Jopa aremmille kukoillekin. Rokkikukkoa mulla ei nyt ole. Silloin kun oli, niin se oli kyllä järkälemäisen iso, mutta arka.

Nyt mulla ei isoja aikusia kukkoja ole kun brahma-jättikotci sekotus. Tosi kiltti ihmisille ja nyt jo kiltimpi kanoillekin. Se on n.vuotias kukko,
joka sai ekan kanaporukkansa nyt syksyllä. 2 hopeabrahmaa,puhdas sussex ja sekarotuinen sussex.
Noi sussex kanat oli puolestaan ensin tosi ilkeitä niille brahmoille. Vaikka ölivat olleet edellisessä paikassakin yhdessä.
Meille tulles laitoin ton kukon porukkaan ja muutaman kerran se kuritti kanoja aika rankasti. Nyt on kaikki parven suhteet vähän rauhottuneet.
Mut kanat vieläki jännittää vähän sitä kukkoa. Mutta se on kuitenkin alannu kutsuun niitä syömään ja kanat on ainaki osa alkaneet munia.
Toi sussex kana on tosi iso myös. Samanrodun kukkoa mulla ei ole ollu.
Samaten minusta järkyttävän isoja on noi mun marans-nuorikkokanat. Mut ne on tosi kilttejä. Samoin niiden kukko. Se tosin on nuorempi, mut iso ja kiltti.
Nää tulee aina jalkojen juureen seurusteleen, kun istun kanojani ihailemassa. 2 nuorempaa marans nuorikkoo tulevat jopa ihan polvelle. Ne asuu eritilassa kun noi vanhemmat.