Rengastus

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
-Kyyhky-

Rengastus

Viesti Kirjoittaja -Kyyhky- »

Kertokaas rengastamisesta.

Mitä renkaita on olemassa ja minkälaiset renkaat minun tulisi ostaa näille kyyhkyilleni?
Mistä niitä voi ostaa ja mitä maksaa?
Tuleeko renkaaseen jokin merkki/nro sarja vai onko vain värirengas?
:smt017

Kyyhkyjä meiltä löytyy 2, naurukyyhky ja riikinkukkokyyhky.
Moilanen

muut munivaiset

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

No minultahan noita saa, kennel-callex.fi , ns clip-on-renkaat, kuusi eri väriä,n:t 1-25, maksaa 5,0 €/psi ja al renkaat, 5 eri väriä, n:t 1-10/väri, 3,90 €/psi. Muniksen al -20%. Toimitetaan kirjeitse kotiin, kulut 1,0 €. Osto-ohjeet sivuillani.
Saatavana myöskin toimitusmyyntinä clip-on renkaita omistajan nimellä ja puhelinnumerolla esim.
Matriisi 20,0 € ja 100 kpl:n pussi 28,50 €. Erikoisrenkaasta ei alennusta.
Jonna

Viesti Kirjoittaja Jonna »

No eipä ole minulle renkaita tullut, vaikka sinulta niitä tilasin. Aikaa on kulunut jo yli puoli vuotta, joten en enää edes odottele...
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Tänne ainakin Moilaselta tuli nopeesti nuo värirenkaat, joissa on aina kussakin värissä numero yhdestä kymmeneen (vai olikohan ne numerot niin... :smt017 ).
Niillä saakin aika ison parven rengastettua.
Ovat helppoja laittaa ja turvallisen oloisia.
On myös näin maallikkona helppo tunnistaa eri kyyhkyt, kun on eri värisarjat.
Pigeon

renkaat

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Mulla kesti kanssa tosi kauan, kun tilasin moilaselta renkaita, tosin se ei ole "välttämättä" Moilasen vika. Noita renkaitahan voi jokainen tilata itse ilman välikäsiä/lisähintaa!! Tietysti on mahdollista, että kuka tilaa ja kenelle lähetetään. Tätä on ollut liikkeellä nyt jonkun aikaa, ainakin minulle on tullut tosi paljon 10-15 tiedusteluita:minkä takia tilattuja tuotteita ei toimiteta ja minkä takia AINA kyseinen tuote on loppu??? Tosin en ole Moilasen välittäjä. Itselläni on tästä omat arvailuni. tiedän, että tästä tulee taas keskustelu, mutta so....... :smt096
Moilanen

muut munivaiset

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Kun tämä nyt tälle linjalle meni, sanoisin seuraavaa, minäkin näin julkisesti.
Ei niin pölhöä kauppiasta olekkaan, joka ei myisi jos tavaraa on varastossa.
En päässyt tuonne yksityisviestipuolelle tarkistaakseni Jonnan väittämän, mutta mielestäni olen yrittänyt toimittaa tuotteet mahdollisimman nopeasti asiakkaalle. Erehdyksiäkin sattuu mutta kun tuo sähköpostikin sekä yksärit on keksitty, olisiko liikaa vaadittu esim viikon kuluttua viimeistään ottaa uudestaan yhteyttä?
Sitten siitä väittämästä, että joillekin myydään, joillekkin ei, raha on tiettävästi kaikilla samanlaista Euro-merkkistä valuuttaa.
Tämä on minusta erittäin epämieluista asioidenhoitoa kirjoitella yleiselle palstalle henkilökohtaisuuksia, enkä jatka enää tätä rengaskeskustelua.
Ohessa linkki; www.startseite.haspeslagh.be, tai www.haspeslagh.be ,sieltä kuka hyvänsä voi tilata lintutuotteita "ilman välikäsiä".
Uusia juomalaitteita olen eilen saanut Belgiasta ja yritän tänään saada kuvia väliaikaisille sivuilleni www.kennel-callex.tk toivottavasti saan normaalit sivuni kuntoon viikon sisällä. www.kennel-callex.fi
Viimeksi muokannut Moilanen, 09 Marras 2007, 09:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pigeon

