Mun kanasten jyvä/rehusäiliö roikkuu katosta, kuten vesikin.
Koukku kattoon ja ketjua. Alapäähän iso s-koukku, niin helppo irroittaa täyttöön ja pesuun. Ketjussa helppo muuttaa korkeutta pehkun paksuuden muuttumisen mukaan. Sen verran korkealla, et kanan kaulan korkeudella reuna.
Seiniin olen laittanut vaakaan kakkoskakkosen ja siihen ruuveilla lankakoreja, missä kipoissa sora, kalkki, munan kuoret. Niitä kahdes paikassa, et kaikki saa varmasti. Toisella seinällä samallalailla, (3koria vierekkäin) sinne laitan ruoan tähteet yms. Kuivat heitän pehkuun, et saavat kuopia.
Siksi kakkoskakkoset, et voi pehkun paksuuden mukaan koreja siirtää alemmas tai ylemmäs. Ei tarvii tehdä seinästä neulatyynyä eli reikiä täyteen

(mul kans uus kanala, seinät filmivaneria)
Mä olen tykännyt käyttää pesissä kutteria. Makuasia
Jos kestopehkua ajattelit, kannattaa matto nostaa ainakin puoli metriä seinälle. Riippuu tietty mitä matskuu seinä on. Esim filmivaneri kestää itse kosteutta.
Jos siivoat lattian kerran viikos tai kahdes, kannattaa pitää turve ja kutteri vähäisenä. On tietty nopeampi ja helpompi poistaa vanhat ja laittaa uudet tilalle.
Jos kestopehkua haluat, tyhjennetään se vain kerran vuodessa. Lisätään vain uutta päälle. Täällä siihen yksityiskohtaiset ohjeet yleiskeskustelu osiossa.
Voi laittaa myös niin, et muualla ohemmalti ja orsien alla kestopehkua. Kanat tosin levittää sen tehokkaasti kaikkialle yhtä paksuksi
Kanat tykkää kylpeä pehkussa. Eivät välttämättä tarvitse erillistä kylpy paikkaa. Meillä kaikki kylpee yhtäaikaa, eli mikään muu kuin pehku ei olisi riittävän iso alue
Tasot siivoan päivittäin. Niiden päällä mul kans kutteria. Siitä helppo kerää kakat ym pois ja uutta lisää. Pesiin vaihdan uudet tarvittaessa, tai noin kerran kuussa/ kahdessa kuussa. Mulla kestopehku, eli joskus sekoitan vähän ja lisään uutta turvetta ja/tai kutteria. Lehtiä ja vettä ym ruoantähteet.
Näin meillä, mutta tapojahan on niin monta, kuin tekijöitäkin