Konehaudontapäiväkirja

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
haisu

Viesti Kirjoittaja haisu »

30.3 munat köllöttelee, mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut. Jokohan niistä alkas näkemään jotain, huomenna 6vrk täynnä.
haisu

31.3 Munat köllöttelee edelleen tyytyväisinä. Onnistuin rikkomaan hautomakoneen lämpömittarin, mutta paistomittari ja kuumemittari mittailee edelleen.
Kokeeksi eilen katsoin jääkaapista otettua munaa ja sitten paria hautomakoneen munaa ja erillaisiltahan ne näytti, oliskohan siellä jotain elämää. No, jos parin päivän päästä kattois uudestaan.
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Jos siellä on tipu kehittymässä niin aluksi näyttää kuin munassa olisi iso hämähäkki :smt003
haisu

Hämähäkki :smt005
haisu

1.4 Kaksi viikkoa jäljellä. Jännitys tiivistyy. Aika hanurista vain, että työvuorolistan mukaan olen yhdessä tympeimmistä työkohteista juuri laskettuna aikana.
haisu

2.4 lisäsin taas vettä, kylläpä sitä haihtuu paljon. Eilenillalla läpivalastiin munia, ja ainakin yhdessä munassa nähtiin miehen kanssa SILMÄT! Kolme munaa vain katottiin.
haisu

Heh, kuoriuduin näköjään itse :smt005
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kiva seurata tätä haudontapäiväkirjaa! Kyllä kuulostaa tipuja olevan tulossa, kun emäntäkin jo kuoriutui =D>
haisu

4.4 ei mitään ihmeellistä, vettä lisäsin taas. 10 päivää jäljellä. Jännittävää!
haisu

5.4 Unohdin sitten illalla kääntää munat, tai en unohtanut, vaan nukahdin ja nukuin sikeästi aamuun asti.
haisu

Eilen illalla oli kosteudet vähän turhan alhaalla, vähän suhuuttelin vettä. Yritin myös läpivalaista paria, mutta ilmeisesti olin liian silmät ristissä, enkä onnistunut näkemään munan läpi ollenkaan.
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Kuinkas pitkällä se haudonta jo on? Jos se on jo niin pitkällä, että munassa on paljon kaveria, niin rupeaa näyttämään mustalta. Pitää hankkia röntgenlaitteet, jos haluaa ihan loppuun asti kurkistella munan sisään :smt003
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Eikun ultra :smt080 sillä voi seurata tipun kasvua munankuoren sisällä yhtä hyvin kuin muitten elikoitten, ja ihmisten, jälkeläisten kasvua kohdussa. Ja eikö tipun ultrakuvaa olisi komeaa esitellä sitten työpaikan kaffepöydässä, vertailun vuoksi tulevien äitien ultrakuvien kanssa :smt101

Hei muuten kun niitä munia käännellään, niin onko väliä mitenpäin kääntää? Ympärihän ne menee kumminkin :smt017 mutta mä jotain juttuja luin että pitäis kääntää aina saman kyljen yli, siis niinkuin puolelta toiselle, eikä ympäri... tottako ja miksi? :smt120

DHL hautoo mun konetta... pääsispä itekin jo aloittamaan haudonnan :smt105
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mä oon ymmärtänyt sen ympärikääntämiskiellon niin, että munaa ei kannata keikauttaa niin päin, että sisällöt valuu paksumpaan munan päähän, johon on jo saattanut alkaa tulla ilmatila. Eli aina ikään kuin suippo puoli alaviistossa kyljeltä toiselle. Siinä, että keinuuko aina edestakaisin vai ympäri, ei mun käsittääkseni ole mitään väliä..

Mutta mä voin olla ihan väärässäkin. :smt005
Elviira

Viesti Kirjoittaja Elviira »

Kanojen ultraääni-kuvilla saisi kyllä lopullisesti kajahtaneen paperit, pitäisikö kokeilla :smt003 Nytkin jo pitävät jollain tasolla hulluna, kun kasvattelen itse ruuat ja pidän vielä kanojakin.
Vastaa Viestiin