Kanat ei muni
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
mahannus
Kanat ei muni
Huhtikuun lopulla syntyneet kanat eivät ala munimaan, muutama viikko sitten tuli yksi muna päivässä koppiin mutta senkin tulo loppui.
Tällä hetkellä siellä on neljä kanaa ja kaksi kukkoa, ja pari ankkaa samassa laumassa, kalkkunoitakin oli kolme mutta ne on jo laitettu pois.
Ruokana K-maataloudesta otsettu muninta täysrehu ja vilja + kaikki mitä jää ruuantähteiksi ja kalkkia kourallinen jyvien sekaan aina kun muistan.
Alkaakohan nämä munimaan jossain vaiheessa että odotellaanko vai teenkö mä jotain väärin?
Tällä hetkellä siellä on neljä kanaa ja kaksi kukkoa, ja pari ankkaa samassa laumassa, kalkkunoitakin oli kolme mutta ne on jo laitettu pois.
Ruokana K-maataloudesta otsettu muninta täysrehu ja vilja + kaikki mitä jää ruuantähteiksi ja kalkkia kourallinen jyvien sekaan aina kun muistan.
Alkaakohan nämä munimaan jossain vaiheessa että odotellaanko vai teenkö mä jotain väärin?
-
Peppilotta
Re: Kanat ei muni
Meillä on kans huhtikuun lopulla syntyneitä kanoja jotka munivat kyllä melkein joka päivä. Aloittivat muninnan 17 viikkoisina, jolloin niillä oli painoa n. 2 kiloa/nokka. Meilläkin syövät munitusrehua automaatista ja sekalaisia jyviä yms. Kalkkia ja soraa on koko ajan tarjolla ja aika usein saan sitä kalkkiastiaa olla täyttämässä...
Olen laittanut jo lisävalaistusta talvikanalaan, mutta ulkona nuo tykkäävät kuitenkin enimmäkseen vielä olla.
Olen laittanut jo lisävalaistusta talvikanalaan, mutta ulkona nuo tykkäävät kuitenkin enimmäkseen vielä olla.
Viimeksi muokannut Peppilotta, 30 Syys 2014, 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Kanan rotu/risteytys/koko/maatiaiskanakanta vaikuttaa muninnan alkamisikään eli mitäs 'merkkiä' mahannuksen kotkot ovat?
-
mahannus
Mun täytyy sanoa että en tiedä, sain munat kaverilta keväällä, kai ne jotain maatiaisia on muuta en osaa sanoaHiltaHelikopteri kirjoitti:Kanan rotu/risteytys/koko/maatiaiskanakanta vaikuttaa muninnan alkamisikään eli mitäs 'merkkiä' mahannuksen kotkot ovat?
-
mahannus
Aika pieniä ne kanat kyllä on mun mielestä vielä.mahannus kirjoitti:Mun täytyy sanoa että en tiedä, sain munat kaverilta keväällä, kai ne jotain maatiaisia on muuta en osaa sanoaHiltaHelikopteri kirjoitti:Kanan rotu/risteytys/koko/maatiaiskanakanta vaikuttaa muninnan alkamisikään eli mitäs 'merkkiä' mahannuksen kotkot ovat?