EN YMMÄRRÄ!
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: EN YMMÄRRÄ!
Alhon kannassa pitäs muistaa, että vieraat piirteet ovat esiintyneet Haapasaarelaisissa jokka on otettu kantaan kuvien perusteella.
Mutta muuten alan ikävä kyllä olla Talbotin kanssa samaa mieltä vaikka mua inhottaa, että joku muka olis ollu niin huithapelli.
Mietin silti vielä sitä vaihtoehtoa, että jos sukusiitos nostaisi niitä tupsuja ynnämuita esiin? Ihan kuin Alhoissa on värikirjavuus jo kohta tyrnisten luokkaa!
Heti kun ei tee värivalintaa niin alhoista tulee vaikka kuin kukertavaa ja kirjavaa
Mutta muuten alan ikävä kyllä olla Talbotin kanssa samaa mieltä vaikka mua inhottaa, että joku muka olis ollu niin huithapelli.
Mietin silti vielä sitä vaihtoehtoa, että jos sukusiitos nostaisi niitä tupsuja ynnämuita esiin? Ihan kuin Alhoissa on värikirjavuus jo kohta tyrnisten luokkaa!
Heti kun ei tee värivalintaa niin alhoista tulee vaikka kuin kukertavaa ja kirjavaa
Mä alan olla sitä mieltä että annetaan kaikkien kukkien kukkia eikä karsita on huono juttu. Sekin antaa tilaa kummallisille ominaisuuksille. Minusta esim ulkonäöllisesti selvästi poikkeavat voisi/ pitäisi karsia. Kuten myös esim jaksottainen muninta, tarkoitan näitä jotka munivat vähän aikaa, taukoilevat ja munivat taas vähän aikaa mutta eivät kuitenkaan haudo. Uskon että ennenkin on huonot munijat karsittu.
Minäkin luotan oman kannan kantatilaan mutta sitten meneekin vaikeaksi. Meille tulee kanoja vain kantatilalta tai sellaisista paikoista jotka ovat ottaneet kanansa kantatilalta eivätkä mistään muualta. Tosin kantatilan koko parvi muutti meille ja jatkan niiden pitämistä erillisenä parvena edeltäjäni oppien mukaan.
Minäkin luotan oman kannan kantatilaan mutta sitten meneekin vaikeaksi. Meille tulee kanoja vain kantatilalta tai sellaisista paikoista jotka ovat ottaneet kanansa kantatilalta eivätkä mistään muualta. Tosin kantatilan koko parvi muutti meille ja jatkan niiden pitämistä erillisenä parvena edeltäjäni oppien mukaan.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
-
- bankiva
Maatiaiskanallakin on varmaankin "rotumääritelmä",millainen kannan pitäisi olla.Siihen määritelmään ei varmaankaan kuulu sulkajajat.
Onko niin,että nämä sulkajalat ja vihreät munat ovat tulleet viimeisen parinvuosikymmenen aikana kun säilyttäjissä on ollut näitä huithapeleita.
Kirvestä kaikille sulkajaloille.
Onko niin,että nämä sulkajalat ja vihreät munat ovat tulleet viimeisen parinvuosikymmenen aikana kun säilyttäjissä on ollut näitä huithapeleita.
Oletko rotukana kysynyt mtt:n kantaa tuohon harjaan? Henkilökohtaisesti en päästäisi tuon näköistä kanaa lisääntymään.
Ei ole rotumääritelmää. Siihen just maatiainen perustuu, ettei ole rotumääritelmää. Siinähän KAIKKI rodut menee pieleen kun ulkonäöllisiin seikkohin kiinnitetään huomiota ja valitaan niiden mukaan.kukkopoika kirjoitti:Maatiaiskanallakin on varmaankin "rotumääritelmä",millainen kannan pitäisi olla.Siihen määritelmään ei varmaankaan kuulu sulkajajat.
Ja ne vihreet munat ja sulkajalat on tullu 2005 kun kantaan otettiin haapasaarelaiset.
Minä en usko huithapelleihin ennenku nään sellasen...
Olen yhä sitä mieltä, että jos joku pitää kantaa suljettuna 20v ja sitten siitä myydään ulos kanoja ja ne tekee vieraan veren kanssa tipuja, niin hyvinkin sieltä sillon pompsahtaa jotain tupsua. Minusta siinä ei ole kummallista.
En ole rotuasiantuntija, mutta tuo ei kyllä ole mikään tuplaharja vaan joku ihan ihme epämuodostuma.Rotukana kirjoitti:Hei tässä kaksi harjaisesta kuva en kuitenkaan raski tästä luopua!
Uploaded with ImageShack.us
En laittas siitosparveen. Tai jos tollasen laittaa niin sekin on yks huithapellin muoto. Vain terveet ja normaalit kuuluu siiotkseen vaikka ne vammaset olis kuinka sulosia
-
- bankiva
Onko minulla sivistyksessä aukko kun en ole tiennyt,että sellaistakin maatiaiskana kantaa on olemassa joilla on sulkajalat!
