Minkä laisia hautojia ovat silkkikanat
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
kanapaavo
Minkä laisia hautojia ovat silkkikanat
Olisi kiva tietää kun mulla ei olenkaan kokemusta niiden hautomisesta
olisi kiva saada tietoa joltain jolla on kekemusta niiden hautomisesta. muuten olisko kellään edes kahta silkki kana myytä väksi tällä keski suomessa 
-
kaakatin
Re: Minkä laisia hautojia ovat silkkikanat
Ai millaisia hautojia? aivan hulluja hautojia
Yksi kun aloitta, niin vähitellen pesään kerääntyy lisää hautojia ja sitten tapellaan munista. Nytkin mulla viidestä kansta kolme hautoo ja kahdella on yksi tipu sitä hoitavat kimassa. Hautovat siis ymäri vuoden hullunlailla. Kun samaan pesään änkee kolme hautojaa, niin aina välillä tapaturmia sattuu ja munia hajoaa ja joskus littaantuu myös tipuja.
-
kochin-fani
Oho, no onneksi sain tietää tuonkin - nimittäin luulin että silkit hautovat vain enemmän kuin esim. maatiaiset, mutta todella hullultahan tuo kuulostaakin! Jo mun jättikanakin hätyttelee tipuja ja näyttää haluavan uudet pikkutiput, niin entäs sit silkit, huhhuh... Joskus jos meinaan hankkia silkkejä niin tämä saa varmasti minut miettimään ainakin kahdesti 
-
Tuulia
Meillä ollaan vieläkin hullumpia, 5 kanaa makaa samassa pesässä, onneksi on iso pesä tehty vanhasta piirongista.
-
kanapaavo
kiitos kaikille jotka kertoivat hyödyllistä tietoa ja ehkä alan itsekkin hommata silkkikanoja
hauskasta tiedosta