ottaisko joku kanoja...
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
katritva
Re: ottaisko joku kanoja...
Kanoja hoidettiin kesäloman ajan joka päivä ja nyt muutaman kerran viikossa. Mokillämme on remontti ja työmiehet antavat Kanoille lisäksi ruokaa ja vettä. Meillä on paikka jonne ne viedä mutta ensi kesänä emme saa samoja kanoja takaisin jos viemme ne sinne. Siksi kysymys, jos joku muu ottaisi ne jos ei niin sitten sinne mistä emme saa samoja takaisin.
-
annemari
Voisiko niille laittaa jalkoihin renkaat (nippusiteet tms. ) että saisitte varmasti samat takaisin?
-
Krahu
Laitoin sinulle yksityisviestiä pari päivää sitten, et tainnut huomata... vai enkö osannut lähettää?
-
Maattari
- lindell
Voi hyvänen aika, taas täällä syytellään ihan tietämättä yhtään mitään muutaman rivin perusteella. Minusta vaikuttaa siltä että näillä kanoilla on asiat hoidossa mutta aloittaja säikytellään heti alkumetreillä foorumilta. Ainoa rakentava kommentti tuli annemarilta.
Elämässä sattuu ja tapahtuu, asiat eivät aina mene niin kuin on suunnitellut ja joskus eläinten ja ihmistenkin on vaan pärjättävä. Paitsi näköjään tällä foorumilla jolla pörrää pelkkiä täydellisiä ihmisiä joilla homma on aina hanskassa.
Aloittajalle: toivottavasti saat asiat ratkeamaan niin että saat kanasi takakisin ensi kesänä
Elämässä sattuu ja tapahtuu, asiat eivät aina mene niin kuin on suunnitellut ja joskus eläinten ja ihmistenkin on vaan pärjättävä. Paitsi näköjään tällä foorumilla jolla pörrää pelkkiä täydellisiä ihmisiä joilla homma on aina hanskassa.
Aloittajalle: toivottavasti saat asiat ratkeamaan niin että saat kanasi takakisin ensi kesänä
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
-
ropponen
Toivottavasti asiat lutviutuu katritva ja kiva kun täällä hengaa myös kunnon ihmisiä kuten annemari ja Maattari! 
-
NeitoPerho
Mulla voisi olla kanoille tilaa talven ajaksi, saisit omasi sitten ensi kesänä takaisin. Missä päin Suomea kanat ovat?
-
rilla
On tää kyllä aikamoista touhua.
Mutta kun on niitä,jotka tietää kaiken aina parhaiten. Joka elämänalueella niitä on.
Parhaat asiat on usein ennalta suunnittelemattomia. Jos ei talvipaikkaa ole,niin ei minusta ole erikoisen huonosti toimittu,että sitä nyt alkaa etsimään.
Elokuu kuitenkin on meneillään.
Kerkiää vielä ihan hyvin löytään talvipaikan tai lyömään kaulat poikki.
Toivon hyvää ratkaisua tähänkin asiaan.
Annettais mahdollisuus näille aloittelevillekin kanaharrastajille.
Mutta kun on niitä,jotka tietää kaiken aina parhaiten. Joka elämänalueella niitä on.
Parhaat asiat on usein ennalta suunnittelemattomia. Jos ei talvipaikkaa ole,niin ei minusta ole erikoisen huonosti toimittu,että sitä nyt alkaa etsimään.
Elokuu kuitenkin on meneillään.
Kerkiää vielä ihan hyvin löytään talvipaikan tai lyömään kaulat poikki.
Toivon hyvää ratkaisua tähänkin asiaan.
Annettais mahdollisuus näille aloittelevillekin kanaharrastajille.
-
miia.laitinen
Viimeiset 6 viestiä kun luin, olivat jo lukukelpoisia. Ihan kuin ensimmäiset viestiin vastanneet eivät olisi sisäistäneet riittävän hyvin aloittajan ongelmaa ja kommentoivat sen pohjalta. Aloittajalla siis oli hoitopaikka talveksi, jossa ongelma vain oli se ettei olisi halunnut luopua juuri kyseisistä kanoistaan. Se osoittaa mun mielestä kovaa kiintymistä ja rakkautta omiin kanoihinsa, jolloin hyvin usein se hoitokin on sen mukaista eli hyvää.
Selvästikään aloittaja ei ole halunnut edes harkita kanojen pitämistä talvella mökillään, tietäen sen olevan hoidon laiminlyömistä. Korjatkaa, jos olen väärässä
Minulla olisi ainakin tullut todella paha mieli tuollaisista puheista silloin kun itse apua tarvitsin! Silloin sain kyllä sellaisen kuvan tästä foorumista, että te olette erittäin mukavaa ja ymmärtäväistä porukkaa, joilta uskaltaa kysyä tyhmääkin tyhmempiä kysymyksiä. Laita yksityisviestiä tulemaan jos et löydä apua! Mietitään sitten yhdessä jos pystyisin sua auttamaan
Kyllä ne asiat vielä järjestyy 
Selvästikään aloittaja ei ole halunnut edes harkita kanojen pitämistä talvella mökillään, tietäen sen olevan hoidon laiminlyömistä. Korjatkaa, jos olen väärässä
-
Mustikka
Oikeaa asiaa puhut Maattari ja muut sen jälkeen kirjoittaneet. Tuomitsemisen määrä on välillä aivan kohtuutonta näillä eläinfoorumeilla. Lyötyä lyödään ja itseä korotetaan.
