Olen paloitellu kaikki muut ennen pakastamista, joten en ole edes ajatellut, miten kokonainen kannattaisi suolata.
Kalkkuna suolaan
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
koivuton
Kalkkuna suolaan
En ainakaan löytänyt-ja jos ukkokullalta kysytään mun etsiminen on yhtä tyhjän kanssa- mistään konaisen kalkkunan suolauksesta. Sain viimeinkin toimitettua siskolleni joulukalkkunan ja nyt se, n 10 kg, pitäisi sulattaa ja suolata. Miten olette sen tehneet?
.
Olen paloitellu kaikki muut ennen pakastamista, joten en ole edes ajatellut, miten kokonainen kannattaisi suolata.
-
Paltsi
Re: Kalkkuna suolaan
Minä laittaisin niinkuin kinkun. 10% suolaveteen sulamaan ja jos vesi likaantuu niin välillä veden vaihto. Saapi olla viikon jos on viileässä, noin jääkaappilämpötilassa. Fileisiin varmuudeksi suolavettä ruiskulla.
Joku muu neuvoo eri tavalla
Joku muu neuvoo eri tavalla
-
koivuton
Kiitos neuvosta. Ajattelinkin, että varmaan suunnillee niinkuin kinkku, mutta toi rintalihaan lisäys ei ois tullu pieneen mieleenkään.
Välitänpä viestiä siskolle, ni saa joulukalkkunasta pääsiäissellaisen
Välitänpä viestiä siskolle, ni saa joulukalkkunasta pääsiäissellaisen
Meilläkin suolattu kuten kinkku ilman ruiskutusta, viikon ollut ja taidan suositella tuota ruiskutusta tai sitten vähän pidempää lillutusta.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri