Minun mielestäni se on pieni suloinen kanatyttö.
Mimmun uudet tiput
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Mimmun uudet tiput
pikku parvi kanasia

Manteli s.21.7.2025 kana tai kukko

Manteli pää kenollaan niin näkyy kana tai kukko

Kinuski s. 19.7.2025 siivissä tummemmat sulat ja isot kinnersulat, kana tai kukko
Emo on Mille Freud isä kääpiö-kock
Aimmat kuvat voi poistaa
mummo ja kanaset 
Hei Tuutikki
Siivet alkoi heti samana päivänä näkyä selkeästi ja aina näillä Milleillä on tälleen ollut.
Kinuski on ruskeampi väritykseltään ja hiukan epäilen että olisi kukko
Leikkivät ja kisailevat jo yhdessä ja lento pyrähdyksiä tekevät sekä emon lähellä kulkevat ja oppivat uutta kokoajan on ne pirteitä
Montako kanatipua sinulle tuli? Saatko laitettua kuvia.
On ne niin ihania aina vaan.
Nyt kuvat paremmin näkyvillä
mummo ja kanaset 
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Voi että nää sukupuolitunnistukset on aina niin jänniä
Ite veikkaisin Mantelia kukoksi ja Kinuskia kanaksi, mutta missä on Kinuskin pyrstö? Sen pitäis kasvaa nopeemmin ollakseen kana
Laitapa mimmu semmonen kuva, jossa molemmat ovat yhdessä!
Ite veikkaisin Mantelia kukoksi ja Kinuskia kanaksi, mutta missä on Kinuskin pyrstö? Sen pitäis kasvaa nopeemmin ollakseen kana
HiltaHelikopteri kirjoitti: ↑31 Heinä 2025, 17:31 Voi että nää sukupuolitunnistukset on aina niin jänniä

