axilur-kuurin jälkeen munat tipuille?

kun kana sairastaa...

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
ellikki

axilur-kuurin jälkeen munat tipuille?

Viesti Kirjoittaja ellikki »

Syötin isoille kanoille axilur-tabletteja.
Voinkohan antaa noita "varoajan" munia pienille tipuille (jotka ehkä kohta kuoriutuu?) tai isommille nuorikoille.
Bella

Re: axilur-kuurin jälkeen munat tipuille?

Viesti Kirjoittaja Bella »

Koirille ja isommille tipuille olen ainakin keitettyjä kananmunia "matokuurin" jälkeen
itse antanut eikä mitään haittaa ole ollut. Itsekkin syönyt n. viikon päästä.
Eiköhän nuo nykyajan matolääkkeet ole melko turvallisia kun niistä monia annetaan
tiineille ja imettäville eläimillekin esim. Axilurin ohjeessa on tuo tiineen koiran tehokuuri reilu
n.37 päivää matolääkettä jatkuvasti 50mg/kg :smt001
Iloinen Aasi

Viesti Kirjoittaja Iloinen Aasi »

Tässä elämäni ensimmäistä kanojen&ankkojen madotusta suunnitellessa, mietin myös, että mihin ne varoaikamunat lykkäisin. Kurjaa, jos ihan hukkaan menisivät :smt017
Onko vielä lisää kokemuksia tästä?
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Mä olen antanut yhdelle tutulle niitä koiranruuaksi (ihan ekan päivän munia en), ja sitten tyhjännyt munamaalausta harrastaville maalattaviksi.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
hen-na

Viesti Kirjoittaja hen-na »

Iloinen Aasi kirjoitti:Tässä elämäni ensimmäistä kanojen&ankkojen madotusta suunnitellessa, mietin myös, että mihin ne varoaikamunat lykkäisin. Kurjaa, jos ihan hukkaan menisivät :smt017
Onko vielä lisää kokemuksia tästä?
Minä oon muunmuassa antanu isälle matolääke munia, kun se on innokas minkkiloukkuilia ja sanoi, että minkkiä tulee kovasti, kun on munia loukkaassa! Yleensähän sanotaan, että minkki karttaa kyllä lääkityt jutut, mutta ei ainaskaan axilurmunia :smt045
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

hen-na kirjoitti:Yleensähän sanotaan, että minkki karttaa kyllä lääkityt jutut, mutta ei ainaskaan axilurmunia :smt045
Hihii, todistaisiko ^ tämä, ettei siitä jää jäämiä muniin? :smt043
hen-na

Viesti Kirjoittaja hen-na »

^Itekkin mietin tuota. Nyt on madotus taas eessä ja luulen, että en pidä kuin viikon varoajan (eikös ohjeistettu ollu 3viikkoa?!).. Ihan vaan mielenrauhani vuoksi. Ei itessä mitään, mut en lapsille halua syöttää..
Vastaa Viestiin