Kommentoikaa!
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
Goodman
Kommentoikaa!
Mikä ujous täällä ihmisiä vaivaa, kun kysymykset ja kommentit eivät saa mitään vastakaikua? Olen tämän foorumin uusi käyttäjä, mutta minua on ihmetyttänyt se, etteivät lukijat kommentoi juttuja millään tavalla! Uudella aiheella voi olla vuorokaudessa toistasataa lukijaa, mutta kukaan ei sano mitään - miksi? Onko vaikeata kommentoida vaikkapa että "olen samaa mieltä" tai "eri mieltä"? Jossain muistaakseni jo mainittiinkin tämän sivuston näivettymisestä, koska muut foorumit somessa ovat syrjäyttäneet tämän. Turhauttavaa avata taas aamulla tämä sivu, kun ainut uusi juttu on juuri tämä!
-
kaisumaria
- siebenbürger
Re: Kommentoikaa!
Se on se helppous muualla, ei tartte tehdä muuta kun painaa nappia! Munis vaatii kirjoittamista, ja se tuntuu olevan monelle aika vaikeaa,
Hyvää torstaipäivää!
Hyvää torstaipäivää!
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
-
Annir85
Heh... Luin ensin viestit ja nyokkailin itsekseni ja suljin viestit... Palasin nauraen takaisin kommentoimaan 
-
samapi
Jep, ei ole helppoa. Monesti haluttais vastata kaikkeen mutta mulla ainaki tulee mieleen että toiset ajattelee että tuo kuvittelee tietävänsä kaiken. Niinpä olen yrittäny vastata vain silloin kun kuvittelen asiasta tietäväni jotain
ehkei ole aivan viisas selitys...
- Aleksandra
- nandu
Saman olen huomannut. Pyrin itse kyllä vastailemaan, silloin kun tiedän (=luulen tietäväni
) kysyttävästä asiasta. Sain täältä aikanani itse niin paljon apua (kiitos!), että mielelläni jaan puolestani kokemuksiani eteenpäin. Mutta, mutta. Sellainen välillä jurppii, että kun vastaan, ja joskus isollakin vaivalla kaivan linkkejä ja etsin vanhoja keskusteluja kysyjän avuksi, ei alkuperäinen kysyjä aina vaivaudu paikalle enää edes kiittämään. Eli jää epäselväksi, onko alkuperäinen kysyjä edes käynyt lukemassa vastausta. Ihan kuin Munanetti olisi joku vastausautomaatti. Onneksi on silti vielä paljon niitäkin, joilta löytyy normaalia kohteliaisuutta myös keskustelupalstalla.
Heidän kanssaan sitten voi syntyä niitä oikeita, kivoja keskustelujakin tämän hienon kanaharrastuksen ympäriltä.
-
samapi
Niin, sitte tuli mieleen että monesti ko innoissaan menen kattomaan "uutta" juttua ni siellä lukeeki sitte vain "kiitos" tai "hyvä homma" tms. Ne vähän turhauttaa
Sori, sori, onhan se hyvä kiittää mutta kun olis kiva sitten tietää myös onko neuvoista ollu apua 
-
Goodman
Suuri kiitos kommenteista. Tämäkin artikkeli on luettu jo yli 200 kertaa ja sentään muutama on vastannutkin. Lähtökohtaisesti kenenkään mielipide tai kokemukset eivät voi olla vääriä ja niitähän täällä usein juuri kyselläänkin. Tietyt faktat ovat asia erikseen ja niiden kohdalla tietysti toivoisi kokeneempien kommentteja. Monissa kana-asioissa olen itse vuosien varrella huomannut senkin, että poikkeus vahvistaa säännön. Jatketaan siis aktiivista kommentointia.
- Aleksandra
- nandu
Joo, onhan se noinkin.samapi kirjoitti:Niin, sitte tuli mieleen että monesti ko innoissaan menen kattomaan "uutta" juttua ni siellä lukeeki sitte vain "kiitos" tai "hyvä homma" tms. Ne vähän turhauttaaSori, sori, onhan se hyvä kiittää mutta kun olis kiva sitten tietää myös onko neuvoista ollu apua
Goodman, samaa mieltä! Kannatan aktiivista kommentointia ja kaikenlaisen kokemusperäisen tiedon jakoa, siivekkäittemme parhaaksi.
