Kukko vai kana?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
SimplySix

Kukko vai kana?

Viesti Kirjoittaja SimplySix »

Tämä oli jo tuossa toisessa arvuutteluketjussa, mutta kukaan ei taida sitä huomata sieltä lukea, niin laitetaan nyt erilleen. :smt001
Kertokaas minulle nyt varmuus onko tämä orppi kukko vai kana? Kukkona sen ostin ja kukkona oon sitä pitänyt siihen asti, kunnes näin kaksi sen sisarta. Veljensä on jo aivan kukon näköinen ja tämä minun Brutto näyttää enemmän siskoltaan. :smt005 Brutto myös tekee jatkuvasti itselleen pesää mihin jää myös makaamaan, muut samanikäiset kukkoni eivät sellaista harrastele. Brutto on kuoriutunut 23.6.13.
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut SimplySix, 16 Joulu 2013, 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maru

Re: Kukko vai kana? Orpington

Viesti Kirjoittaja Maru »

Minä en nyt missään nimessä ole asiantuntija, mutta minun mielestäni tuo näyttää kyllä kanalta !! Kakkaa pershöyhenissäkin, jota minä en ole kukoilla nähnyt (en kyllä montaa kukkoa ylipäätään ole nähnyt :smt003 )
samapi

Viesti Kirjoittaja samapi »

Kana!! :smt054 ja tosi nätti sellainen
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

KUKKO tuo on valitettavasti :smt045
Peikkorinne

Viesti Kirjoittaja Peikkorinne »

Kukolta vaikuttaa mun mielestä...
Kannuksien alut näkyy jaloissa sekä laulusulat selvästi selässä ja muutenkin kukon oloinen runko..
rilla

Viesti Kirjoittaja rilla »

Jos olis kuva siitä siskosta myös...
Laulusulat on kasvanu. Viittais kukkoon. Ikää on kyllä jo yli 4 kuukautta. (Jos laskin oikein.)

Pienet kannuksen alut olen kyllä joillain kanoillakin nähny.
Mä nyt laulusulkien perusteella veikkaisin kukkoa. Mutta vähän hämäävän näköinen kyllä on. :smt017

SIIS JOS TÄSTÄ VEIKKaUKSESTA JOTAIN ON VOITTAMASSA NIIN MÄ SANON KUKKO.

Lukitsen vastauksen. :smt023
Maru

Viesti Kirjoittaja Maru »

:smt017 totta, mä en noita laulusulkia tajunnut ensin. (Enpä tiennyt niiden nimeä ennen, kiitoksia)
Mitäs jos on niinku molempia :smt040 niinku ihmisissäkin joskus.
SimplySix

Itekkin oon laulusulkia kahtonu, mutta käytös on kyllä kuin kanan; tekee pesää aina maate mennessään, ei oo kiekunu, ei käyttäydy samalla tavalla kuin muut kukkonuorikot, heltat on tosi pienet (kuin siskollaan, veljellään jo isot todella punertavat heltat). Kannukset on vaan semmoset tasaiset, niukinnaukin huomaa että siellä on edes niitä, ei siis edes päällepäin tuntuvat nystyt. Hankala on erottaa kumpi se on, varsinkin näin alottelijalla, kun kyseessä ensimmäinen oma orppi. :smt003
Tarmokas

Viesti Kirjoittaja Tarmokas »

Meillä ollut muutama orppipoikua, tuossa teini-iässä on kaikkein hankalin tunnistaa niitä erikeseen, itse vannonut jonkun kukoksi ja sitten onkin ollut kana.
Se, minkä olen laittanut merkille ja auttaa tunnistamista, on liikkuminen. Kukkopojat juoksee pää korkealla, kana "lyllertää" matalana.

Pyrstön perusteella katsoisin kanaksi, mutta voi olla kukkokin :smt083 .
SimplySix

Re: Kukko vai kana?

Orppi osoittautui kukoksi. Heti kun vähensin kukkoja kanalasta, otti Brutto helttojen kasvupyrähdyksen ja alkoi kiekua ja polkeakkin vielä samaan syssyyn. :smt003

Mutta nyt on probleemana, ovatko nämä kukkoja vai kanoja?
Ensimmäisenä Pöllervo ~5kk:tta. Faverolle/ brahma sekoitus. Kanaksi veikkaan itse.
Kuva

Ja sitten Töötti. Töötti on puhdas faverolle. Värityksen mukaan voisi olla kukko (eikös kukoilla ole tummat pyrstö/ siipisulat), käyttäytymisestä en osaa sanoa juuta en jaata, kun ei pole, ei kieu. Ikää 6kk:tta. Melko pienikokoinen verrattuna samanikäisiin faverolle/ brahma sekoituskukkoihin.
Kuva
Kuva
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Hauskat nimet näillä sun Pöllervö- ja Töötti-kanoilla ;)
rilla

Viesti Kirjoittaja rilla »

En ole ollenkaan nyt varma. Mutta varovainen veikkaus,et molemmat ois kanoja. :smt025
SimplySix

Pöllervo osoittautui iltatarkin aikaan kanaksi. Tai sen verran antaumuksella kukko piti.. öhöm.. kivaa sen kanssa. :smt025
Töötistä ei oo vielä tietoa..

Hilta: Minä aina seurailen elukoita ja saavat sitten "itse kertoa" nimensä. :smt002
Vastaa Viestiin