Hei, olen uusi harrastaja ja nyt mietityttää, jos tulee -4 astetta pakkasta, kuinkka Leghornit tarkenee pihalla?
Olen rakentanut katoksen jossa on kolme seinää ja puolikatto.
Pärjääkö kanat jos pihalla -4 astetta ?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
Aberkios
Re: Pärjääkö kanat jos pihalla -4 astetta ?
Miksi se koppi ylipäätään on jäänyt keskentekoiseksi? 
-
minkuliini
Ecs: Hyvälle kuulostaa tuo rakentamasi katos kanoille! Varmasti siitä on suojaa sateisilla ja tuulisilla keleillä, jos muuten kanaset taapertavat vapaana. Tuosta ulkona pidosta pakkasella en osaa sanoa... Varmasti kanat halutessaan voivat ulkoilla talvellakin, mutta pysyvästi noin kylmään en kanoja sijoittaisi! Jos sinulla ei vielä ole lämmintä kanakoppia tm. niin kannattaa ratustella sellainenkin! Hyviä vinkkejä löytyy tuolta rakentelu osiosta esim. vanhan rakennuksen eristämiseen ja lämmitys systeemeihin 
-
Eme
Alkuperäinen viesti näkyy kirjoitetun toukokuussa. Aloittaja lienee harkinnut kesäkanojen haun ajankohtaa, jos vaikka sääennusteessa on luvattu yöpakkasia. Kuvattu katos antaa käsityksen kesäkanalasta, eihän sellaisessa kanoja voi talvella pitää. Jos nyt minulla olisi kuvatunlainen kesäkanala ja luvattaisiin hallayötä yllättäen, pyörittelisin kopin ympärille hallaharsoa ja pressua estämään pakkasen pääsyn koppiin. Toivottavasti kesäkanoille on asianmukainen talvikanala odottamassa nyt, kun syksy alkaa hiljalleen lähestyä.