talvikanalan toimimattomuutta..

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Skrållan

Re: talvikanalan toimimattomuutta..

Viesti Kirjoittaja Skrållan »

meillä kun tuo korkeus on vaan sen 190 niin siellä saa aika kyyryssä kävellä jos pehkun perustais.. :smt017
eli ihan täyspehkua ei meille..
meilläkin tuo tuuletus ei oikeen ole loistoluokkaa, ikkunat ovat kosteat.

siellä on nyt se lämpölamppu, mutta oli kuvitellut että ne saa olla aika viileässä , kunhan vesi ei jäädy..
tai sitten pitää etsiä joku halvempi lämmittäjä kun tuo lamppu.
ukkokulta repii pelihousunsa kun sähkölasku tulee..
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

[quote="Skrållan"]meillä kun tuo korkeus on vaan sen 190 niin siellä saa aika kyyryssä kävellä jos pehkun perustais.. :smt017
eli ihan täyspehkua ei meille..
meilläkin tuo tuuletus ei oikeen ole loistoluokkaa, ikkunat ovat kosteat.

siellä on nyt se lämpölamppu, mutta oli kuvitellut että ne saa olla aika viileässä , kunhan vesi ei jäädy..
tai sitten pitää etsiä joku halvempi lämmittäjä kun tuo lamppu.
ukkokulta repii pelihousunsa kun sähkölasku tulee..[/

Ihan kirjoitit kuin minun kanalasta täydyin lukea useampaan kertaan olinko minä : Minä hommasin sellaset energiansäästölamput nyt sinne joka pitäis vastata 150 w tuuletusluukku on hieman raollaan ja talvellakaan oli sen veran lämmin ettei vesi jäätynyt viimetalvena .Oli kyllä viime talvenatoinen ainakin 250w tavallinen ja ei ne kanat viileästä olleet moksiskaan
Skrållan

:smt003
se mun lamppu taitaa olla 250 w? eikö se vie aika paljon sähköä.. mä olen ihan toivottoman taulapää tällaisten juttujen kanssa.
vai oliko se enemmän.. huomena katson!"
essi

Viesti Kirjoittaja essi »

^mulla ilmeisesti samanlainen lamppu :D oon noita öljypattereita ja hong kongin lämpöputkea(?) miettinyt, pitäisi käydä katselemassa.. olisiko sellainen yhtään edullisempi kuin lampun polttaminen.
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Meidän 3.5 neliöisen ankkalan korkeus on jotain pari metriä (ilman kuivkkeita) ja mä yritän saada kestopehkua osalle latiapinta-alasta. Eli takaraunaan paksumpi pehku, etureunaan ohuempi (saa kuitenkin kasvaa talven mittaan 20-30 cm myös etuosasta). Sekin siis jo auttaa jos osat on kestopehkulla. Kosteusongelmiin suosittelen kanavatuulettimen asentamista, se voi pyörähdellä ajastimella joitakin kertoja päivässä.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Skrållan

niinkin voisi tehdä, että orsien alla olisi vaikka pehku, se lämmittäisi suht pientä tilaa varmast parilla astteela.
tänään aamulla oli kanalassa 11 astetta, sammutin lampun, vielä nyt oli asteet 9. eli aika hyvin pysynyt, ulkona tosin ei ole ollut miinusta vaan nollan paikkeilla.
kite

Viesti Kirjoittaja kite »

Mulla on öljypatteri tuossa pikkukanalassa. Hyvin pysyivät lämmöt viime talven -34 pakkasilla ja veden sulina, mutta kun puolen metrin pehkua en oikein haluaisi tehdä..
Korkeutta kuitenkin vaan sen 2,5m tuolla.. Eihän nuo mahdu enää lentämään orsilleen jos liikaa nostan :O

Tuoksu oli jossain vaiheessa hyvinkin ammoniakkia, mutta lisäsin kutteria muutaman sentin aina päälle ja sekin jo auttoi.
Nuo kyllä pöyhivät itse pehkun, ei tarvi mun siihen osallistua :)
Vastaa Viestiin