Tuon lisäksi on vanhat/nykyiset lintu tilat ("toinen puoli rakennuksesta")= 2 isoa erillistä tilaa, joista toinen on jaettu 2 osaan/kanahäkkiin.
Vielä ilmojen lämmetessä ja kun saadaan uusi puoli tyhjäksi, pitäisi lattialle valaa betonilattia ja sama "ruoka"varastoon, kun se osasta lattiasta puuttuu ja hiiret ja rotat sieltä juoksentelee. Sisäkattoakin pitää korjailla, kun sielläkin tuholaiset tuhojaan tehnyt ja jos tila tulisi talvikäyttöön, niin kattoon uusi lämpöeristys.
Seinät, katot (ja lattiat?) voisi myös maalata jollain (kalkkimaalilla?) helpolla ja halvalla.
Myös häkkijakoja olen miettynyt (eli mikä rotu/laji mihinkin) ja rotuvalintoja ja laumakokoja. Kaikkea.
Kanoista:
Savitaipalelaiset maatiaiset ainakin jää.
Kultabrahmat jää myös.
Yksi "kuhanvaan"/sekarotunenparvi.
Silkkikanoja ainakin.
Kukkolakin tulee erikseen.
Faverollet.
Myös haaveita olisi sellaiselle munintajoukolle, jossa isabrownia/hy-line kanoja ja Austin -kukko.
Fenix tai/ja joku muu pienempi rotukin olisi mukava.
Muista lintusista:
Ankat ja sorsat jää ja niitä voisi muutaman lisääkin hankkia.
Hanhet on ja niitäkin kesällä tulee muutama lisää.
Butti kalkkunoita kesällä. Niille omat kesätilat, lähempänä ulkoaitausta.
Helmikanat,onhan ne mukavan äänekkäitä.
Fasaanitkin kiinnostaisivat.
Joskus myös riikinkukot ois aika kivoja.
Rikille (naurukyyhky) kaveri.
Myös viiriäiset tai kyyhkyt voisivat olla hauskoja.
Ei niitä lintuja varmaan hirveesti enempää olekkaan.

Ja ulkoaitauksia pitäisi kesällä rakentaa lisää ja kunnostaa vanha aitaus kanalan takaa.
Voisin laittaa tänne mun värikkäitä suunnitelma piirroksia ja pohjapiirroksia kanalasta ja ulkoaitauksista + muista lintuihin liittyvistä. Muutaman vanhan kuvan koitan ettiä lintuihin liittyen, mun lapsuudesta.
Nää suunnitelmat osa tälle kesälle, osa myöhemmälle. Voisin ajatella tän alustavana viiden vuoden suunnitelmana (tai sen pohjana, joka tulee varmasti vielä monta kertaa muuttumaan.) Tai ehkä vielä pitemmän ajan suunnitelmat

Suuret suunnitelmat, toteutus jää nähtäväksi.