no niin. yllätys yllätys..meidän luottohautoja Jortikan Paula( tuttujen kesken Paukku ) alkoi hautomapuuhiin pari päivää sitten.
Paula on itse risteytyskana horniolaista ja silkkiä. yksi pitkä aikaisimmista asukeistamme. viimeksi tais Paula hautoa huippusatsin eppuhepun munista..
7 faverollea kahdeksasta ja toinen silkki kahdesta munasta. lähemmäs kymmenkunta maatiaista hautoi aikoja sitten...en ees muista mitä kaikkea rouva on hautonut, mutta erittäin tunnollinen hautoja on siis kyseessä. tällä kertaa on raksulta tulossa orpingtonin munia ( jälleen kerran mulle täysin uusi rotu). katsotaan saako rouva muuta alleen. vaan hyvin näinkin. kiitokset raksulle ja eiku vuan oottelemaan
Paula siirtyi "omaan huoneeseen" jatkamaan haudontaa. saa olla siellä omassa rauhassa koko haudonta ja tipujen kasvatuksen ajan.
jospa tukkakin kasvais takaisin päähän, kun toiset ei härnää koko ajan uutteraa hautojaa.
Paula on kyllä mahtava tapaus. huomenna pitäis haudottavat tulla alle. tällä hetkellä väliaikaismunat.
Nyt jännätään miten Paulalle käy Tätä täytyy nyt seurata tarkasti että tietää missä mennään ja miten Persnetto on polkenut akkojaan Tähän saakka on kyllä ollut hyvää jälkeä
Juu Persnettopa hyvinkin oli 5 viikkonen kun harakka pääs sen hakkaamaan selästä aivan verille ja hommasin sille sitten lääkkeet ja ne kaikkineen makso jotain 40 € ja isäntä sitten naapurin miehelle puhu et eikös toi olis pitäny lopettaa kun lääkkeisiin meni 2 tipun hinta niin naapuri tokas että yrittämisessä tulee aina niitä tappiollisia hetkiä ja niistä on vaan päästävä yli niin ukkokulta tokas siihen et sen nimi on sitten Persnetto Mutta aivan yli ihana kukko nimestään huolimatta ja kotioloissa ihan Peppu vaan
Muoks. Ja sitten kun tiput syntyy niin siellä voidaan olla perseet olalla
Paulan alla kaikki hyvin ja edelleen pitäis rouvan vielä viikko sinnitellä. vaan kaikki ok
en ole kyllä edes kertaakaan tarkistanut vieläkö kaikki munat on tallella vai onko mitään menny rikki, mutta olen huomannu et mitä vähempi sinne menee
hämmentämään sen parempi tulos. ensi viikko näyttää että mitä sieltä sit tulee
(ja raksulle: jos on perseet olalla tiput, niin onhan se syntyneetkin Jortikan alla! )
siellä ne "persnettolaiset" kuuluu konserttiaan jo pitävän. ehkä iltasella saadaan jo kuvia tulokkaista
voisiko tää lämmin keli jouduttaa kuoriutumista... epäilin vasta huomenna alkavan tapahtumaan.
Mahtavaa pieniä perseitä tulossa kuvia sitten kehiin että pääsee näkeen millasia pallopyllyjä sieltä putkahtelee ja minkä värisiä. Kyllä mulla on melkein aina ekat tullu 20 pv ja 21 päivä loput
tää eka yrittäjä taitaa olla kyl käppänä.. .mut aika metakkaa ne pikkupyllytkin tuntuvat pitävän, et eiköhän huomenna ala enempi tapahtumaan . tääkin eka on vielä munassa, nokka ulkona
tässä näitä sankareita
tosin vielä en tiedä kuka on kuka ja kuinka paljon niitä kaikenkaikkiaan on...nuo keltaiset tiput on tosi kookkaita ja reippaita. syövät jo ihan kunnolla vaikka ovat tänään vasta syntyneet.
ne on ilmesisesti näitä "perseen perillisiä" sori kielenkäyttöni vaan raksu ymmärtää tässä yhteydessä mitä tarkoitan