Lintujen salakuljetus suomeen

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Kiyry87

Re: Lintujen salakuljetus suomeen

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Tähkäpää, Ampsun kanala ja Tammearu... Sama äijä ainakin kolmen nimimerkin takana :smt009 Joka myi niitä virolaisia broilereita.
kaisumaria
siebenbürger

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Ajattelin vaan että Vihtahousu sopis tähkäpään seuraavaksi nimeksi - ihan itse keksitty, ei kannata panikoitua :smt001 .
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Orpington talo

Viesti Kirjoittaja Orpington talo »

pikkutipu

Viesti Kirjoittaja pikkutipu »

No huh huh. *puistelee hämmästyneenä päätään*
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Minustä tämä on täysin provosointia ja kannattaa jättää omaan arvoonsa, kyllä virkavalta selvittää :) EI niitä tipuja huvikseen tapeta.
Kiyry87

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Niin ja nyt se häärää kuulemma Orpingtonin talo-nimimerkillä :smt009
Ihan sairas tyyppi ja sanoisin että kun Suomi on vapaa maa niin jos maan säännöt ei kiinnosta niin suksis pysyvästi Thaimaahan tai
Viroon. Täältä kun saa vapaasti lähteä jos ei miellytä :smt047

Muoks. paha kirjoitus virhe korjattu
Ilona

Viesti Kirjoittaja Ilona »

Jonna kirjoitti:Mikä paikka tämä mahtaa olla...onko joku kysellyt mahtaako noilla olla tarvittavat dokumentit jos lähettävät Suomeen :smt017

http://www.zoo.kpr.eu/fi/order/

Hyi h.....ti. Sen lisäksi, että nuo tuskin noudattavat mitään karanteeni yms. tuontisääntöjä, saattavat villihanhilajit olla laitonta alkuperää myös siitoseläinten osalta eli luonnosta pyydettyjä. Todennäköisesti ovatkin. Pelkästään Euroopassa pyydetään vuosittain miljoonia lintuja laittomasti lemmikkieläimiksi.

Jotain kertoo sekin, että jo hanhilajeja on äkkiseltään katsoen kymmenittäin, mutta sivuilla ei ole lainkaan mainittu tilan osoitetta, yhteystietoja (joku epämääräinen sähköposti vain), ei esitetty mitään dokumentteja terveystarkastuksista, eläinsuojelutarkastuksista, ei mitään kuvausta terveydenhoito-ohjelmasta, lääkinnästä, ei mistään. Todennäköisesti tämä on jokin maailmanlopun läävä, jossa kasvatellaan lintuja laittomaan myyntiin, elävältä kynittäväksi höyhenpeittojen täytteeksi ja kauniiksi lopuksi hanhenmaksan tuotantoon. Näitä kait edelleen Itä-Euroopassa piisaa.

Joko joku on tän laittanut Eviran tietoon vai laitanko mä?
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kuulin tänään radiosta salakuljetusuutisia ja uutinen löytyy myös netistä:
http://yle.fi/uutiset/elainten_salakulj ... in/6724081
Jonna

Viesti Kirjoittaja Jonna »

^^ Katsoin ihan samaa että lajikirjo on melkoinen.
Tietämättömän silmiin tuo näyttää siltä että on ihan "normaalia" myydä siitosmunia noin, eikä tosiaan missään ole mainintaa mistään luvista tms.mitkä varmasti moni maa vaatii Suomen lisäksi.
Se tuossa juuri onkin se kurjin juttu että päällisin puolin näyttää siltä että kaikki on ok, senkun tilaa. Ja varmasti joku on tilannutkin jo jos ei tiedä näitä paperijuttuja yms.
En itse tilaisi tuollaisesta paikasta vaikka olisikin kaikki luvat kunnossa, tiedä mitä saa vai saako mitään, ts.rahat kouraan ja myyjä katosi....
Plus että haluaisin jotain tietoa itse vanhemmista jne.
Ilona

Laitoin linkin sivustosta Eviralle. Siellä kiittelivät ja kertoivat, että asiaa selvitellään Tsekin ja Slovakian viranomaisten kanssa. Sivustosta oli tullut pari yhteydenottoa jo aiemmin.

Sivuston kuvat ovat selvästi jostain näyttelystä, eivät lintujen kasvatuspaikoilta. Eivät ehkä edes esitä kasvattajan omia lintuja.

Valtava rotujen lista, joista hinta aina kulloinkin saatavilla olevien perässä viittaa siihen, että tämä jobbari keräilee johonkin läävään hävitettäviä lintuja sieltä sun täältä ja myyskentelee niitä sitten ympäri ämpäri Eurooppaa. Rotu/lajilistan viereen voisi laittaa yhtä pitkän listan taudeista, joista ostaja voi valita, mitä haluaa omaan kanalaansa. Tai joiden levittämisestä naapurin tuotantokanalaan haluaa kenties maksaa miljoonakorvaukset.

Varma merkki rikollisesta toiminnasta on se, että tilaukset toimitetaan anonyymisähköpostiin, myyjän nimeä, yrityksen nimeä tai yritystunnusta ei ole missään esillä.

Itä-Euroopassa tuotetaan edelleen hanhenmaksaa pakkosyötetyistä ja untuvia elävänä kynityistä linnuista. Myymättä jääneet linnut päätynevät näihin tarkoituksiin. Tällaisilla rikollisilla tarhoilla pidettyjen lintujen olosuhteita en halua edes kuvitella.
Orpington talo

Minä en tunne asiaa kovin hyvin, mutta ihmettelen tuontiautojen ja eläimien tuontirajoituksia toisesta EU -maasta toiseen. EU:n alueellahan tavaran ja ihmisten pitäisi saada liikkua vapaasti.

Miksi sitten eläimet eivät saisi liikkua vapaasti?
EppuHeppu

Viesti Kirjoittaja EppuHeppu »

Orpington talo kirjoitti:Minä en tunne asiaa kovin hyvin, mutta ihmettelen tuontiautojen ja eläimien tuontirajoituksia toisesta EU -maasta toiseen. EU:n alueellahan tavaran ja ihmisten pitäisi saada liikkua vapaasti.

Miksi sitten eläimet eivät saisi liikkua vapaasti?
Koitetaankohan tässä nyt tahallaan provosoida?

Eu:n jäsenmaille on yhtenäiset lait eläimien tuontiin ja vientiin joilla pyritään ennalta ehkäisemään ja rajoittamaan eläintautien leviämistä. Mistä olet saanut käsityksen että EU:n sisällä saisi vapaasti eläimet kulkea maasta toiseen? Linkitätkö lähteesi tähän muidenkin nähtäväksi?
Orpington talo

En minä tiedä kuten sanoin.
Viimeksi muokannut Orpington talo, 23 Loka 2013, 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilona

No jopas tämä Tähkäpää/Ampsun kanala/Tammearu/Asianajaja/Orpington talo/whatever onkin kovin tietämätön tällä erää... Mitähän seuraavaksi?

Olin kännissä
Mutten tehnyt sitä
Se oli virtuaali-Seppo
En minä

Seliseliseliseli...

Tietämättömiä ja muistamattomia on vankilat täynnä, toivottavasti eräskin salakuljettaja kohta liittyy seuraan.
Vastaa Viestiin