Olisko kellään mitään aavistusta kumpia nämä 3-viikkoiset tiput on? Kuvittelisin, että ovat samaa sukupuolta, koska sulkiintuvat samaa tahtia. Blondi on brunettea isompi, koska siinä on puolet buttia. Tipuilla oli parin päivän ikäisenä vain muutama siipisulka kummallakin, muutenkin tuntuvat sulkiintuvan hitaasti verrattuna vaikka viiruihin tai kanoihin.
Viimeksi muokannut Nuki, 07 Loka 2012, 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kalkuillta on vaikea tunnistaa sukupuolta ennenku on vanhempia siis reiliusti vanhempia. Mulla yks Ukko Butti vasta kolmen kk iässä alko näkymään jotain sukupuoleen viittaavaa.. Noilla muilla eli pronssi ja mustakalkuilla selkeemmin näkyy tuo sukupuoleen kuuluva käyttäytyminen aika aikaisin!
Okkei, no onneks mulla ei oo mikään kiire myydä näitä Elättelen toivoa, että ainakin Blondi olis kana, olisi aika kiehtovan värinen. Mutta eiköhän noille kodit löydy jos ovatkin ukkeleita molemmat.
Tässä tuoreita kuvia tyypeistä, ovat nyt siis n. 7 viikkoisia. Jäisiköhän toi Blondi noin upean mustavalkeaksi vai vaihtuuko sulat aikuistuessa valkealaikkuiseen pronssiväritykseen? Blondi siis on puoliksi butti, puoliksi pronssi.
Laitoin tuoreet kuvat myös Brunetesta, sukupuoliveikkauksia otetaan edelleen kiitollisena vastaan!
Kaikki, jolla on kokemusta buttiristeytyksistä: minkä värisiä poikasista on tullut? Kyllähän Blondin väri sitten aikanaan selviää, mutta kiinnostaa kovasti voisko se mahdollisesti jäädä mustavalkoiseksi. Tänään katsoin, että selässä oleva tumma viiru kasvaa nyt pronssikuvioisia, mutta mustavalkeita höyheniä. Haaveissa siintelee tietty Royal Palm -tyyppinen väritys, mutta taitaa olla toiveajattelua...
Blondi on jo keinoemoaan Mokkaa piirun verran isompi Sukupuolista en uskalla aatella vielä yhtään mitään, tuntuu kalkuilla olevan tosi hankala määrittää. Aloittihan näiden isäkin taipaleensa täällä rouvana Nyt oon kyllä alkanut aatella, ettei se ehkä katastrofi olis vaikka Blondi olis ukkokin, kyllä mä sen silti haluisin pitää. Jos vaan eivät ala isänsä kanssa tappelemaan... Se on perinyt Kyllikin ihanan uteliaan ja seurallisen buttiluonteen
Blondi on jo pikkuista keinoemoaan isompi, tai ainakin painavampi Hurjasti ne kasvaa, nyt alkaa jo pääkaljut pilkottaa poikasuntuvan seasta ja jalat senkun vankistuu. Blondi ei enää hirveästi kyhnää Mokan helmoissa, eilen näin vielä. Kun Brunette koitti päästä äipän siiven alle. Eihän se sinne oo mahtunut enää hetkeen, tyytyi vaan laittaan pään kainaloon Aika hauska jos ne vielä isoina kalkkunuorikoina nukkuvat pikku Mokan viekussa...
Täytyypä käydä joku ilta näppäämässä. Äsken ne just kökötti niin sievästi kaikki kolme orrella, äiti-Mokka tietty keskellä ettei tuu kinaa huomiosta. Blondi on tän päivän aikana päässyt eroon pääuntuvistaan ja alkaa jo näyttää ihan pieneltä kalkkunalta. Sen lörtti näyttää musta jo epäilyttävän poikamaiselta kärsänalulta, koitan keskiviikkona keretä kuvailemaan niitä taas.
Muos. Ja Mimi, oot tervetullut kattoon niitä ihan paikan päällekin Torstaina on jo vähän inhimillisempi päivä ja perjantaina ei oo ku yks asiakas, muuten oon vapaalla.