Kuuluuko kana jouluun, eli Jeesuksen syntymäjuhlaan, vaikkei itse tarinassa esiinny

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
N´-21%_
muna

Kuuluuko kana jouluun, eli Jeesuksen syntymäjuhlaan, vaikkei itse tarinassa esiinny

Viesti Kirjoittaja N´-21%_ »

:santa: :santa: :santa:

Hei. Kuuluuko kana jouluun? Olen saanut vastauksiksi kyllää ja eitä… Olisin pukeutumassa joulumyyjäisiin kanaksi, mutta sain siitä ikäviä kommentteja yheltä mun työkaveriltani, että kana pannaan ”pataan” & ruoaksi…
Aleksandra
nandu

Re: Kuuluuko kana jouluun, eli Jeesuksen syntymäjuhlaan, vaikkei itse tarinassa esiinny

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Mielenkiintoinen kysymys! :) Kana liittyy jollain tavalla melkein kaikkeen, miksei myös jouluun. :smt045 :santa: Pieni eläin joka vaatii vähän mutta antaa paljon ja on vuosituhansia auttanut ihmisiä selviämään hengissä.

Ja sitten on tietysti vielä joulun leivonta: mitä siitäkin tulisi ilman kananmunia. :)
N´-21%_
muna

Re: Kuuluuko kana jouluun, eli Jeesuksen syntymäjuhlaan, vaikkei itse tarinassa esiinny

Totta. Entä miten mun pitäisi suhtautua siihen työkaverini kommentteihin liittyen mun kana-asuuni, kun en tykkää hänen kommenteistaan, ja tuo haukkuminen on vaan pelkästään jatkunut jatkumistaan, eikä työkaverini jätä rauhaan, vaikka oon kertonut ohjaajallekin siellä työpaikalla?

Työpaikan on tarkoitus muuttaa ja se haukkuja muuttaa mukana :(
Tuutikki
bankiva

Viesti Kirjoittaja Tuutikki »

Kana on kuulunut Raamatun ajan ihmisten elämään - haulla tuli pari kiinnostavaa juttua -
https://www.lehteri.fi/kotikirkko/kana-raamatussa/
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/lintu ... -lintuihin
joten se on aivan hyvin voinut olla seimen vierellä muiden mukana.

Eläimille on perinteisesti viety jouluherkkuja Suomessa ja monessa muussakin maassa, niin kotieläimille kuin metsän eläimillekin. Joulupöytään kuuluu muuten rosollin päälle kananmunalohkot. :smt045

Toivottavasti työkaveri lopettaa ikävät kommenttinsa, ne kertovat enemmän hänen omista ongelmistaan kuin itse kana-asusta.
pikku parvi kanasia
N´-21%_
muna

Niin kertovat ja mä jään yleensä aina itse ”alakynteen”. :smt021
Vastaa Viestiin