tarvikkeet

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Tuossa linkissä on joku virhe. Tarkoitus ei ollut mennä henkilökohtaisuuksiin. Eikö tavaraa voi tilata niin paljon kerralla, että se ei ole aina loppu. Samoja tuotteita pitää kysyä useita kertoja ja aina luvataan lähettää, mutta mitään ei kuitenkaan tule. Se on aika turhauttavaa. Ja toinen asia, että eikö kaikille vois myydä tuotteita samalla hinnalla, ilman, että kuuluu johonkin tiettyyn "yhteisöön". Ja minusta julkinen keskustelu on ihan normaalia, koska tässä on kuitenkin kyse puhtaasti kaupankäynnistä.
Volmari

No, minusta tämä keskustelu menee siinä ja siinä rajoilla, kuuluuko yleiselle keskustelupalstalle...

Mielestäni on ihan mukavaa, että kuulumalla juuri esim. Munanettiin voi saada joistakin tuotteista alennusta, sehän on aika yleinen käytäntö.
Toivottavasti tässä ketjussa päästään takaisin kiinni itse asiaan ja renkaita löytyy tarvitseville (rönsyily ei kuitenkaan ole pahasta ja kuuluu tänne, mutta "turha" riitely on).
Renkaat ovat silti hyvä apuväline tunnistamiseen.
Suosittelen.
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Niin, sopimuksella kun on yleensä aina vähintään kaksi osapuolta, niin tungen minäkin nokkani tähän ketjuun ja ilmoittaudun sopimuksen toiseksi osapuoleksi. Eli jo aika päiviä sitten olen tehnyt Moilasen kanssa (Munanetin ylläpitäjän ominaisuudessa) sopimuksen, jonka mukaan Munanettiin kuuluminen oikeuttaa -20%: n alennukseen häneltä ostetuista tuotteista. Sopimus on tehty sillä mielialalla, että tähän "yhteisöön" kuulumisesta olisi rekisteröityneelle käyttäjälle jotain pientä rahallista etua ja iloa. Sopimus on sikäli hyvin yksipuolinen, että Moilaselle Munanetti ei voi foorumimallista johtuen tarjota "vastapalveluksi" mitään, ei esim. vilkkuvälkkymainosta...

Lintutuotteita kun ei ihan joka marketista löydy, niin kai tälläisella harrastajapalstalla on ihan hyvä kertoa, että mistä paikoista niitä olisi saatavilla? Löytyykö esim. noita renkaita keneltäkään muulta tai tiedättekö linkkejä muihin nettikauppoihin, joiden valikoimaan ne kuuluvat?
Volmari

Kanatarvikkeitahan löytyy maailmalta vaikka kuinka, mutta itse olen sen verran laiska ja hoopo, että tilaan hyvinkin mieluusti kaikki netistä tilaamani tuotteet joltakin suomalaiselta/suomenkieliseltä ja maksan myös mieluusti siitä, että joku on tuotteita vaivautunut tilaamaan ja sitten välittää niitä etiäppäin.

Ja kuten todettu on, jokainen voi itsekin tuotteita tilata mistä haluaa, netistä kyllä löytyy. Meitä lintuharrastajia on kuitenkin täällä suomessa vielä niin kourallinen, että kai sitä voi olla tyytyäinen, että saa edes jotain tarvikkeita muualtakin kuin maatalouskaupoista, joissa niissä(kään) ei voida aina pitää kaikkea valmiiksi hyllyssä, kun ei ole tarpeeksi kyselijöitä ja tarvitsijoita.

Ja onneksi myös monia lintujen tarvikkeita voi näppäräsormiset itsekin rakennella ja käyttää rajattomasti siinä mielikuvitustaan.
Rengastus onnistunee kuitenkin parhaiten siihen tarkoitetuilla renkailla! :smt002
Vastaa Viestiin