niskanahan ehjänä ja siistinä perhotarpeiksi. Siinä lyödään putkenpätkällä tms. kallon takaosaan kukko tainnoksiin, sitten terävällä puukolla viilto kitalakeen että tulee veret ulos ja kukko varmasti kuolee.