Kanan munien Putsaus
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
Bonus
Re: Kanan munien Putsaus
Pyrin siihen että rappaan munat hankaussienellä kuiviltaan. Saatan vähän kostuttaa sienen kulmaa ja hinkata nihkeällä jos ei muuten taho lähteä. Ihan hyvin on sillä puhdistunu. Mä kans annan eteenpäin puhtaat munat ja pidän ite paskaset. Jos ovat jo ehtineet kuivahtaa niin pesen vasta sitten kun käytän. Muuten pyrin putsaamaan heti. Jos tiedän että munat tulee käytettyä kohtuu pian niin pesen ihan hanan alla haalealla vedellä ja harjalla.
-
hen-na
Meillä putsataan samoin ja tiedän, että näin tehdään myös joissain tuotantokanaloissa. Toki oikein likaset jätän leivonta muniksi putsaamatta, mut pienet liat hinkkaan hellästi hiomapaprulla.TiuTiu kirjoitti:noiden paskasten munien putsaukseen käy santapaperi siis rautakuapasta myytävää hiekkapaperi, joko metritavarana tai arkkina ihan sama kuhan on tarpeeksi ohut kitka ...siis pinta ettet osta nyt jotain mukulakiveä. Itse käytän satasta tai vieläkin ohuempaa. Tai sit on sellainen santapaperi hankaustyyny
Paskapäplät lähtevät helposti ja munaa ei tarvitse kastella. Munat säilyy mielestäni yhtä hyvin kuin normaalit ....
Niin ja ite olen kokenut, että munat pysyy huomattavasti puhtaampana, kun munintapesät kuivittaa ainoostaan purulla.
-
Iita
Kädenlämpöinen vesi ja karkea sieni.. maatalousoppilaitoksessa laitettiin myös pesuainetta(en muista nimeä), ainoa tärkein asia oli ettei munat ala kypsymään liian kuuman veden vuoksi..ihan kakkamunat
hiottiin santapaperilla
valkeiksi..