2 kukkoa,kuinka monta kanaa??

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
julmis

2 kukkoa,kuinka monta kanaa??

Viesti Kirjoittaja julmis »

Eli minulla 2 kääpiökoch kukkoa, ja nyt tekee mieli ottaa myöskin kanoja. Kuinka monta kanaa on sopiva lauma? Ulkotarha n. 16 neliötä, mutta on helposti laajennettavissa. Sisätila 12-14 neliötä. Maatiaiskanoja tekee mieli, kun ovat niin aidon näköisiä. Täällä taas aloittelija on neuvoja vailla, kiitos jo etukäteen.
Anna

Re: 2 kukkoa,kuinka monta kanaa??

Viesti Kirjoittaja Anna »

Olen todella amatööri, mutta kysymyksesi kuulostaa: minulla on laskettelusukset, minkälaisen mäen tarvin!! Siis, miten sinulla on kanala ja 2 kukkoa, muttei yhtään kanaa?
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Tuollaiseen tilaan mahtuu helposti vaikka 30 kanaa, lain mukaan vielä enemmän. Mulla on 3-4 kanaa / kukko. Tosin kukkojen ja kanojen suhde on vähän kiinni parvestakin, toiset kukot pärjäävät hyvin vähilläkin kanoilla, toiset eivät siedä kilpalijaa ollenkaan vaikka kanoja olisi kuinka monta. Mutta luulisin että voit ottaa niin monta kanaa kun haluat, ehkä minimimäärä kahdelle kukolle on 6 kanaa. Jos kanojen sulkapuku alkaa näyttämään resuiselta lisätään kanoja/vähennetään kukkoja.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
julmis

Olen todella amatööri, mutta kysymyksesi kuulostaa: minulla on laskettelusukset, minkälaisen mäen tarvin!! Siis, miten sinulla on kanala ja 2 kukkoa, muttei yhtään kanaa?

--> toivottavasti sinulla on munaa vastata tähän:

eli missä vaiheessa tuossa tekstissäni olen väittänyt, että minulla on KANALA??? :smt021
Totesin, että minulla on ulkotarha ja keroin sisätilan koon :smt006
Hei haloo, lue ensin teksti huolella, ja kommentoi vasta sitten... jos sittenkään... :smt022 Kiitos.
Ja laskettelusta en tiedä todellakaan hevon kukkuakaan :smt003
Aberkios

Viesti Kirjoittaja Aberkios »

Tuo kanala-oletus perustui, mitä ilmeisimmin, yleiseen käytäntöön; kanala on jos on kanoja.

Mikä tämä mainitsemasi "sisätila" sitten on, jos se ei ole kanala, onhan sinne kuitenkin tarkoitus sijoittaa x-määrä kanoja? Ai niin, kun on pelkkiä kukkoja, niin sehän on tietty KUKKOLA! :smt003

Menee kyllä tässä kohdin semantiikka turhan "syvälliseksi"! :smt047
Aberkios

julmis kirjoitti:
eli missä vaiheessa tuossa tekstissäni olen väittänyt, että minulla on KANALA??? :smt021
Totesin, että minulla on ulkotarha ja keroin sisätilan koon :smt006
Hei haloo, lue ensin teksti huolella, ja kommentoi vasta sitten... jos sittenkään.
Lainaus omasta tekstistäsi (27.06.), aloittamassasi ketjussa "Talven lämmitys jo mielessä?": "En kuitenkaan ostanut sitä, koska meillä kanala on muutenkin matala..."

Herää kysymys, että etkö enää muistanutkaan, että sinulla onkin kanala? :smt043
julmis

En kuitenkaan ostanut sitä, koska meillä kanala on muutenkin matala ja kyseisen mallin asennukseen taisi olla edellytyksenä 40cm etäisyys katosta.
--> ei ollut oma tekstini, vaan nimimerkki Eme...sorry.
keskustelu voinee päättyä tähän, kiitos jäleen kerran rakentavista kommenteista.
Eme

Viesti Kirjoittaja Eme »

Todellakin oli minun kommenttini tuo, mitä aikaisemmin lainattiin! Tähän saakka munanetti on pysynyt asiallisena keskustelukanavana silmissäni, toivottavasti Annan kaltaiset kirjoittelijat eivät ota tavakseen kirjoitella täällä enempää, ainakaan tässä keskustelussa aloittamaansa sävyyn. Myös Aberkios voisi tarkastella tekstiä hiukan tarkemmin ennen lainailua.

