Hautojia täälläkin
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Aivan oikein katsoit huonosta kuvakulmastakin! Tuo on juuri se hassu, jolla on ne hupsut varpaat ja silokintut. Eli se voisi olla favekanan ja sen 'ei ihan täydellisen'-brahmakukon tuotos? Koetan ottaa kunnolliset yksilökuvat tässä viikonlopun aikana...nyt ollut vähän kiirusta...smari kirjoitti:ihan kuin näkyisi toisella raidallisella partaa?
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
-
Muusa
-
smari
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Näitä sukupuolia olen koettanut pähkäillä. Tänään seitsemänviikkoisilla kalkkunoilla on melko suuri kokoero. Varoitushuudon kuullessaan Welho lyö maihin ja Wiiraus kuikuilee kaula pitkällä, että mistä ne aikuiset varoittivat. Welholla on pienempi kärsä. Pitäisin siis noiden merkkien perusteella Welhoa kanana ja Wiirausta kukkona. 
Viikko sitten alkoi näkyi myös tämmöistä “todistusaineistoa”: (epäselviä tämänpäiväisiä kuvia, mutta nähnee mitä niissä tapahtuu…)

Vaan entäpä sitten tämä Kaino? Muusa veikkasi tuolla ylempänä kanaksi. Samoin sanoi mimmu miehineen meillä käydessään. Pari viikkoa minustakin on näyttänyt enempi kanalta kuin kukolta. Harjan ja helttojen kasvu ei ole edistynyt ollenkaan moneen viikkoon. Isäntä tuumas tänään, että ihan selvä kana. Kuvissa päivää vaille 8vk:a. Ei ole sisaruksia, joihin voisi verrata, joten teidänpä mielipiteitä taas kaipaan!

Viikko sitten alkoi näkyi myös tämmöistä “todistusaineistoa”: (epäselviä tämänpäiväisiä kuvia, mutta nähnee mitä niissä tapahtuu…)

Vaan entäpä sitten tämä Kaino? Muusa veikkasi tuolla ylempänä kanaksi. Samoin sanoi mimmu miehineen meillä käydessään. Pari viikkoa minustakin on näyttänyt enempi kanalta kuin kukolta. Harjan ja helttojen kasvu ei ole edistynyt ollenkaan moneen viikkoon. Isäntä tuumas tänään, että ihan selvä kana. Kuvissa päivää vaille 8vk:a. Ei ole sisaruksia, joihin voisi verrata, joten teidänpä mielipiteitä taas kaipaan!

-
smari
Tuo pörhistelevä kalkkuna on ihan huippusuloinen
Kylläpä ne jo pienenä aloittaa! Mun kalkkunakuume vaan nousee taas noista kuvista! Kävin jo jopa katsomassa Kurinamasun kalkkuja, oli pakko nähdä livenä ja ajattelin että näin syksyllä kun on kura-aika ja kalkkunat isoja ja rumia, niin multa menis kaikki halut saada niitä kotiin.
No, se yritys kyllä epäonnistui, nyt mulla tekee niitä mieli vielä enemmän. 
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
-
Jyrika
Meille syntyi nyt viimeisessä satsissa ensimmäinen "ihan oikea" sulkajalka.Muusa kirjoitti:(oon muuten ihan varma että joku kerta mulla viel tyrnäväläistipujen joukossa on sulkajalkaisten lisäks joku liikavarpainenkin...)
Olenkin pohtinut, että mikähän esiesiesi-isä tuota on jättänyt. Onko Muusalla arvauksia?
HiltaHelikopterin tiput ovat kyllä aivan ihania.
Minäkin päätin tyttären painostuksen alla sortua, hän kun vaati, että sulkajalka pitää jättää eloon ja kun sitä ominaisuutta ei vissiinkään tyrnipseissä suosita, niin jaetaan sitten parvi kahtia ja hankittiin brahma-kukko pikkusulkajalkakanalle kaveriksi. (Kiitos Smari, hyvin kotiuduttiin)
-
Muusa
No onnittelut vaan sulkajalasta Jyrika
Ei mulla ole kyllä mitään käsitystä mistä ne jalkasulat tulevat, mitä lie kaikkia rotuja maatiaisiin sekoitettu? Omasta parvesta olen nuo tupsujalat karsinut mutta kaikki jatkavat toki eloa, ei-säilyttäjäkodeissa joissa jalkasulista jopa pidetään.
Ja Hiltan Kaino-Vieno on ihan selvä kana, tipuista en osaa sanoa muuta kuin että ovatpa ne untuvaisia, meidän tyrnäväläisillä on kaikilla ollut tuossa iässä jo komea höyhenpeite! Somia pikku untuvapalleroita.
Ei mulla ole kyllä mitään käsitystä mistä ne jalkasulat tulevat, mitä lie kaikkia rotuja maatiaisiin sekoitettu? Omasta parvesta olen nuo tupsujalat karsinut mutta kaikki jatkavat toki eloa, ei-säilyttäjäkodeissa joissa jalkasulista jopa pidetään.
Ja Hiltan Kaino-Vieno on ihan selvä kana, tipuista en osaa sanoa muuta kuin että ovatpa ne untuvaisia, meidän tyrnäväläisillä on kaikilla ollut tuossa iässä jo komea höyhenpeite! Somia pikku untuvapalleroita.
-
smari
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Tässä tämän illan räiskäisyjä. Kalkkukakrut ovat kovia kasvamaan:

Kylläpä oli tiput taas tankanneet kunnolla, kun on tuommoiset jättikuvut:

Nämä isommiksi kasvavat rodut ovat ainakin mulla olleet hitaammin höyhentyviä kuin maatiaiset ja nyt näyttää, että syystiput höyhentyvät hitaammin kuin keväälliset, vaikka luulis olevan just toisinpäin…

Kylläpä oli tiput taas tankanneet kunnolla, kun on tuommoiset jättikuvut:

Nämä isommiksi kasvavat rodut ovat ainakin mulla olleet hitaammin höyhentyviä kuin maatiaiset ja nyt näyttää, että syystiput höyhentyvät hitaammin kuin keväälliset, vaikka luulis olevan just toisinpäin…