Mimmin kanat hautoo..
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Muutama päivä sitten menin tipulaan, jossa piti olla 7 tipua, mutta niitä oli vain kuusi. Katselin, mutta en löytänyt kadonnutta. Harmistellessani menin toiseen tipulaan ja kas - emolla ei ollutkaan 6 vaan 7 tipua! Yksi oli siis vaihtanut maisemaa, emoa ja sisaruksia..
No, ei siinä mitään, mutta tänä aamuna tipumäärät olivat taas oikein päin. Ja nimenomaan se sama tipu oli palannut takaisin. (Tipueilla on muutaman päivän ikäero, joten kaverin erotti hyvin siipien koosta.)
Kyllä mä sen uskon, että tipu seikkaillessaan joutui "väärän" emon parveen, mutta luulin kyllä, että kukaan asianomaisista ei edes huomannut koko juttua - kaikista vähiten tipu itse! Mutta niin vain tipu löysi takaisin perheensä pariin.
(No, jos joku ei halua uskoa satuihin, niin voihan se olla, että tipu on vain kovin seikkailumielinen [kukko] ja sattui vain eksymään edes takaisin..)
No, ei siinä mitään, mutta tänä aamuna tipumäärät olivat taas oikein päin. Ja nimenomaan se sama tipu oli palannut takaisin. (Tipueilla on muutaman päivän ikäero, joten kaverin erotti hyvin siipien koosta.)
Kyllä mä sen uskon, että tipu seikkaillessaan joutui "väärän" emon parveen, mutta luulin kyllä, että kukaan asianomaisista ei edes huomannut koko juttua - kaikista vähiten tipu itse! Mutta niin vain tipu löysi takaisin perheensä pariin.

(No, jos joku ei halua uskoa satuihin, niin voihan se olla, että tipu on vain kovin seikkailumielinen [kukko] ja sattui vain eksymään edes takaisin..)
Vapaasti ulkoilevan kanan tipuissa on ollut älytön hävikki..
Seitsemästä tipusta on jäljellä kaksi. Joka yö häviää yksi tipu, vaikka olen tehnyt vaikka minkälaisia suojauksia. Viime yönä kanoilla tipuineen oli pyykkikori nurin päin päällä ja tiput säilyivät hengissä. Kuuden jälkeen kävin päästämässä porukan vankilastaan. Ja aamulla yhdeksän aikaan oli taas hävinnyt yksi tipu! Rrrrrraivostuttavaa!
Nyt siirrän varalta molemmat ulkoemot tipuineen sisälle. Syyllisestä ei ole pienintäkään havaintoa..
Ja muuten: yksi kana aloitti hautomisen..

Ja muuten: yksi kana aloitti hautomisen..

- HiltaHelikopteri
- kukkoilija