Minkä laisia hautojia ovat silkkikanat

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kanapaavo

Minkä laisia hautojia ovat silkkikanat

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

Olisi kiva tietää kun mulla ei olenkaan kokemusta niiden hautomisesta :smt017 olisi kiva saada tietoa joltain jolla on kekemusta niiden hautomisesta. muuten olisko kellään edes kahta silkki kana myytä väksi tällä keski suomessa :smt023
kaakatin

Re: Minkä laisia hautojia ovat silkkikanat

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Ai millaisia hautojia? aivan hulluja hautojia :smt003 Yksi kun aloitta, niin vähitellen pesään kerääntyy lisää hautojia ja sitten tapellaan munista. Nytkin mulla viidestä kansta kolme hautoo ja kahdella on yksi tipu sitä hoitavat kimassa. Hautovat siis ymäri vuoden hullunlailla. Kun samaan pesään änkee kolme hautojaa, niin aina välillä tapaturmia sattuu ja munia hajoaa ja joskus littaantuu myös tipuja.
kochin-fani

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Oho, no onneksi sain tietää tuonkin - nimittäin luulin että silkit hautovat vain enemmän kuin esim. maatiaiset, mutta todella hullultahan tuo kuulostaakin! Jo mun jättikanakin hätyttelee tipuja ja näyttää haluavan uudet pikkutiput, niin entäs sit silkit, huhhuh... Joskus jos meinaan hankkia silkkejä niin tämä saa varmasti minut miettimään ainakin kahdesti :smt003
Tuulia

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Meillä ollaan vieläkin hullumpia, 5 kanaa makaa samassa pesässä, onneksi on iso pesä tehty vanhasta piirongista.
kanapaavo

Viesti Kirjoittaja kanapaavo »

kiitos kaikille jotka kertoivat hyödyllistä tietoa ja ehkä alan itsekkin hommata silkkikanoja :smt023 :smt036 hauskasta tiedosta :smt036 :smt024
Vastaa Viestiin