Kalkkunoiden lisääntymisestä
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Mikkokalkku
Kalkkunoiden lisääntymisestä
Moi kaikille, miten yleensä on onnistunut pronssi kukon ja butti kanan lisääntyminen, minkälaisia kokemuksia teillä on munien siitosprosenteista? Pian eka satsi hautomakoneeseen, saas nähdä mitenkä luanaa. 
-
Nuki
Re: Kalkkunoiden lisääntymisestä
Mulla tuli loppukesästä vahinkolapsia kalkuille. Loppujen lopuksi n. 15 munasta jäi vain 2 eloon, mutta läpivalaisussa yllättäen taisi olla vaan 3 tyhjää. Eli siitosprosentti oli ainakin mulla yllättävän hyvä. Mulla oli sekaisin butti- ja pronssiakan munia, isänä pronssi. Huono kuoriutuminen johtui osaksi ehkä omasta hölmöilystä (yritin auttaa osaa kuoriutumaan ja ne kaikki kuoli), osaksi saattoi olla sisäsiittoisuudesta. Pronssit on samasta poikueesta, otin ne ihan lemmikeiksi eikä ollut tarkoitus antaa lisääntyä.
Hyvin toi ukko ainakin buttiakin polkee, ja mun butti on ainakin omaan silmään vielä melkoisen tukevaa tekoa. Kyllähän se touhu tosi epämääräiseltä näyttää, mutta näköjään toimii
Hyvin toi ukko ainakin buttiakin polkee, ja mun butti on ainakin omaan silmään vielä melkoisen tukevaa tekoa. Kyllähän se touhu tosi epämääräiseltä näyttää, mutta näköjään toimii
-
Mikkokalkku
Re: Kalkkunoiden lisääntymisestä
Kiitos tiedoista, mä mietein et miten toi pronssi osuu.. Ainaki yritystä on, toivottavasti homma luonaa! Juu mun butit kans niin pyöreitä että.. hieno kuulla että on siitoshommat onnistunu! Täs voi keväällä olla lintuu jos hommat luanaa!