Kanojen haudontahommia
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
mahannus
Kanojen haudontahommia
Kananmunia ois koneessa 10kpl ja 22haudontäpäivä tulee illalla täyteen, kahdessa on reikä ja piipitys kuuluu.
Mitenhän tuon populaation sais nyt kunnialla maailmaan kun aina mulla tahtoo kusta hommat tässä loppuvaiheessa, lämmöt ollut koneen keskiosassa mittarin mukaan siinä 37,5 molemmin puolin kokoajan, ja kosteus 40-50 välimaastossa, taitaa olla taas liian matalat lämmöt mulla kun venyy tuo kuoriutuminen.
Munien kääntö on poistettu käytöstä kolme päivää sitten, kannataako nuo kananmunat kääntää nyt tässä vaiheessa johonkin asentoon joka helpottais kuoriutumista?
Mitenhän tuon populaation sais nyt kunnialla maailmaan kun aina mulla tahtoo kusta hommat tässä loppuvaiheessa, lämmöt ollut koneen keskiosassa mittarin mukaan siinä 37,5 molemmin puolin kokoajan, ja kosteus 40-50 välimaastossa, taitaa olla taas liian matalat lämmöt mulla kun venyy tuo kuoriutuminen.
Munien kääntö on poistettu käytöstä kolme päivää sitten, kannataako nuo kananmunat kääntää nyt tässä vaiheessa johonkin asentoon joka helpottais kuoriutumista?
-
Maatikko
Re: Kanojen haudontahommia
Sanoisin tässä vaiheessa lähinnä että istu käsies päälle äläkä auo konetta
Kosteus ehkä voisi olla nyt vähän korkeampikin, mutta se nousee kun eka tulee kuorestaan ulos.
Kosteus ehkä voisi olla nyt vähän korkeampikin, mutta se nousee kun eka tulee kuorestaan ulos.
-
hannaran
Minä ainakin oon nostanu kosteuden 70% kun ekat säröt ilmestyy muniin.
-
ninanni
mulle taas kävi just niin et olin kipeänä ja sairaalassa kun kevään ensitipu kuoriutui. Kaveri soitti vaan töistä tullessa et voiko siirtää jo lampun alle. Eli kosteuksia ei nostettu, mut yllätys yllätys oli kuulemma koneen reunat ihan kosteat, hyvä et näki sisälle koneeseen, joten juu kuoriutunut tipu nostaa kyllä kosteuden pilviin. Silti yleensä nostan kosteuden ekan särön ilmestyttyä.
kunhan kaikki on saman aikaa ollut, eli ovat ilmatilassa etteivät huku 
-
mahannus
Vituksi meni
Nyt selvis ongelman aiheuttaja kuitenkin, ostin kolme vuotta sitten hautomakonekaupasta sellaisen pyöreän mittarin missä kosteus ja lämpö samassa, se näyttää päin persettä
hain pari muuta mittaria ja kuumemittarista vauvan kylpymittariin niin asteen enenmmän näyttää tuo mittari jonka piti olla tarkka...
Vielä ois koneessa jokunen ankan ja kalkkunan munia, toivottavasti ne onnistuis paremmin kun muutenkin haudotaan matalemmassa lämmössä.
Nyt selvis ongelman aiheuttaja kuitenkin, ostin kolme vuotta sitten hautomakonekaupasta sellaisen pyöreän mittarin missä kosteus ja lämpö samassa, se näyttää päin persettä
Vielä ois koneessa jokunen ankan ja kalkkunan munia, toivottavasti ne onnistuis paremmin kun muutenkin haudotaan matalemmassa lämmössä.
-
mahannus
28päivä tulee tänään täyteen, koneessa 10 kalkun munaa ja 5 ankan munaa, vaikka lämmöt onkin ollut alkuhaudonnan pielessä liian matalana eilen huomasin että kaksi munaa heilahteli nopeasti 
Tulis nyt vaan reikä johonkin munaan kun levottomaksihan tässä tulee
Tulis nyt vaan reikä johonkin munaan kun levottomaksihan tässä tulee
-
mahannus
tulihan sentään jotain, 3kanaa 1kalkkuna ja 2 ankkaa ,..jo vain ne on suloisia