Viiriäisten ruokinnasta?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Viiriäisten ruokinnasta?
Meillä oli poikaskalkin lisäks grittiä, sillon, kun oli muutama viiru: viirut söi sitä mielelään, paremmin kuin tota kalkkia
.

Eikös kalkki = kalsium? Ja kalsiumiahan on rehuissa? Liikakalsium saattaa kuulemma aiheuttaa joillekin tipusille vääräsääriä tms.brahma kirjoitti:Poikaskallkia pitää antaa, sellaista rehua ei ole missä kalkki olisi samassa ja hyvä niin, sillä siipikarja säätelee itse kalkin tarpeensa kunhan sitä vapaasti saatavilla. Agrissa valistivat vielä, että tuo poikaskalkki/kalkki...
Meillä viiruille syötetään ihan aluksi pari päivää kananmunankeltuista ja siihen sekaan ruottalaisen Edelin tipurehua. Munintaikään kun tulevat niin vaihdetaan tipurehu suoraan munintarehuun. Tämmösiä ravintoarvoja pitää sisällään nuo ruat: http://www.maatalousykkonen.fi/tiedosto ... tkanar.pdf
Näillä pöperöillä tuntuvat kehittyvän hyvin, elelevät terhakoina ja munivina piiperoina

Minä olen kuullut että avokadoa ei saisi antaa millekään linnulle! Kuulema siihen voisivat jopa kuolla... Voin toki olla väärässäkin, mutta korjatkaa fiksummat jos näin on! En kyllä ole itse avokadoa kokeillut antaa, sen verta rakkaita ovat nuo pikku piiputit minulle!