Evira varoittaa netissä myytävistä broilerin untuvikoista

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
kochin-fani

Re: Evira varoittaa netissä myytävistä broilerin untuvikoist

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

JOS olisin untuvikkoja halunnut, niin enpä olisi arvannut että tästä tulee näin iso juttu. Mutta ketjua luettuani sain onneksi vähän tai vähän enemmän tietoa siitä, milloin hälytyskellojen pitäisi soida ja opin myös sen, että tosiaan kannattaa miettiä voiko joku toiminta olla ihan niin luotettavaa miltä aluksi vaikuttaa. Ja eihän untuvikkojen myyjä edes ketjussaan myöhemmin ollenkaan vastannut. Hänhän vain katosi, mikä on minusta outoa toimintaa jos on kerta luotettava myyjä :smt011 Puhumattakaan, että hän olisi kertonut tipujen alkuperää kun sitä alettiin kysellä.

MUTTA: Minunkin mielestäni nämä jälkiviisaat ovat liian nenäkkäitä :smt018 Mikseivät he valistaneet tietämättömiä jo etukäteen? Myöhäistä se nyt on päteä. Tai ei periaatteessa, kuka tietää, joku voi vielä kaupata broiskuja ja Muniksen ulkopuolellakin, mutta asiat voisi sanoa ystävällisemmin. Jakakaa tietoa rakentavasti ja kannustavasti, kun sitä tietoa teillä näyttää riittävän vaikka muille jakaa! :smt056 Eiväthän kaikki noita asioita voi etukäteen tietää, ja on kyllä raivostuttavaa mennä haukkumaan tyhmäksi päin naamaa! Muniksessahan on se sääntökin, että sanokaa vain sellaisia asioita mitä sanoisitte myös kasvotusten puhuessa. (Tarkoitukseni ei todellakaan ole loukata ketään, vaan kertoa mielipiteeni!)
Kiyry87

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Mie komppaan kochin-fania :smt045
Asioista saa ja pitää puhua sekä tietoa jakaa mutta kirjoitetaan vain se minkä oikesti pystyy päin naamaakin sanomaan.
Ja kuten mein mummi tapas tuumata ettei auta parkua kun maito on jo maassa joten jälki viisaus ja moittiminen jääkööt nyt.
mokomaki

Viesti Kirjoittaja mokomaki »

Mutta kyllähän epäilys tipujen laillisuuesta mainittiin! Mutten minäkään mene mitään moittimaan, toivottavasti oli oikeesti kuiten niitä joukossa jotka ei vain tienneet että vois olla laittomia. elämä se on mikä opettaa. Joukossa oli varmasti kuiten niitäki jotka tiesi että jotain mätää saattaa olla mutta tilasivat silti, niille sanon vaan et sitä saa mitä tilaa :smt002
Ja tuosta tyhmäksi haukkumisesta, mikä on oikeesti hölmöä, mulla ei saa lapsetkaan ketään tyhmäksi haukkua!Teko voi olla tyhmä, mutta silloin voi sanoo et tyhmästi tehty. mutta käytöstavat on hukassa jos tyhmäksi tai vielä idiootiksi sanoo, jonka taisin kans tuolta lukea...
Kiyry87

mokomaki mä en ostanut noita rosseja enkä edes harkinnut niitä mutta seurasin mielenkiinnolla.
Jos olisin asunut lähempänä olisin voinut ottaa koska ennen tätä jupakkaa en tiennyt että noita rosseja ei oikeastaan laillisesti voi
mitenkään myydä harrastajille. Lisäksi suoraan sanottuna mulle oli yllätys että lintuharrastukseenkin on pesiytynyt näin törkeästi salakuljettajia :smt009
Koirien kohdalla nuo jobbarin :smt013 on tuttuja...
Mikka

Viesti Kirjoittaja Mikka »

Niin kauan kuin kanailun suosio kasvaa, tulee markkinoille yhä enemmän ja enemmän epärehellisiä tyyppejä. Mutta se ei ole tyhmä joka myy vaan se joka maksaa joten pidetään silmät ja järki päässä kun kauppoja tehdään :smt025
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

kukahan lienee ollut niin katkera että minut ilmoitti broilereita ostaneeksi eviralle :smt044 Hieno jäynä mutta eipä tuosta muuta seurannut kuin yksi puhelu eviraan ja oikaisin moiset harhapuheet. Taisinpa olla suurimpia vastustajia koko touhussa :D :smt044
mokomaki

