Orsien alle sanomalehteä?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Mia

Orsien alle sanomalehteä?

Viesti Kirjoittaja Mia »

Hei,

minulla oli viime kesänä kanoja ja tulossa taas täksi kesäksi. Kanalan viimeistely on loppusuoralla. Keksin kuningasajatuksen, että tänä kesänä laitankin orsien alla ohuen kerroksen kuiviketta ja päälle sanomalehteä, jotka sitten vaihdan joka päivä. Kun näin olin tehnyt, jostain muististani vaivihkaa tuli mieleeni, että sanoikos kesäkurssin pitäjä, että kanat tykkäävät silputa sanomalehden. Joten kuningasajatuksen ei sitten ehkä niin mainio idea ollutkaan? Vai voisiko se toimia? Voisinko vain kokeilla, että mitä minun kanani siitä tykkäävät. Jos eivät välitä siitä lainkaan...(toivossa on hyvä elää)

Kiitos kommenteista!
kaakana
kukko

Re: Orsien alle sanomalehteä?

Viesti Kirjoittaja kaakana »

Silppua tulee takuuvarmasti, mukava viihdyke samalla
Mia

Viesti Kirjoittaja Mia »

Niin, sitähän se on kanoille, mutta en tiedä minulle. Toisaalta, ehkä ne eivät silppua kakkakohtia. Hm.
Aleksandra
nandu

Viesti Kirjoittaja Aleksandra »

Voihan sitä kokeilla! Tule raportoimaan sitten, miten kävi. :) Menee vähän ohi aiheen, mutta muistui tätä lukiessa mieleen, kun olin ottamassa parveltani kerran salmonellatestiä. Sain 'loistoidean', että laitan sanomalehden yöksi orsien alle ja kerään tuoreet näytteet siitä sitten siististi aamulla. Laitoin sanomalehden paikoilleen. No, parvi tuli tarhasta sisälle illan tullen ja kukko huomasi sanomalehden. Se antoi kanoille täyshälytyksen ja oli ihan poissa tolaltaan. Kanat olivat ensin vähän hämillisiä ja epätietoisia. Mutta fiksuina rouvina ne olivat lopulta sitä mieltä, että orrelle vaan, mitäs nyt yhdestä sanomalehdestä. Kukko lopetti huutamisen kyllä lopulta, mutta nukkui sitten yönsä lattialla nurkassa. :smt005
Mia

Viesti Kirjoittaja Mia »

Hauska kertomus! Niin, voisihan sitä kokeilla. Jos silppuavat, niin sittenpähän luovun tuosta mainosta ideasta...
Kana-akka

Viesti Kirjoittaja Kana-akka »

Varmaankin tarkoitus on saada suurimmat kakkamäärät kerättyä pois?

Minä olen ollut tyytyväinen orren alla olevaan noin puolimetriä leveään vesivanerilevyyn, joka makaa vapaasti sivuseinillä olevien listojen päällä. Sen päältä on helppo kerätä rikkalapiolla saalis kompostiin. Levyn alle jää vielä sopivasti liikkumatilaakin. Mutta tämänkin systeemin toimivuus riipppuu tietysti käytettävissä olevasta tilasta.
Mia

Viesti Kirjoittaja Mia »

Minä nyt ratkaisin asian niin, että otankin aina kuivikekerroksen joka aamu pois orsien alta ja laitan uuden kerroksen. Eipä sekään niin suuri vaiva ole, ja kun käytän kuivikekutteria, niin on halvempaakin kuin viime kesänä käyttämäni huussikuivike...
duke

Viesti Kirjoittaja duke »

Se on ok.Jatka samaan tyyliin. Kanat tykkäävät lehdistä, ja hygienia pa
ranee.
Vastaa Viestiin