Maattariin yhdyn minäkin tässä aiheessa, eli kahdelle kukolle seuraksi kanoja vähintään kuusi ja käytettävissä oleviin tiloihin mahtuu reilusti enemmänkin.

julmikselle haluan vielä sanoa, että mielestäni keskustelun avauksesi on selkeä ja hyvin muotoiltu. Kysymys on selkeä ja sitä on höystetty riittävillä lisätiedoilla.
Aberkios

Eme kirjoitti:Todellakin oli minun kommenttini tuo, mitä aikaisemmin lainattiin! Tähän saakka munanetti on pysynyt asiallisena keskustelukanavana silmissäni, toivottavasti Annan kaltaiset kirjoittelijat eivät ota tavakseen kirjoitella täällä enempää, ainakaan tässä keskustelussa aloittamaansa sävyyn. Myös Aberkios voisi tarkastella tekstiä hiukan tarkemmin ennen lainailua.
Tattista vaan vinkistä, mutta lienee kyllä täysin kohtuuton vaatimus, että pitäisi lukea koko ketju vain sen takia, että hoksaisi mistä ja keneltä mitäkin on lainailtu. Järkevää olisikin lainata tekstejä tuon "lainaa" -lätkän avulla. Luulisi olevan helppoa. Silloin jo ensi silmäyksellä näkee kenen tekstiä on lainattu ja kuinka paljon. Toinen keino on lainata sitaatteja käyttäen, ja mainita ketä on lainattu. Tuosta julmiksen tavasta lainata tekstejä ei ota tolkkua erkkikään, jollei lue koko ketjua.

Minut ainakin sai kommentoimaan tuo julmiksen raivonpurkaus siitä kun Anna rohkeni käyttää sanaa kanala, vaikka julmis itse oli käyttänyt sanaa sisätila!!! Tziisus! Sekös sitten oli asiallista? :roll:

Tuo "Toivottavasti Annan kaltaiset kirjoittelijat eivät ota tavakseen kirjoitella täällä enempää", oli kyllä täysin asiaton kommentti. Toivottavasti Emekin tarkastelee kommenttejaan ennen kuin painaa sitä "lähetä" -namikkaa!
tuulih

Viesti Kirjoittaja tuulih »

Laita nyt ihmeessä ainakin 6-8 kanaa kun sulla tuota sisätilaa on noinkin kivasti. Saahan määrää sitten kasvatettua tai pienennettyä myöhemmin jos on tarpeen, ja tipujakin saattaa tulla.
Iita

Viesti Kirjoittaja Iita »

Julmiksella ei todellakaan ollut huono kysymys .Täällä on yhdessä aitauksessa noin 30-40 kukkoa ja yhtään kanaa en uskalla laittaa.. :oops:
Että näinkin päin voi olla.. meillä on myös kukkola :smt023
Anna

Viesti Kirjoittaja Anna »

" toivottavasit sinulla on munaa" - voiko sanaa kanala käyttää synonyyminä kanolille tarkoitetusta sisä + ulkotilasta ja voiko sanaa munaa käyttää sanan rohkeutta tilalla? No saivartelu sikseen.

Aberkios on vastanut ja allekirjoitan hänen ajatuksensa. :smt038 Myös kommentit Emelle. Jospa palataan asiapuoleen.
Koin kyllä ekan vastaukseni enemmän huumorilla maustetuksi, koska en ymmärtänyt lähtötilanetta. Vastauksessani korostin, että olen amatööri eli en vältämättä todellakaan ymmärrä kysymystä ja olihan siinä ?-merkki lauseen perässä.

Hyvää kesää Anna
Iita

Viesti Kirjoittaja Iita »

Ja sittekin kävi niin ,että 30-40 kukosta löytyi nähtävästi yksi kana ..olivat nuoria tullessa,mutta tänään reppana juoksi kaikkia karkuun :smt009 ,kun muut koittivat polkea(heltta ja harja pienempi kuin muilla) .Huomenna siirtyy kanojen luokse oli sitten kukko tai kana.. :smt102
minkuliini

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Hei! Meillä on 4 kukkoa ja heille 4 kanaa per Kukkonen :) Todettu täällä ainakin sopivaksi määräksi. Kukoilla kyllä on kaikilla pari suosikki kanaa jota ne polkee ahkerammin, vaikka kanoja olisikin enemmän. Hyvin on yhteiselo sujunut ja kukot ovat olleet säyseitä. Meidän porukassa kukoilla on 1-2 "omaa kanaa" ja loput jaetaan keskenään ;)
Vastaa Viestiin