Kinuski edestä. Onpas koppava nokka

Kinuskin pyrstö on minusta samanlainen kuin Mantelin
Ovatko nämä kukkoja molemmat
Samanlaiset kinnersssulat kun isällään Kanelilla.
Ei onnistu yhteiskuvaan olivat sen verran nopeita liikkeissään
mummo ja kanaset 
- Aleksandra
- nandu
Mun veikkaus menee päinvastoin kuin Hiltan.
Manteli olis kana ja Kinuski kukko. Mun mielestä Mantelilla on kanamaisemmat nokka, pää ja kaula.
Onko tällä kanarodulla näin, että kanojen pyrstö kasvaa nopeammin kuin kukkojen? Mun sekuleilla kukonalut ovat alkaneet kasvattaa pyrstöä pikemmin jo tipuina, jotkut ovat kyllä olleet ihan samannäköisiä kanatipujen kanssa muutaman viikon ja vasta käyttäytymisestä / harjasta on alkanut näkyä kukkomaisia elkeitä.HiltaHelikopteri kirjoitti: ↑31 Heinä 2025, 17:31 --- missä on Kinuskin pyrstö? Sen pitäis kasvaa nopeemmin ollakseen kana![]()
pikku parvi kanasia
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Nää mimmun tiput ovat risteytyksiä eli sekarotuisia, joten niistä ei koskaan tiiä mitä tulee
Mulla itselläni on toiminut muistaakseni aina sekä rotukanoilla että sekarotuisilla sukupuolitunnistus siipien, pyrstön ja ns. "enkelinsiipien" suhteen. Mutta tätä mimmun risteytystä mulla ei oo koskaan ollut.
Tässä on hyvä kuva kääpiö-kochinien osalta: https://i.pinimg.com/736x/5f/6d/e6/5f6d ... 01a7f2.jpg
Mulla itselläni on toiminut muistaakseni aina sekä rotukanoilla että sekarotuisilla sukupuolitunnistus siipien, pyrstön ja ns. "enkelinsiipien" suhteen. Mutta tätä mimmun risteytystä mulla ei oo koskaan ollut.
Tässä on hyvä kuva kääpiö-kochinien osalta: https://i.pinimg.com/736x/5f/6d/e6/5f6d ... 01a7f2.jpg
Tässäpä ihmeteltävää
. Olin menossa iltapuuhiin kanalaan ja ensin pelästyin että missä Martta ja tiput on kun laatikko on tyhjä missä nukkuvat
nostin katseen ja kuis ollakkaan Martta ja tiput olivat orrella.
Sama tilanne oli vuonna 2020 kun Ella emolla (mille freud myös) oli kukkopoika ja kana ja orrella pienten kanssa.
Kuva ihan samanlainen emo vaan vaihtui.
Kuvagalleriassa on kuva silloin otettu Ellasta ja tipuista, nyt selkeämpi kuva Martta emosta ja tipuista sama paikka.
Tiput vasta kaksiviikkoisia ja rohkeita orrelle kumminkin pitää kiivetä rappuja/tasannetta pitkin ja vielä emon viereen/alle. On ne veitikoita
Milleihin ihastuin heidän jälkeen ja puhtaita kaikki olleet.
Nyt vasta kaksi vuotta sitten kun Milleillä omat kukot olivat jo iäkkäitä tuli siitos sekuli tipuja jotka Mille emot hoiti ja nyt tämä Millen ryhmä tänä vuonna oli kukkoa vailla enkä löytänyt Millekukkoa, niin päädyin Kääpiö-Kock kukkoon eli nämä tiput ovat siis Kanelikukon jälkeläisiä ja puhdas rotusuus loppui valitettavasti.
Pyrstö nimenomaan on tyypillinen Kääpiö-kockin kun taas siivissä jo näkyy läikikkyys Milleistä.
Milleistä on aina heti nähnyt pian sukupuolen ja itse heti kallistuin jo seuraavana päivänä että Kinuski on kukko
no varma on sitten kun kiekuu.
Meinaan on ollut Klaara kana ja vuoden päästä alkoi kiekumaan?
Arvoituksia on aina, mutta luonteessa näkyy myös aika nopeasti onko kukko tai kana.
Sama tilanne oli vuonna 2020 kun Ella emolla (mille freud myös) oli kukkopoika ja kana ja orrella pienten kanssa.
Kuva ihan samanlainen emo vaan vaihtui.
Kuvagalleriassa on kuva silloin otettu Ellasta ja tipuista, nyt selkeämpi kuva Martta emosta ja tipuista sama paikka.
Tiput vasta kaksiviikkoisia ja rohkeita orrelle kumminkin pitää kiivetä rappuja/tasannetta pitkin ja vielä emon viereen/alle. On ne veitikoita
Ihka ensimmäisiä oli Hy-Line Brown puhtaita sitten siirryin Kääpiö-Kock rotusiin kanoja ja kukkoja kauan kauan sitten.HiltaHelikopteri kirjoitti: ↑02 Elo 2025, 16:03 Nää mimmun tiput ovat risteytyksiä eli sekarotuisia, joten niistä ei koskaan tiiä mitä tulee
Milleihin ihastuin heidän jälkeen ja puhtaita kaikki olleet.
Nyt vasta kaksi vuotta sitten kun Milleillä omat kukot olivat jo iäkkäitä tuli siitos sekuli tipuja jotka Mille emot hoiti ja nyt tämä Millen ryhmä tänä vuonna oli kukkoa vailla enkä löytänyt Millekukkoa, niin päädyin Kääpiö-Kock kukkoon eli nämä tiput ovat siis Kanelikukon jälkeläisiä ja puhdas rotusuus loppui valitettavasti.
Pyrstö nimenomaan on tyypillinen Kääpiö-kockin kun taas siivissä jo näkyy läikikkyys Milleistä.
Milleistä on aina heti nähnyt pian sukupuolen ja itse heti kallistuin jo seuraavana päivänä että Kinuski on kukko
Meinaan on ollut Klaara kana ja vuoden päästä alkoi kiekumaan?
Kallistun samaan saa nähdäAleksandra kirjoitti: ↑02 Elo 2025, 08:56 Mun veikkaus menee päinvastoin kuin Hiltan. Manteli olis kana ja Kinuski kukko. Mun mielestä Mantelilla on kanamaisemmat nokka, pää ja kaula.
Kyllä pyrstö sekä siivet näkyy ihan parin päivän sisällä ja tämä itsenäistyminen on emon lähellä vain pari viikkoa, kun isommat sekulit jotka oli toissa vuonna olivat vielä 2 kk iässä emon siipien alla ( siis miten yrittivät mahtua)
Arvoituksia on aina, mutta luonteessa näkyy myös aika nopeasti onko kukko tai kana.
mummo ja kanaset 
- Aleksandra
- nandu
Voi että, miten ihana kuva!
Martta on vienyt pienokaiset orrelle yöksi turvaan. Hieno emokana! Tiput oppivat kyllä hurjan nopeasti. Ihan huippusuloinen poppoo! 
Kiitos AleksandraAleksandra kirjoitti: ↑04 Elo 2025, 09:04 Voi että, miten ihana kuva!Martta on vienyt pienokaiset orrelle yöksi turvaan. Hieno emokana! Tiput oppivat kyllä hurjan nopeasti. Ihan huippusuloinen poppoo!
![]()
On ne niin ihania emo ja tiput aloitti eilen ja tänään ulkoilua ja heti Martta alkoi kuoputtaa maata ja kylpemään hiekka turve paikassa jonka heille laitoin.
mummo ja kanaset 
Tosi kiinnostava sivu tuo kääpiö-kochineita koskeva! Päteeköhän se muihin rotuihin tai sekarotuisiin lainkaan... Mitä ovat enkelisiivet, ne ihan pikkuisetko ikään kuin hartioiden kohdassa?HiltaHelikopteri kirjoitti: ↑02 Elo 2025, 16:03 Mulla itselläni on toiminut muistaakseni aina sekä rotukanoilla että sekarotuisilla sukupuolitunnistus siipien, pyrstön ja ns. "enkelinsiipien" suhteen. Mutta tätä mimmun risteytystä mulla ei oo koskaan ollut.
Mun tiput on aina olleet yksivärisiä, joten niiden höyhenpuvusta ei ole paljoa saanut kuvassa selkoa, erityisesti ei mustista tipuista. Nyt on kaksi vaaleaa tipua, joista näyttää, että höyhenpeitteeseen tulee jotain väriä, katsotaan onnistunko kuvien kanssa. Olivat mustapilkkuisia syntyessään.
Suloinen kuva Martta-emosta tipuineen!
pikku parvi kanasia

