Viiruja rivaripihaan?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Viiruja rivaripihaan?
Uusi viiruhurahtanut ilmoittautuu!
Maalle muutto on edessä jahka nykyisen asunnon saan myytyä ja sitten piha täyttyy paitsi hevosista myös kanoista ja ja ja... Tallinpitäjä oli hommannut viiruja ja viimeiset päivät olen nyt viettänyt munanetissä viirujuttuja lueskellen. Kas kun sain ajatuksen, että voisin tänne meidän rivaripihaan pistää pystyyn häkin ja ottaa sinne pienen parven. Olenko pähkähullu?
Kahdelta naapurilta on jo myöntävä vastaus kysymykseeni viirujen pidosta ja pihan toisella puolella on peltoa joten siis varsin syrjässä olemme.
Vähän tällaista koppia olen katsellut http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/kop ... 25311#more
Mitä mieltä olette? Liian pieni / matala / isoverkkoinen?
Avusta kiitollinen aloittelija.
Maalle muutto on edessä jahka nykyisen asunnon saan myytyä ja sitten piha täyttyy paitsi hevosista myös kanoista ja ja ja... Tallinpitäjä oli hommannut viiruja ja viimeiset päivät olen nyt viettänyt munanetissä viirujuttuja lueskellen. Kas kun sain ajatuksen, että voisin tänne meidän rivaripihaan pistää pystyyn häkin ja ottaa sinne pienen parven. Olenko pähkähullu?
Kahdelta naapurilta on jo myöntävä vastaus kysymykseeni viirujen pidosta ja pihan toisella puolella on peltoa joten siis varsin syrjässä olemme.
Vähän tällaista koppia olen katsellut http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/kop ... 25311#more
Mitä mieltä olette? Liian pieni / matala / isoverkkoinen?
Avusta kiitollinen aloittelija.
Re: Viiruja rivaripihaan?
Auttaiskohan jos alaosaan laittais kaistaleen myyräverkkoa? Vai onko vaan fiksumpaa väkertää jotain samankaltaista itse? Ei vaan tuo kädentaito ole sitä parasta...
Kaksi naapuria neljästä kysytty ja lupa saatu! Niin ja mies ylipuhuttu, tytär on aivan huumassa ajatuksesta.
Kaksi naapuria neljästä kysytty ja lupa saatu! Niin ja mies ylipuhuttu, tytär on aivan huumassa ajatuksesta.
Onnea viirujen pitoon!
On tosiaan turhan harvaa verkkoo.
Mutta jos rahallisesti tuonkin verran olisit valmis panostaan,niin eikö vaik kannattais teettää jollakulla asian osaavalla
joku häkki?
Sehän ois samalla ihan pihakoriste kun siistiksi pintakäsittelis ym.
On tosiaan turhan harvaa verkkoo.
Mutta jos rahallisesti tuonkin verran olisit valmis panostaan,niin eikö vaik kannattais teettää jollakulla asian osaavalla
joku häkki?
Sehän ois samalla ihan pihakoriste kun siistiksi pintakäsittelis ym.

Ei tule mieleen nyt ketään sopivaa ja kaiken pitää tietysti olla hetiheti (nyt toki jo ihan kesän pituudenkin vuoksi). Mutta kaippa sitä itsekin taipuisi jonkun väliaikaishäkin tekemään, pitää sitten miettiä asumukset kuntoon jahka joskus muuttamaan päästään.
JOS tämä asunnon vaihto ei tästä etene niin about kuinka pitkään voivat viirulaiset asustaa pihahäkissä ennenkuin pitää majoittaa sisäiloihin? Lähemmäs yöpakkasia vai vain elokuun loppuum tms?
JOS tämä asunnon vaihto ei tästä etene niin about kuinka pitkään voivat viirulaiset asustaa pihahäkissä ennenkuin pitää majoittaa sisäiloihin? Lähemmäs yöpakkasia vai vain elokuun loppuum tms?
Mä en ole ihan paras asiantuntija tähän,mut ymmärtäisin et hyvinkin yöpakkasiin ainakin.
Jos on kuiva nukkumispaikka ja vedoton.
Pikkuhiljaa syksyn tullen oppivat,niin ei kai ne kauheen herkkiä ole?
Viirutuntijat kertokoot tarkemmin.

Jos on kuiva nukkumispaikka ja vedoton.
Pikkuhiljaa syksyn tullen oppivat,niin ei kai ne kauheen herkkiä ole?
Viirutuntijat kertokoot tarkemmin.

Tänään muuttivat viirut pihaan, saas nähdä miten meidän käy!
Olikin se niin että munitusrae on riittävän pientä viiruille sellaisenaan vai pitikö murskata? Haittaako jos kalkki on jauhetta? Poikaskalkki oli loppu.
Olikin se niin että munitusrae on riittävän pientä viiruille sellaisenaan vai pitikö murskata? Haittaako jos kalkki on jauhetta? Poikaskalkki oli loppu.
Munitusraetta on montaa eri kokoa. Paras poikanen muree ainakin käy tai murskattu punaheltta. Huomaat kyllä onko raekoko oikea
Onnea viiruharrastuksen pariin!
Muistathan rekistöröityä siipikarjan pitäjäksi. Eviran sivuilta löytyy tietoa siitä