PAPERIBYROKRATIA, Ilmoitukset
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
Ulla Lintovuo
Re: PAPERIBYROKRATIA, Ilmoitukset
SimplySix:
Piti ihan tarkistaa, että muistinko oikein tuon raatojen keräilyn. Kyllä siellä ihan selvästi lukee, että PITOPAIKAN rajana se 20 kpl, ei siis raatojen.
http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/e ... iipikarja/
Piti ihan tarkistaa, että muistinko oikein tuon raatojen keräilyn. Kyllä siellä ihan selvästi lukee, että PITOPAIKAN rajana se 20 kpl, ei siis raatojen.
http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet/e ... iipikarja/
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Olen kysynyt Evirasta noin viisi kertaa, että minkälaista luetteloa on pidettävä ja milloin se ohje tulee. Vastausta en ole saanut. Itse pidin samanlaista luetteloa kuin SimplySix.Ulla Lintovuo kirjoitti:Eviran sivuilla edelleen teksti: "Eläimistä tulee lisäksi pitää luetteloa. Tarkempi ohje luettelon pidosta on tulossa."
Onko kenelläkään tietoa, onko kanoillekin ehkä tulossa sähköinen luettelon pito, kuten esim. lampailla on?
Harrastekanala ja raatokeräily on semmoinen yhdistelmä, että olisipa hauska kuulla onko kukaan koskaan kutsunut raatoautoa muutamalle linnulle?
-
SimplySix
Muistelin siis väärin. Kävin varsin muistia virkistääkseni lukaisemassa tuon Ullan linkin ja siellähän on taas tätä "helposti" ymmärrettää tekstiä.
"Tilalta kerralla noudettavien ruhojen vähimmäismäärä on 150 kiloa. Alle 150 kilon noudoille ei makseta valtion tukea."
- Eli tilalta ei nuodeta jos noudettava määrä alittaa 150kg, paitsi jos joku sitä erikseen vaatii?
"1.1.2012 alkaen alle 20 linnun pitopaikkojen raatojen hävittämisen osalta koko Suomi on syrjäistä aluetta."
- Eli hyvin moni kanallinen harrasta ja ummistaa silmänsä koko tekstiltä, koska raatokeräily ei heitä koske. Ja niitä joita koskee (yli 20 lintua), niin kellään tuskin tulee 150kg:a kerrallaan teurasjätettä/ raatoja.
Eikä keräilyalue listalta löydy esim. minun asuinpaikkakuntaani, joten pyyhkiä koko tekstillä sitten varmaan arsettani.
Ai mitenniin kyllästyttää nämä jatkuvat säädökset jotka olevinaan koskevat minuakin, mutteivät sitten kuitenkaan. Vai tulkitsenko tekstit ihan päin honkia?
Kyllä tämä oli semmoista vatvomista, kun ensimmäinen lammas meinattiin laittaa teuraaksi ja yritettiin sitten selvittää, että tuleeko meille hirmu sanktiot jos ei roippeita keräilyyn toimiteta (ajateltiin, että tehdään tämä nyt sitten kaikkien säädöksien mukaan). Soiteltiin Evira läpi ja kaikki tarjos "ei-oota", eli kukaan sieltä ei sitten osannut vastata siihen mitä meidän pitäisi tehdä!
Syötettiin roippeet koirille ja näin tehdään vastaisuudessakin.
"Tilalta kerralla noudettavien ruhojen vähimmäismäärä on 150 kiloa. Alle 150 kilon noudoille ei makseta valtion tukea."
- Eli tilalta ei nuodeta jos noudettava määrä alittaa 150kg, paitsi jos joku sitä erikseen vaatii?
"1.1.2012 alkaen alle 20 linnun pitopaikkojen raatojen hävittämisen osalta koko Suomi on syrjäistä aluetta."
- Eli hyvin moni kanallinen harrasta ja ummistaa silmänsä koko tekstiltä, koska raatokeräily ei heitä koske. Ja niitä joita koskee (yli 20 lintua), niin kellään tuskin tulee 150kg:a kerrallaan teurasjätettä/ raatoja.
