Anna-Kaisa-rouva (os.orpington) lässähti pesään ensimmäistä kertaa ja on siellä pysynyt nyt pari päivää.
Kysymys kuuluu: voinko siirtää hautomakoneessa viikon olleet munat rouvan haudottavaksi?
Meneekö rouvan aikataulut sekaisin, kun tiput kuoriutuvatkin etuajassa
Kanarouvan alla on vain yksi muna ja sekin luultavasti hedelmöittymätön...Olen koneessa kevään mittaan hautonut ahkerasti, mutta tämä luonnollinen puoli on täysin uusi kokemus
Minulla on orppeja ja olen antanut vain pari munaa näille pulskille akoille alle ja sitten h-hetkellä vienyt juuri ennen kuoriutumista kanan alle koneesta munat. Eli sinuna antaisin istua sen hedelmöittymättömän munan päällä ja lähempänä kuoriutumista vasta antaisin koneesta munat kanalle
muoks. niin ja voit antaa koneesta munat kanalle, lyhyempi aika olla pesässä kanalla
Kiitos vinkeistä!
Taidan tehdä, Raksu, sun neuvon mukaan ja viedä munat vasta viime hetkellä oman "pulskan akkani" alle.
Erittäin osuva nimitys muuten Niin on muhkea tämäkin rouva, että höyhenet laahaa maata...
sama on Minulla myös suunnitteilla jos ja kun jaksaa istua vielä ollut pian 2viikkoa ja koneesta nyt kuoriutumassa viikonlopun aikaan tipuja. Niitä ajattelin jos kokeilisin alle lykätä ! Mutta kysymykseni on kumpi on parempi- kuoriutuvat juuri vai juuri kuoriutuneet?
kiitos rilla vastauksesta ehkä mä lykkään tänään alle munia kun alkavat nokat näkyä ilmatilassa. Siellä kun nyt näyttää siltä että irmelin sisko siirikin tuntuu sinne viereen parkkeeranneen. Eli nyt en osaa olla yhtään varma miten tän uskollisen hautojan touhut menee... Kun näyttää vähän olevan siirillä munan ryöstöhommat menossa... Aika seuraamista siis luvassa. Meinaan kyllä verkottaa tuon toisen puolen ihan varmuudeksi kun h-hetki lähestyy!