-
rilla
Joskus vaan jättää kommentoimatta. Syytä en osaa sanoa.
Joskus olen huomannu tai ollu huomaavinani,ettei mun kommemtteja niin kauheesti arvosteta?
No,ei kai se ny niinkään ole. Mut mukavahan se on kun joku vastaa kun kysytään.
Täytyy parantaa tapojaan.
Joskus olen huomannu tai ollu huomaavinani,ettei mun kommemtteja niin kauheesti arvosteta?
No,ei kai se ny niinkään ole. Mut mukavahan se on kun joku vastaa kun kysytään.
Täytyy parantaa tapojaan.
-
kochin-fani
En ole varma, mutta laskeekohan foorumi myör vierailijat mukaan siihen, kuinka moni keskustelun on avannut? Koska ilman rekisteröitymistähän ei täällä voi kirjoitella, eikä näin ollen vastata aloitukseen. Tietääkseni ainakin kirjoittajan omatkin klikkaukset ovat mukana siinä "luettu"-kohdassa.
Kuitenkin, itse yritän vastailla täällä parhaani mukaan, vaikka en enää pyörikään täällä ihan yhtä paljon kuin ennen. Joskus jokin keskustelu tulee avattua, mutta usein jää vastaamatta niinkin yksinkertaisesta syystä, että en vain tiedä vastausta. Jään usein silti seurailemaan sivusta keskusteluja oppiakseni uutta muiden vastauksista
Ja jotenkin oon myös ehkä vähän "arka" vastaamaan jos en täysin varmaa vastausta tiedä, mutta onneksi täällä foorumilla saa yleensä rakentavampaa kommenttia omista vääristä vastauksistaan, kuin siellä fb:ssä jonka jo aikaa sitten hylkäsinkin...
Kuitenkin, itse yritän vastailla täällä parhaani mukaan, vaikka en enää pyörikään täällä ihan yhtä paljon kuin ennen. Joskus jokin keskustelu tulee avattua, mutta usein jää vastaamatta niinkin yksinkertaisesta syystä, että en vain tiedä vastausta. Jään usein silti seurailemaan sivusta keskusteluja oppiakseni uutta muiden vastauksista
Ja jotenkin oon myös ehkä vähän "arka" vastaamaan jos en täysin varmaa vastausta tiedä, mutta onneksi täällä foorumilla saa yleensä rakentavampaa kommenttia omista vääristä vastauksistaan, kuin siellä fb:ssä jonka jo aikaa sitten hylkäsinkin...
Minun mielestä myös rekisteröitymättömät vierailijat lasketaan tuohon "laskuriin". Mutta joo, kieltämättä tympäisee kun kirjoittelu on vähentyny, ite ainakin tykkään tästä foorumista enemmän kuin tuosta "alan ammattilaisten vinkumis"-ryhmistä (joo sori, ihan tarkoituksella sarkasmia halventevasti käytän
) mutta tulee jotenkin aina semmoinen aina äänessä olotila kun joka paikkaan haluaisin jotain kirjoittaa ja sitten kahtoo tuota etusivun listaa niin aina ite näkyy viimesimpänä kommentoijana.

"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"
-
Tania
Siksihän just sitä helposti luisuu muille foorumeille joissa saa nopeasti vastauksia. Mä tulin pitkästä aikaa kyselemään täältä kun pelkäsin kysyväni tyhmiä, ei oo ainakaan sitten niin montaa heti tuomitsemassa 
Ei kannata ketään muutenkaan tuomita vaikka kuinka tyhmiä (mukamas!) kyselisi. Kysyvä ei tieltä eksy nääs!
Sepä nuissa kaikenmaailman fb palstoissa onki huono kun kaikesta räkytetään ja keksitään milloin mitäkin nälvimistä kun ihmiset kuvittelee olevansa siten jotenkin niin hemmetin fiksuja ja filmaattisia vaikka tosi asiassa tekevät itsestään sillä tavoin lapsellisen, onneksi jotkut vielä osaa asiallisesti neuvoa kuitenkin. 
"Huikea viidakko, ja ihmissyöjä kanoja!"