Eikä keräilyalue listalta löydy esim. minun asuinpaikkakuntaani, joten pyyhkiä koko tekstillä sitten varmaan arsettani.
Ai mitenniin kyllästyttää nämä jatkuvat säädökset jotka olevinaan koskevat minuakin, mutteivät sitten kuitenkaan. Vai tulkitsenko tekstit ihan päin honkia?
Kyllä tämä oli semmoista vatvomista, kun ensimmäinen lammas meinattiin laittaa teuraaksi ja yritettiin sitten selvittää, että tuleeko meille hirmu sanktiot jos ei roippeita keräilyyn toimiteta (ajateltiin, että tehdään tämä nyt sitten kaikkien säädöksien mukaan). Soiteltiin Evira läpi ja kaikki tarjos "ei-oota", eli kukaan sieltä ei sitten osannut vastata siihen mitä meidän pitäisi tehdä!
Syötettiin roippeet koirille ja näin tehdään vastaisuudessakin.
-
Maru
Muistan, että oli kohta, mihin kanamäärä merkattiin noin. Ihmettelin sitä kohtaa, niin virkailija sanoi et suunnilleen mitä vois olla. Taisi olla enimmillään luku, ettei se saa ylittyä
Merkkasin 10 vaik silloin oli 3. Virkailija myös sanoi, ettei tarvii ilmottautua pois ja takas, jos kesäkanoja vain pitää.
Mä en kyllä saanut takaisin itselle niitä papereita, ainoastaan rekisteröidyn paikan numeron.
Mä en kyllä saanut takaisin itselle niitä papereita, ainoastaan rekisteröidyn paikan numeron.
-
Talbot17
Vähän sekavasti tässä keskustelussa esitetty tuo tulkinta raatojen keräily- ja hävittämisvelvollisuudesta. Olenko väärässä tässä tulkinnassa: Jos asutaan ns. keräilyalueella, on yli 20 lintua ja yksikin kuolee, se on ilmoitettava ja raatokeräilyfirman auto (täällä Ysitien kuljetus) hakee Honkajoelle. Eli tuo 150 kilon raja koskee vain valtion osallistumista kustannuksiin. Mutta se ei suinkaan vapauta keräily- ja hävitettäväksi lähettämisvelvollisuudelta (jos kuollut kana on alle 150-kiloinen). Kustannukset jäävät kananomistajan kontolle, kokonaan. Näinkö menee?
Meidän ellä sanoi että pakastimeen pitäisi kerätä se 150 kg ja sitten tilata se raatoauto, siis jos on yli 20 lintua.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
-
kukkopoika
- bankiva
Kesällä 2011 raatoauto haki meiltä lehmän Honkajoelle ja laskua tuli 115 euroa.
Enpä tiedä,millainen lasku sitten tulee kun Honkajoelle laittaa 150 kiloisen kanan raadon.
Enpä tiedä,millainen lasku sitten tulee kun Honkajoelle laittaa 150 kiloisen kanan raadon.
-
kaisumaria
- siebenbürger
lasken kaikki aina mukaan, kanat, riikit ja pulut. Nyt kun funtsin tota tilannetta niin eihän esim.puluja minnekään lähetetä eli olen varmasti
turvassa tulevaisuudessakin. Eihän riikitkään ole mitään tuotantoeläimiä ja sitäpaitsi raadot ovat villieläimille ruokaa.
Mulle muuten soitti joku valvontaeläinlääkäri vai olisko ollut tarkastaja joku tossa joulun alla täältä Vakka-Suomesta ja kuseli salmonellakokeen
ottamisesta. No selvisi että hänen saamissaan tiedoissa olin Kanalanpitäjä isolla K:lla ja ilmeisen salmonellatarkastettava. Kun juteltiin niin hän
tajusi että papereissaan oli vähän liikaa puutteita eikä mitään näytteenottoja tarvitse tulla tekemään. Toivotin kuitenkin tervetulleeksi jos
haluaa ja aina ilmainen salmonellatesti kelpaa. Onko ne viran puolesta tehtävät ilmaisia?
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin