Epärehellinen kanamyyjä Kotkanseudulta

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

TARLAP

Epärehellinen kanamyyjä Kotkanseudulta

Viesti Kirjoittaja TARLAP »

Noin 2v sitten Kotkan seudulla, paikasta ei 100% tietoa, on isommasta kanalasta myyty brahmankanoja 13kpl, jotka eivät ainakaan kaikki ole olleet puhdasrotuisia, joukossa myyty myös kukkoja kanoina, olleet aika hunajaisen hintaisia 70€/kpl.

Minä en ole niitä ostanut,vaan minulle on myyty niiden jälkeläisiä myös puhtaina brahmoina, asiasta keskusteltu myyjän kanssa ja niiden perusteella mitä olen saanut tietoja, tosi niukasti, halusin tuoda tämän asian julki.

Olisi hyvä saada tämä ihan alkuperäinen myyjä vastuuseen tuommoisesta epärehellisestä myynnistä.

Harmittaa omasta ja muiden puolesta jotka ovat ostaneet sekakanoja kalliilla hinnalla.
Iita

Re: Epärehellinen kanamyyjä Kotkanseudulta

Viesti Kirjoittaja Iita »

Tosi kurja juttu :smt009

Minäkin aikoinaan ostin vuohen, jonka piti olla suomenvuohi ,mutta ulkonäkö ei sitten täsmännytkään ,kaikkine rauhasineen ja kääpiökokoineen..
Mutta onneksi en ole "säilyttäjä" tms eli harrasteena meni..mutta harmittaa sinun ja muidenkin puolesta .
Aika vaikeeta on saada myyjä vastuuseen ellei rikos tms sellainen ole tapahtunut..tietenkin huijaushan tuo on..

Vuosia sitten ostin Japanin pystykorvan ja paikanpäällä tajusin ,että koiria oli enemmän kuin missään muualla ole nähnyt.
Myyjä antoi kyllä paperit jne ,mutta sanoi koiran syöneen maksalaatikkoa .No,autossa sille tuli huono olo ja oksensi keitettyjä makarooneja...
Taisi olla hänkin jonkinsortin jobbari ja seuraavat koirat on tulleet eläinlääkärin perheestä ja serkultani eli varmistus lisääntyy..

Itse olen tullut siihen tulokseen ettei meille enää tiettyjä eläimiä tule ,just kaikenmaailman jobbareiden takia..
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Entisenä kotkalaisena ja viereisessä kunnassa nykyisinkin asuvana, ei kyllä tule mieleen kellä täällä suunnalla olisi isompaa kanalaa :smt017 Kuka maksaa 70€ kanasta :smt017 ???

Sukupuolissa voi käydä varinkin brahmoilla virheitä, kun harjan kasvu ei kerro mitään, toki itse olen AINA hyvittänyt jos kana muuttuu kukoksi, mutta empä ole saanut hyvitystä jos kukkona myyty onkin kana ;)

Hieman harkintaa näihin syytöksiin taas jos ei ole varmempaa tietoa edes paikasta ja onko alkuperäinen ostaja edes ottanut yhteyttä myyjään, onko pyytänyt hyvitystä, vai kyräileekö vaan selän takana? ei kukaan voi korjata virhettään jos ei saa siitä tietää... Brahmoja ja brahma-kochin risteytyksiä on myyty paljonkin puhtaina kun ei ihmiset tiedä miltä niiden pitäisi näyttää.

Edelleen suosittelen selvittämään ostettavan rodun rotumääreitä, kyselemään, tutkimaan ja vertailemaan. Voi hyvinkin olla ettei tässä ole epärehellisyydestä kyse, ainakaan näillä tiedoilla ei paljon voi ottaa korvan taakse... Ei kotkassa kyllä etsintöjen mukaan ole edes mitään isoa kanalaa...
TARLAP

Viesti Kirjoittaja TARLAP »

Kiitos SANNIKKI kannanotosta.
Tarkoitus ei ole ketään syyllistää, vaan varottaa, ettei tälläistä pääsisi jatkossa tapahtumaan.