-
tinttuli
Ketjun kolmas viesti. Miten tämä pitäisi sisäistää?? Vasta seuraavalla sivulla aloittaja kertoo lisäinfoa: Remontti-Reiskat hoitavat kanoja...katritva kirjoitti:Kanat ovat kesämökillämme. Ja käymme hoitamassa niitä muutaman kerran viikossa muuten meillä olisi jo talvikanala. Toivomme edelleen apua kanojen talvi hoitoon.
Talvipaikan haku on mielestäni eri asia, se jokaiselle sallittakoon.
Aika poikkeuksellinen tilanne pitää olla, että eläimet voi jättää päiviksi valvomatta. En ole koskaan kuullut ettei esm. hiehoja tai muita nautoja käytäisi katsomassa päivittäin. Sellaisesta toiminnasta tulee takuuvarmasti seuraamuksia, jotka jokainen tukia saava viljelijä tietää. Vaaroista suurin ei ole edes ruoan ja veden loppuminen, vaan se, että nauta on mestari saamaan itsensä kiipeliin. Voivat olla ojassa tai kiilautuneina kivenkoloihin, puiden väliin. Kaikkea on tullut nähtyä. Oikeudessa sitä kummallisia selityksiä vasta kuuleekin. Turhauttaa kovasti, ettei sitä maalaisjärkeä sitten käytetä, vaan joutuu noihin lakipykäliin vetoamaan. Eläintenpito on sitovaa ja se sitoo joka päivä. Säännöllisesti tulee esiin tapauksia, että eläimiä jätetään matkojen ajaksi yksin. Niitä "unohdetaan" myös häkkeihin, talleihin, navetoihin yms. Jotkut saavat apua ajoissa ja jotkut ei.
Jotta ei olisi epäselvää mikä on asiallista hoito, ensimmäinen myönnettävä seikka on jokapäiväinen hoito. Mutta syvällä rintaäänellä vakuutetaan ettei niitä joka päivä tarvitse ja joskus voi ja jotain vaan. Elämässä sattuu ja taphtuu, se on totta. Sitä on elukoidenkin silloin vaan jotenkin koitettava pärjätä? Ihanko totta?
Ja tuon kommentin "syyttäkää vaan, kun olette niin hyviä ja täydellisiä" taisin lukea moneen kertaan jossakin muussa ketjussa keväällä. Sellaiselle argumentoinnille taitaa olla oikein nimi, mutta ei nyt juuri muistu mieleen.
Pääasia että joku niitä aloittajan kanoja sitten siellä mökillä kuitenkin hoitaa.
-
ninanni
tätä mitä tinttuli hienosti kirjoitti yritin minäkin selittää...! Eläimet sitovat todella. Ja jos ja kun jotain sattuu esimerkiksi hoitajalle, täytyy olla sekin mietitty kuka hoitaa esim. Omistajan ollessa sairaalassa. Juuri siksi kaikki huomioon otettavat asiat täytyy miettiä ENNEN eläimen kuin eläimen ottamista.... Enkä minä halunnut nyt "lyödä lyötyä", varmasti moni muukin tätä ketjua lukee, niin toivottavasti laittaa miettimään kaikkia näitä asioita ennenkuin tekee lopullisen päätöksen eläimen hankinnasta.. Liian usein törmää siihen ettei ole tarpeeksi tietoa mitä kyseinen eläin tarvitsee/miten sitä hoidetaan, vasta kun tulee pakko tilanne ottaa asiasta selvää, sitä selvitetään.
mutta täytyy myöntää että kumma asenne kukkopoika sinulla eläimiä kohtaan. Mutta se on vain minun mielipiteeni.
mutta täytyy myöntää että kumma asenne kukkopoika sinulla eläimiä kohtaan. Mutta se on vain minun mielipiteeni.
-
katritva
Hei, kysyjä on 12-v tyttö. Luvat ovat kunnossa ja kanojen luona käydään päivittäin. Kiitos kaikille asiallisille vastaajille t. huoltaja.
-
usva
Tinttuli siteerasi tuossa osuvasti juuri sitä aloittajan antamaa tietoa kanojensa hoidosta johon anakin omat kommenttini kohdistuivat. Nyt en ymmärrä, että miksi eläimen hoidosta puhuminen on tässä "lyödyn lyömistä"...?? Eikä ole mitään ihmeellistä täydellisyyttä kenenkään taholta, kun on sitä mieltä, että eläimen hoito pari kertaa viikossa on liian vähän. Kun tällekin näkökannalle löytyy näin ymmärrystä, ei enää niin kauheasti ihmettele eläinsuojeluun tulevien tapausten paljoutta.
-
Adeliina
Komppaan tinttulia ja usvaa.
Sitä kun tietää vain tasan sen, mitä kirjoitetaan, ja sen perusteella tietenkin itsekin kirjoittaa vastauksen. Hyvä että selvisi että kanat ovat kuitenkin hyvässä hoidossa
Sitä kun tietää vain tasan sen, mitä kirjoitetaan, ja sen perusteella tietenkin itsekin kirjoittaa vastauksen. Hyvä että selvisi että kanat ovat kuitenkin hyvässä hoidossa
-
kukkopoika
- bankiva
Luin juuri tuon tinttulin viestin,en tiedä onko hän maatalousyrittäjä vai onko hänellä vain muutama harraste kana ja joku muu elukka.Sain viestistä sen kuvan että häneltä puutuu käytännön maatalous ja minkä laista on arki lypsykarjatilalla kaikkine muine elukoineen.Minä olen ollut 25 vuotta maatalousyrittäjä ja olen saanut Walter Ehrstöm-mitalin tunnustuksena pitkäaikaisesta ja menestyksellisestä työstä. Ei ne elukat ole jäänyt hoitamatta.