Häkin suunnittelu siniviiriäiselle

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
sinitirppa
muna

Häkin suunnittelu siniviiriäiselle

Viesti Kirjoittaja sinitirppa »

Olen ideoinut toimivaa ja tyylikästä häkkiä siniviiriäisille. Matelijoiden mesh-verkkohäkit voisivat ehkä toimia, mutta yleensä pinta-alaa ei ole riittävästi (tosin joku sanoi, että ovat yleensä aika hataria). Ja hinta on isommissa (jotka ovat kuitenkin liian pieniä) todella suolainen.

Häkin rakentamista iste kalusteputkista liittimineen olen myös miettinyt, mutta se vaatii mahdollisuuden nikkaroida ja osat voivat lopulta tulla yhteissummaltaan kalliiksi.

Nyt silmiini osui tällainen seinäkasvihuone ovilla. Voisikohan tästä saada toimivan, jos jättäisi kokoamisvaiheessa lasit pois ja laittaisi pienisilmäistä mesh-verkkoa (esim hyönteisverkko) tilalle? Jonkinlainen pohja ja alareuna toki pitäisi myös tähän nikkaroida.

Kaikki kommentit ja ideat tervetulleita :)

https://www.k-rauta.fi/tuote/seinakasvi ... ttachments
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Re: Häkin suunnittelu siniviiriäiselle

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Mulla on ollut vain japaninviiriäisiä, joten siniviiriäisistä ei ole kokemusta, mutta ihan "mutu-tuntumalla" suunnitelma vaikuttaa hyvältä ja ihanan tilavalta! Ehkä ne alimmat lasit voisi asentaa pölyhaittojen vuoksi, jos tämä on siis tulossa asunnon sisätiloihin? Korvaisi vain ylimmät lasit ja kattolasit verkolla? Sen verran pienisilmäisellä ja vahvalla verkolla, ettei viirut saa siitä päätään läpi ja mahdolliset muut kotieläimet ei pääse mitenkään viiruihin käsiksi...Mesh-verkkoa en tunne...
Vastaa Viestiin