Edessä Manteli ja taimpana Kinuski. Joka päivä on kylpemispäivä.

Piha-alueella on mukava etsiä kaikenlaista öttiäisiä emon kanssa

Emo komentaa orrelle eivät taida kohta mahtua siipien alle.

Kaneli isäkukko, takana Viuhti
Martan tiput kasvaneet kovasti ja värimuutoksia tullut, Kinuski on kukko ja Manteli on kana.
Selkeästi harjan muutokset näkyvissä Kinuskilla todella nopeasti kasvanut sekä väri lisääntynyt.
Ovat vilkkaita ja pirteitä sisaruksia ja Martta pitää edelleen orrella siipien alla kun menevät nukkumaan mutta kohta on ahdasta.
Martalla kova komento kun on orrella koputtaa kovaan oksaa että ipanat nyt nukkumaan
Syövät jo kaikenlaista herkku on munakokkeli ja siinä hiekan voita
Tällä viikolla on kokeilu oman porukan joukkoon eli Kaneli kukon ja mille tytöt sekä Millan.
Surua on myös joukkoon tullut Alma silkkikanan tilanne heikkeni äkkiseltään oli tullut sisältä tasanteelle josta voi hypätä tai mennä rappuja pitkin ulos, niin ilmeisesti hyppänyt ja satutti jalkansa. Käveli viikon verran linkuttaen ja vointi alkoi heiketä. Sain eläinlääkäriltä kipulääkityksen joka ei auttanut ja niin yhtäkkiä päättyi Alman taival täällä yhdessä
Alma oli viisi ja puoli vuotias ihana lemmikki
Piha-alueella porukat ulkoilee eriaikaan ( kun kukot molemmissa ), niin ovat omissa porukoissa ettei tule nokkapokkaa. Heillä on muutenkin ulko/sisätilat ollut kokoajan. Toivottavasti isä Kaneli ottaa hyvillä mielin pikkukukon vastaan.
Viuhtilla ei onnistunut hautominen kaksi alkiota yksi tyhjä. Olisiko kesän kuumin ilma syy?
Tämmäistä tällä kertaa tällä rintamalla.
mummo ja kanaset 
- Aleksandra
- nandu
Voi miten ikävästi Almalle kävi. Kaikkea ei voi ennakoida ja tämmöisiä surullisia asioita vaan joskus käy. Surullista.
Vaan kylläpä Manteli ja Kinuski ovat kasvaneet hurjaa vauhtia! Ihania ovat!
Vaan kylläpä Manteli ja Kinuski ovat kasvaneet hurjaa vauhtia! Ihania ovat!