Ekat tiput ikinä ja sukupuoli / brahma

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Jenni&Birds

Ekat tiput ikinä ja sukupuoli / brahma

Viesti Kirjoittaja Jenni&Birds »

Heips,

olen täysin amatööri pikkutipujen kanssa. Ensimmäiset kanani olivat 3kk kun tulivat mulle joten tällaisista totaalitirpoista en tajua mitään.
Mulle tuli siis 2viikkoa sitten 5kpl brahmatipua. Olivat tuolloin vajaan viikon ikäisiä. Kasvavat nyt kovaa vauhtia ja joka päivä yritän saada selvää sukupuolista, mutta turhaan. Olen lukenut, googlannut ja en saa varmuutta asiaan, että onko tunnistus edes mahdollista?

Eli mielestäni kaikki nämä uhittelevat toisilleen kun pääsevät häkistä lattialle juoksemaan. Eli kysymys kuuluu uhittelevatko myös kanat?
Kaksi näistä on kasvanut nopeampaa kuin muut, toiselle nopeasti kasvavista on tullut pitkät niskahöyhenet jo monta päivää sitten ja toiselle ei vielä mitään. Kertooko sekään loppupeleissä mitään varmasti?
Kolme hitaammin kasvavaa omaavat jo siipihöyhenet, ei vielä muuta.

Ihan hirveää jos ovat kaikki kukkoja, kun sitten olisi pakko laittaa kolme pois :smt009 Kaksi kukkoa voin pitää. Noh, aika tietysti näyttää. Mutta huomaan aiheeseen liittyvien keskustelujen määrästä että en ole ainoa hätähousu asian suhteen. Heti kaikki mulle nyt... :smt003

Eli Brahmoja kasvattaneet: kuulisin mielelläni vaikka kuvienkin kera miten brahmatipu kehittyy.
samapi

Re: Ekat tiput ikinä ja sukupuoli / brahma

Viesti Kirjoittaja samapi »

Kattoppa tuolta haudonta ja tipujen hoito osiosta, Sinne oli laitettu aika näppärä piirros sukupuolien erottelusta, Tipuista kysymyksiä oli tämä ketju..Nokkaa, helttaa ja jalkoja yleensä siigailen tipuilta.
Vastaa Viestiin