Hautojia täälläkin

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Voi että tup jolla on mustavalkoinen pää on sievä!!!
Ihania kuvia
Maximoves

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Meillä myös yksi kana hautoo tiiviisti, joten saapa nähdä onko tulevaisuudessa tipuja tulossa. Eilen kanarouva olikin yllättäen vaihtanut pesää, johtuiko tämä siitä, että munia oli alla jo 6 kpl? Tämä on muninut nyt jonkin aikaa ja munat on aina kerätty päivittäin. Tosin tämän olen antanut hautoa näitä munia kun se niin tomerasti mut häätää pois keruupuuhista. Olen tussilla rastinut nuo haudontamunat ja kerään loput alta pois, onko tämä hyvä käytäntö? :smt003
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Juuri näin. Haudottavat merkitään ja ylimääräiset kerätään pois.
Kuusi munaa ei ole vielä paljon, joten tuskinpa siitä pesän vaihto johtuu.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Tsemppiä Maximovesin kanan haudontaan! Ilman muuta kannattaa merkitä haudottavat munat, jos toiset kanat pääsevät munimaan samaan pesään. Mä oon piirtänyt munan ympäri viivan ikäänkuin vyöksi, niin ei tartte sitten hämärässä pesässä käännellä munia ja etsiä, että milläs kyljellä se merkki olikaan, vaan näkee heti. Jokos se hautoja rauhoittui uuteen pesään vai palasiko entiseen?
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Hohhoijakkaa! Arvatkaapas mitä: ilmaantui vielä kolmaskin haudontaintoinen typy meidän kanalaan tälle syksylle! Onkohan tuo huono kesä jotenkin sotkenut kuviot, kun tuntuu, että niin monella on nyt näitä syyshautojia?
Meimi-brahma, joka on vasta vajaa seitsenkuinen, puuhailee vahvasti siihen malliin, että tipuistahan se haaveilee...saapipa nähdä, että riittääkö sen pinna.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Kalkkunatiput ovat nyt kaksiviikkoisia. Käyvät hyvällä säällä ulkona jonkin aikaa.
Kuva
Äiti-mä olen jo näiin piitkä!
Kuva
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Ihania!! Ihana tuo kuva missä kurkkii äitiään ylöspäin!!
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Kaino taitaa olla kukko vai mitä mieltä ootte? Ikää tasan kolme viikkoa ja jo noin punaista näkyy.
Kuva
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Juu. olisin samaa mieltä.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Hieno lähikuva!

Kukolta vaikuttais, ainakin kuvassa.
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

No jos tuo Kaino olis yks meijän tipuista niin sanoisin että kana, meillä on kolmiviikkoisilla kukoilla ollut jo selvästi "pullottavan" mallinen harja ja joillain komeasti esiintyöntyväkin jo, kanoilla on sit nähty tuota mallia ja joillain aika kirkkaan oranssinsävyisenäkin.
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Ihania kuvia :smt007 :smt007 Kukko minustakin Kaino on.
Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

:smt007 Onpa ihania Hiltan lapsoset!
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Tässä nämä äitiyslomalaiset yhteiskuvassa. Taustalla hautoo Meimi, jolle näyttäisi tulevan viisi tipua.
Kuva
mepatsu

Viesti Kirjoittaja mepatsu »

Tässä meitin kalkkunatipuja.
Piti siirtää kalkkunalaan rouva tipuineen, kun pesäpaikan valinta ei ollut meikäläisen mieleen :smt002
Kuva
Vastaa Viestiin