Olen psyykannut itseäni, että nyt saa nuo nulikkakukot lähteä. Noutaja saapuu.
Niitä on viimekesän ja tämän kevään kukkoja liikaa eikä niillä ole mitään tapoja. Polkevat kanoja ja ajavat niitä takaa ihan hulluina. En välittäisi jos tappelisivat keskenään, vaan eihän ne tappele. Tekevät kanojen kiusaamisessa yhteistyötä. Vanhoja kukkoja on viisi ja ne ovat herrasmiehiä vaan eivät mahda noille mitään. Johtavan kukon kun talvella joku selittämätön yövieras tappoi, siitä lähtien on ongelma alkanut pikkuhiljaa.
Mutta miten saan ne kukot kiinni. Ne ovat yöllä orrella tilavassa navetta/kanalassa jossa on myös kolme kalkkunaa ja 4 hanhea. Hanhet kyllä on illalla pantava jonnekkin muualle yöksi, sen olen huomannut silloin jos kanalassa aikoo yöllä käydä huomaamattomasti.
Onko joku konsti mitä käyttäen voi "poimia kukkoja orrelta". Silloin tällöin olen sieltä yhden pyydystänyt pimeän turvin, mutta siitä on alkanut sen päivänen melske. Vaikka miten olen pimeässä ja tummissa vaatteissa liikkunut. Ja teljennyt hanhet jo illalla toiselle puolelle pihaa koirankoppiin.
Joten jos tiedät keinon miten toimia, niin kerro. Haulikkoa en aio ottaa vaikka joku suositteli sitä.
Miten kukot saa kiinni
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
samapi
Re: Miten kukot saa kiinni
Onko ne kukot päivällä vapaana pihalla? Itse olen tehnyt niin että, nopeasti vaan kädet siipien päälle ja tiukasti rintaa vasten. Jos ne on oikein isoja niin sitte takki ympärille ja samasta kohden kiinni vielä kun sievästi pitelee pillistä kiinni niin silloin ne voi viedä mihin vaan. Jos ne on ulkona irti niin tulisiko ne herkkujen perässä sisälle? Minun kanat on tarhassa niin ne on ollut melko helppo johonki nurkkaan saada ja pyytää siitä kiinni 
-
Iita
Re: Miten kukot saa kiinni
Hämärässä tai pimeässä ,ja vaikka himmeällä valolla oleva otsalamppu. Itse otin kiinni, kun nyt on valoisaa niin pelkästään orrelta ja jaloista kiinni. Rauhalliset liikkeet pitää olla ,vaikka kiinni otettu "huutaisi" niin muut eivät välttämättä liiku mihinkään.