Tosiaan asiahan on niin, että minä en ole noita kanoja tuolta Kotkanseudulta ostanut, vaan minä olen ostanut niiden kanojen jälkeläisiä, joten minullekkin on myyty seka brahmoja, joko tietäen tai tietämättään, rodusta en tiedä itsekkään riittävästi.
Siksi tästä asiasta kirjoitan koska minulle kanat myynyt harrastaja ei juurikaan halua ottaa asiaan kantaa. Tuskin on ottanut myyjään mitään yhteyttä saati selvitellyt asiaa.
Olen häneltä yrittänyt selvittää, mistä kanat ovat kotoisin, minkä rotuisina on myyty, brahmoista puhui, niukasti olen tietoa saanut. Puhelin numerokin oli hävinnyt.

Eräs kanaharrastaja oli nähnyt kuvia noista kanoista, ja hän minulle sanoi että eivät ainakaan kaikki ole puhtaita brahmoja.

Itse aloin rotupuhtautta epäilemään kun toiselle "lightbrahmalle" rupesi tulemaan ruskeita sulkia ja höyheniä.
tepatsu

Viesti Kirjoittaja tepatsu »

Kyllä mä ainakin maksan 70 € kanasta, jos se on sellainen jonka haluan. Esim. keltaisista sussexeista maksoin juuri tuon verran. Mielestäni kanojen hinnat on yleisesti liian alhaisia. Ilmaiseksi melkein pitäisi saada tai sitten harvinaisten rotujen siitosmunia muutamalla eurolla. :smt001

Niin, ja piti lisätä että mitä enemmän kanaharrastus yleistyy, sitä enemmän alkaa olla näitä sekarotuisia. Kun ei oikein tiedetä rotuominaisuuksista ja luotetaan liikaa ehkä epärehellisiinkin myyjiin. Vanhojen pitkänlinjan kasvattajien arvo nousee pilviin, ja voi hyvinkin olla että jossain vaiheessa hinnat nousee kunnollisilla rotupuhtailla kanoilla.
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Minäkin olen maksanut 70 euroa keltaisista sussexeista ja kukosta sama 70. En pidä pahana ja luotettavalta pitkän linjan kasvattajalta ostettu. Tepatsun kanssa samaa mieltä.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minä olen myös sitä mieltä, että aina saa keuhua julkisesti, mutta auta armias jos vähänkin jotain negatiivista sanot jostain. kauhee kalapaliikki alkaa. Ja syytetään herjauksesta suunnalleen.

Kyllä pitäs ihmisen pystyä kertomaan myös pettymykset jos on kaupan tehnyt. Jokainen vois itten kysellä tarkemmin ja olla valveutuneempi jos samasta paikasta ostaa.

Minusta pitäs pystyä puhumaan sekä hyvåät että huonot puolet.

Siksi tykkään esim. ebaysta ja huutonetistä ostaa, koska sinne voi kommentoida ja antaa rehellistä palautetta. Siellä ei epärehellinen myyjä kauaa kukoista.
kukkopoika
bankiva

Viesti Kirjoittaja kukkopoika »

Tämä on taas sitä huumoria.Jospa tästä ei kukaan loukkaantuis.

Ei se ole hullu joka pyytää,vaan se joka maksaa.
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Sitä saa mistä maksaa :smt005
Tottakai saa kehua. Mutta jos sanoo jotain negatiivistä jostain myyjästä yleisellä foorumilla se on tosi leimaavaa, pitää olla varma asiastaan koska kyseessä voi myös olla väärinkäsitys. Itse en pidä siitä että ihmisiä roikotetaan nimellä foorumeilla, niin paljon pahaa saa sillä aikaan usein ihan viattomille ihmisille.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Suvianne

Ehkä näinkin , mutta kyllä mua on helpottanut jos meinaan innostua johon TV shopin tuotteesta ja meen googlaan sen. Kyllä se totuus löytyy niistä sadoista viesteistä mitä tuotteesta on kerrottu.