Viesti Kirjoittaja mokomaki »

:shock: joko niistä ostajista muut kanailijatki ovat ilmotelhet? eikhän net viranomaset riittäs tutkihman :smt001 Täällä on vissiin laki munanettiläisten käsissä :smt005
annemari

Viesti Kirjoittaja annemari »

Eipä noista ole tainnut niitä tauteja löytyä?? Petra81 ainakin oli saanut puhtaat paperit. Ja tämä, että soitellaan eviraan ja kerrotaan omia epäilyjä Rossien ostajista kertoo soittajan pään sisällöstä aika paljon !! Vaikka, onhan munanetti keskustelupalsta ja kuten olemme saaneet huomata, kaikenlaisia hulluja täälläkin liikkuu ! :smt019
sannikki

Juu :shock: kyllä olin hieman ihmeissäni itsekin... Oliko se sitten kiusantekoa, vaiko liian innokasta palstapoliisin hommaa joltain, tai jopa voi olla itse myyjä asialla, mene ja tiedä, ketään en syyttele, enemmän vaan huvittaa moinen toiminta! Onko lienee ollut toiveissa saada minulle lasku testeistä ja ell:n käynneistä!
rilla

Viesti Kirjoittaja rilla »

No jopas on.
Toi kyllä menee jo liian pitkällle.

Kyllä minustakin se on joku muu taho,joka näitä valvoo,eikä muniksen vahtiryhmä.
Mut meitä on moneen junaan ja asemallekin tuppaa jäädä osa. :smt017
EppuHeppu

Viesti Kirjoittaja EppuHeppu »

Toisella palstalla kerrotaan että joku olisi ostanut Heinolassa broiskuja eri myyjältä; Paula Anttilalta.
Olikohan myyjiä useampi vai onko tämä myyjän tapa koittaa vierittää syytä muualle. :smt017
annemari

Viesti Kirjoittaja annemari »

Suhtautuisin HYVIN suurella varauksella kaikkiin nimimerkeillä tehtyihin ilmoituksiin. Kuten olemme kuulleet, tämä salakuljettaja on häiriköinyt useita foorumeita, ja nyt valitettavasti on tunkeutunut jo tännekin. Itse kyllä jätän tämän toisen foorumin omaan arvoonsa, mutta jokainen tekee omat päätöksensä :smt020
sannikki

No minä kuulin että tähkäpään naisystävä olisi mukana touhussa, eli hyvinkin on voitu eri nimellä myydä saman porukan tipuja. Nämä alkavat vain olla niin kuulopuheita etten noteerais niitä minkään arvoisiksi. Evira varmasti tiedottaa jos asiassa on tiedoitettavaa :)
Kiyry87

Mun mielestä Evira ja Tulli saisi tiedottaa pikkaasen ahkerammin jos ei yleisesti niin ainakin asian-osaisille.
Asia nyt koskee loppujen lopuksi aika isoa porukkaa joka joutuu odottelemaan niitä tuloksiakin ja
varmasti kaikki haluaisi tietää että Tulli todella vaatii Tähkäpään tilille tekosistaan...
Mun sydäntä ainakin lämmittäisi kovin kovasti :-"
pikkutipu

Viesti Kirjoittaja pikkutipu »

Oon Kiyryn kans täysin samaa mieltä! Myös me, jotka emme asiaan liity, kaivattaisiin jotain tietoa ja ohjausta, saati ne jotka tähän on sotkettu. Muutenkin ihan yleisen oikeustajun nimissä olisi kiva tietää, ettei tekijä pääse kuin koira veräjästä. Tsemppiä kaikille tipuja ostaneille, voin vain yrittää kuvitella mitä kaikkia tunteita ja ajatuksia tämä jupakka on herättänyt! Toivottavasti tässä niin sanotusti oikeus voittaa.
Vastaa Viestiin