Viiriäisten ruokinnasta?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

maunu_muori

Re: Viiriäisten ruokinnasta?

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Meillä oli poikaskalkin lisäks grittiä, sillon, kun oli muutama viiru: viirut söi sitä mielelään, paremmin kuin tota kalkkia :smt045 .
PäP

Viesti Kirjoittaja PäP »

brahma kirjoitti:Poikaskallkia pitää antaa, sellaista rehua ei ole missä kalkki olisi samassa ja hyvä niin, sillä siipikarja säätelee itse kalkin tarpeensa kunhan sitä vapaasti saatavilla. Agrissa valistivat vielä, että tuo poikaskalkki/kalkki...
Eikös kalkki = kalsium? Ja kalsiumiahan on rehuissa? Liikakalsium saattaa kuulemma aiheuttaa joillekin tipusille vääräsääriä tms.
Meillä viiruille syötetään ihan aluksi pari päivää kananmunankeltuista ja siihen sekaan ruottalaisen Edelin tipurehua. Munintaikään kun tulevat niin vaihdetaan tipurehu suoraan munintarehuun. Tämmösiä ravintoarvoja pitää sisällään nuo ruat: http://www.maatalousykkonen.fi/tiedosto ... tkanar.pdf
Näillä pöperöillä tuntuvat kehittyvän hyvin, elelevät terhakoina ja munivina piiperoina :smt007
minkuliini

Viesti Kirjoittaja minkuliini »

Minä olen kuullut että avokadoa ei saisi antaa millekään linnulle! Kuulema siihen voisivat jopa kuolla... Voin toki olla väärässäkin, mutta korjatkaa fiksummat jos näin on! En kyllä ole itse avokadoa kokeillut antaa, sen verta rakkaita ovat nuo pikku piiputit minulle!
Vastaa Viestiin