Esim. pentutehteilutkin vois ilmetä paljon nopeemmin jos näistä puhuttas. Tuntuu että ennemmin ei uskalleta kertoo tulleensa huijatuksi. Jos joku kertoo että epäilee pentutehtailua niin leimataan heti tyhmäksi jos on jo maksanu ja pennun ottanu...

Hyökätään ostajaa vastaan ei myyjää..
Iita

Viesti Kirjoittaja Iita »

Kyllä ja silloin ,kun itsestä tuntui ,että on varmasti rajatapaus,mutta tällä Japanin pystykorvan myyjällä oli vielä kennelnimi eli "virallinen" ,vaikka kaikki muu näytti ihan toista..tuskin kukaan niitä valvoo ? Tai onhan siitä aikaa ..jos nykyään valvotaan paremmin..toivotaan niin.
Suvianne

enpä usko, vastahan saatiin kiinni joku joka oli vuosia pyörittänyt tehtailubisnestä täällä suomessa ja tunnettu kennelnimi. Joku näitä ihan pikkukoiria kasvattava.
Kyllä niitä täällä pyörii varmaan enemmän ku ennen.
sannikki

EI herranjestas sekö on älämölön nostamista jos TÄYSIN puutteellisilla tiedoilla kuulutetaan että "epärehellinen myyjä Kotkassa" ajattelin lähinnä että tässä Pyhtäällä ja Kotkan tietämissä on parikin rehellistä harrastajaa jotka saattavat saada ilkeän leiman "kotkan seudulla" olevasta epärehellisestä myyjästä... Pyhtää ja Kotka kun on kylki kyljessä :smt012

Ja jos ei kukaan ole vaivautunut alkuperäiseen myyjään ottamaan yhteyttä niin eikö se ihmetytä ketään??? ei sentään nyt tartutaan minun kommenttiin että kuka maksaa 70€ kanasta.... great :smt023
Suvianne

Minä en nyt tarkottanu just tätä vaan yleisesti. Esim. joku on törmänny ihan tehtailuun niin ei uskalla paljastaa ku ja missä kun saa kuraa niskaan??

Se joka jotain myy, ottaa aina sen riskin että saa asiakkaita jotka ei ole tyytyväisiä. Pitäsi pystyä kestämään niin negattiiviset kuin positiiviset arvostelut.

Kun minä tein huonot kaupat ja kerroin siitä julkisesti, niin mua uhattiin poliisilla??`

Sain rahani takaisin sillä ehdolla, että olen hiljaa asiasta. Olen monasti miettinyt, että tein erittäin epäeettisen ratkaisun. Olis pitäny olla ennemmin vaikka ilman niitä rahoja että vois kertoa totuuden
sannikki

Joo kyllä itsekin kannatan rehellisyyttä niin hyvässä kuin pahassa ja toivon todella että jos joku on minun kanssa tehtyihin kauppoihin tyytymätön niin sanoo sen minulle ihan ensimmäisenä, näin saan mahdollisuuden korjata virheeni tai epäkohdan :) Kovin ikävää olisi jos joku huutelisi että ostin kanan mutta se olikin kukko, varsinkin kun annan aina lupauksen että hyvitä joko täyden hinnan tai uuden kanan, koska nuoria myydessä olen huomannut että eipä se olekaan ihan simppeliä tunnistus. varmat kukotkin muuttui kanoiksi :D

Harvoin sitä ihmiset huonoa palautetta antaakaan jos se tilanne korjataan myyjän puolelta, myyjän pitää vaan saada se mahdollisuus siihen ;) tollaiset uhkailut kuten suviannella on mauttomia ylilyöntejä, enkä ikinä voisi noin käyttäytyä :smt009
Vastaa Viestiin