Kana ja tiput löytyivät pensaasta
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Kana ja tiput löytyivät pensaasta
Meillä on kana ollut hukassa useita viikkoja. Luulin jo ketun vieneen sen mutta eilen kuulin piipitystä tiheästä pensaikosta. Sieltähän löytyi kana, 5 tipua ja vielä muutama kuoriutumaton muna. Eilen tietysti alkoi sataa ja siirsimme kanan tipuineen ja munineen ulkohäkkiin. Teimme koirahäkistä tipulan, missä on styroksilla vuorattu seinät ja päällä vielä lämpölamppu. Kana ryhtyi vielä hautomaan viimeisiä munia ja tiput ovat olleet sen alla piilossa. Mitä mieltä olette, selviävätkö tiput kanssa ulkona häkkivirityksen ja lämpölampun avulla vai pitäisikö siirtää ne kanalaan, jossa ei sielläkään ole kovin lämmin? Kuinka herkkiä tiput ovat kylmälle, pitääkö kana ne lämpimänä? Miten menettelisitte?
Re: Kana ja tiput löytyivät pensaasta
Kyllä ne varmaan pärjää kun niillä on emo hoitamassa mutta itse kyllä siirtäisin jo sisään ja laittaisin lämpölampun jos kanalassa on kylmää. Meillä ainakin yöt ovat jo olleet ihan nollan tuntumassa. Mutta minä nyt olenkin tälläinen paapoja ettei vaan pienille tule vilu 

No kyllä minusta emokana pitää lapsensa lämpimänä.
Lämpölamppu vaan kilpailee emon kanssa. Mutta en tiedä. Mä en ainakaan ole lämpölamppuja viritellyt jos tiput on emolla ja valo muuten riittää.
Lämpölamppu vaan kilpailee emon kanssa. Mutta en tiedä. Mä en ainakaan ole lämpölamppuja viritellyt jos tiput on emolla ja valo muuten riittää.
Täällä nuo pikku tiput juoksentelee tarhassa emojen kanssa päivisin. Jos kylmä tulee niin sujahtavat äipän alle lämmittelemään. Yöksi rouvat vievät tipukatraan kanalaan. Jos vedoton ja kuiva paikka on niin kyllä ne tarkenee vielä ulkona.