EN YMMÄRRÄ!

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Suvianne

Re: EN YMMÄRRÄ!

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Niin Jussilankanta on hyvä esimerkki siitä miten maatiaisia ei tulis jalostaa.
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Jossain kysyttiin, et miksi hämeenkanta hautoo. Tästä oli keskustelua FB:ssä ja siellä tuli esille sellainen, et alkuun ei hautonut, mut kun parvi sai "villiintyä" pihalla, niin kummasti tuli sit myös niitä puskahautojia.

*lisäys vielä pilke silmäkulmassa. Tänä kesänä myin tasan kerran munia, niin myin ne jussilankannan säilyttäjälle, siis ihan ruokakäyttöön, kun ei jussilankanta muni tarpeeksi. :smt002
Suvianne

:smt005 eli ei muni eikä haudo... hitsin pimpula ;)
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Ootte kyllä vähän ilkeitä. :-"
Komeita ne jussilankannan kanat ja kukot ainakin oli, mitä näyttelyssä niitä näin ja selvästi isompia mitä mun hämeenkannnan kanat ja kukot.
Suvianne

En minä moiti tosissani.
Ehkä on vain hyvä, että on erilaisia kantoja. Jokainen voi valita omansa.
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Näin natsina mulla olisi hyvä ehdotus mitä tehdä maatiaiselle joka ei muni eikä haudo :smt027 ( vitsi)
Se on rikkaus että meillä on eri kantoja. Sekin on ihan hyvä asia että voi olla eri mieltä asioista ja että niistä voi keskustella. Pitäisi voida keskustella ilkeilemättä, provoilu vaan on joskus kivaa.
En ole jussiloita nähnyt livenä mutta minustakin ne ovat erittäin hienoja kuvissa, mua vaan enemmän kiinnostaa se genotyyppi eikä fenotyyppi. Mutta onhan se hienoa että ovat edes komeita :smt025 :smt023
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
kukkopoika
bankiva

Viesti Kirjoittaja kukkopoika »

Niin,ja pitää niitä olla vihaisia kukkojakin,sekin on rikkaus. :smt005
Suvianne

:smt005 :smt005 hitsi ku naurattaa jo!! Sehän on hyvä ku välillä oli pahalla päällä!!
Maattari
lindell

Muakin naurattaa :smt043

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Talbot

Viesti Kirjoittaja Talbot »

Lämmin kiitos Max3 minulle tärkeästä vihjeestä; miten jussiloihin pohjautuva hämeenkanta alkoi hautoa. Teen ensi kesänä jättiaitauksen sille hautomista tapailleelle kanalle tyttärineen, ja annan villiintyä mahdollisimman paljon. Ja voihan olla, että DNA-testaus osoittaa todeksi sen mitä epäilen; jussila ja häme ovat ihan samaa kantaa. Osaatko Max3 vielä avata sen töyhtöpään taustaa ts. tiedätkö sellaisesta hämäläisestä mitään. Kuva oli kerran Lemmikkipalstojen kanakeskustelussa, jos suinkin oikein muistan - Luotolan (?) lähettämänä. Maattarin ja Suviannen kanssa olen yrittänyt ihan asiallisesti keskustella ja vähän ihmetyttää heidän viestiensä Jussiloita kohtaan niin pilkallinen sävy. Jussilat eivät suinkaan ole ilmiasultaan tai muutoinkaan degeneroituineita. Hautomattomuus lienee jalostuksen tulos, geenit voivat siltikin olla hyvinkin alkuperäisiä. Toisten kantojen vieraat piirteet eivät ilmeisesti Maattaria sitten haittaa? Munimistehonkin olen kertonut moneen kertaan, mutta Maattari on tähän sloganiin niin mieltynyt ettei malta siitä luopua: ei muni eikä haudo, ja säilytysojhjelmasta sellaiset pois. Tämä on sitten vitsi; kunhan ei hymy hyytyisi sitten kun jussila, häme ja iitti todetaan DNA-testitulosten perusteella yhdeksi ja samaksi jussilankannaksi, häme ja iitti Jussilan puskissa villiytyneeksi hautovaksi haaraumaksi! :smt003 Samoja pälkäneenkannan maatiaisia alun perin!
Suvianne

Elä ny leikistä suutu ku itekki lasket välillä leikkiä!!

Mulle on kyllä ihan sama mitä geenitestauksista tulee selville?? Mun YKSI mielide on että kaikki maatiaiset vois yhistää. Mutta minä vaihan mielipidettä kuin tuuliviiri, että se on tosiaan vaan yks.
Maattari
lindell

Sitten jos käy niin että iitit, jussilat ja hämäläiset todetaan samaksi kannaksi voimme vaihtaa Talbotin kanssa kukkoja. Meiltä Talbotille kukkoja parantamaan jussiloiden hautomahalukkuutta ja mulle jussilakukkoja vähnetämään meidän iittien hautomisintoa. Win-win, eikö :smt023

Suvianne

No kyllä!! Noin tekisin itekkin! Jos kaikki kannat yhistetään, niin minä haluan yhden tyrnäväläisen kukon meille ja sitten sen jonku kannan jossa on niitä upeita harmaita!!!!
kukkopoika
bankiva

Viesti Kirjoittaja kukkopoika »

Minä tuon sitten Suviannelle ja Maattarille vihaisia kukkoja.
Maattari
lindell

Hienoa kukkopoika, mä just mietin että pitäisikö mun jalostaa vähän vihaisia kukkoja että kelpaisivat sitten paremmin Talbotille

Vastaa Viestiin