Ei ole kyse sulkajaloista. Joilakin maattareilla on ollu muutama hassu höyhen jossain koivessa tai varpaan välissä. Tuskin brahmallakaan niitä varpaan välissä kasvaa?????? Vai kasvaako=????? Suurin osa näistä sulkajaloista vielä menettää ne aikusuuteen mennessä, eli suurennuslasilla löytyy tipuna
-
- bankiva
Viime talvena kuoriutui tyrnäväläistipuja,muutamalla oli koiven kupeessa höyheniä.
Ei tarvinnut ottaa suurennuslasia eikä edes silmälaseja kun huomasi ne "sulkajalat".
Munat tulivat säilyttäjiltä.
Ei tarvinnut ottaa suurennuslasia eikä edes silmälaseja kun huomasi ne "sulkajalat".
Munat tulivat säilyttäjiltä.
Kyllä brahmoilla keski- ja ulkovarpaissa pitäisi olla pitkät höyhenet ulottuen varpaitten kärkiin asti. Näin ainakin rotumääritelmässä sanotaan.
En mää parveen kuitenkaan sekoita tuota ns tuplaharjaista, mutta pidän niin kauan kuin munii muitten sekalaisten seassa! Olen jo aatellut vaihtaa savitaipalelaiset brahmoihin
Niin muuten periytyykö tuommonen tupla harjaisuus jos se on vain jokin epämuodostuma??? Jos periytyy siinähän oisi ehkä uuden rodun kehittelemis ideaa, mutta ei mahda onnistua! Minunkin kanat on säilyttäjältä ja silti kaikenmaailman sekuleita putkahtelee!!!

varpaan vlissä joku höyhen on ihan eri juttu minusta.
Ja on eri tyyppisä sulkia ollu, mutta kyllä minusta silti on kyse pienemmästä ongelmasta ku annetaan ymmärtää. Jos siellä oikeesti olis ihan vasta joku brahma ollu seassa, niin olishan se sulkajalkojen ja sulkien määrä ihan eri.
En tiiä ku en ole viisas, enkä lukenu. Mun kanat on paljasjalkaisia ja kauniita Alhoja. Olen niistä erittäin ylpee.
Jos joku haluaa oman sekulimaatiasporukkansa vaihtaa alhoon, niin mulle olis nuorikkoja vailla kotia ja syys tipuja kasvamassa iso kasa.
Ja on eri tyyppisä sulkia ollu, mutta kyllä minusta silti on kyse pienemmästä ongelmasta ku annetaan ymmärtää. Jos siellä oikeesti olis ihan vasta joku brahma ollu seassa, niin olishan se sulkajalkojen ja sulkien määrä ihan eri.
En tiiä ku en ole viisas, enkä lukenu. Mun kanat on paljasjalkaisia ja kauniita Alhoja. Olen niistä erittäin ylpee.
Jos joku haluaa oman sekulimaatiasporukkansa vaihtaa alhoon, niin mulle olis nuorikkoja vailla kotia ja syys tipuja kasvamassa iso kasa.
Rotukana sekuliparvessahan tuo kana voi vaikka lisääntyä
, ei vaan ole säilytysohjelma-ainesta mutta ei se tarkoita että se olisi huono. Tuo harja voi olla myös ihan luonnon oikku joka ei periydy, tässä vaan arvailen mutta ehkä tulevaisuus näyttää periytyikö se 

Tuollsta harjaa ei ole rotukanoillakaan, siis näyttäkää mulle se rotu jolta tuo muka on periytyny? Selkeesti joku oikku tai mitä lie,,
En ainakaan usko ennenku nään
En ainakaan usko ennenku nään
Ihan oppiakseni kysyn, kuinka laajalle Alhoissa nämä kuvan perusteella kantaan otetut, vieraita piirteitä periyttävät haapasaarelaiset ovat levinneet? Koko kantaan? Puoleen? 20 prosenttiin? Tiedetäänkö klenellä kaikilla niitä on ja kenellä vanhaa kantaa ilman tätä valokuvarotumäärittelyyn perustuvaa osuutta? Kyllä maatiaisikanalle voisi vallan hyvin rotumääritelmän kirjoittaa ja pitäisikin. Mä voin yrittää kirjoittaa malliksi Jussilankannan rotumääritelmäehdotuksen. Sen on oltava tarpeeksi väljä. Ei rotumääritelmä mitään puhdasta eläinrotua ole pilannut, vaan ahneet/taitamattomat/huithapelit määritelmän tulkitsijat. Apropos huithapeleista - eikös täällä kerrottu esimerkkinä kiuruvetisten säilyttäjästä, jolla juoksi eri rotuja pihalla iloisesti sekaisin ja hän määritteli poikasten rodut näin: ne silojalkaiset on maatiaisia.