Kalkkutiput, sukupuoli- ja väriveikkauksia

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Nuki

Kalkkutiput, sukupuoli- ja väriveikkauksia

Viesti Kirjoittaja Nuki »

Olisko kellään mitään aavistusta kumpia nämä 3-viikkoiset tiput on? Kuvittelisin, että ovat samaa sukupuolta, koska sulkiintuvat samaa tahtia. Blondi on brunettea isompi, koska siinä on puolet buttia. Tipuilla oli parin päivän ikäisenä vain muutama siipisulka kummallakin, muutenkin tuntuvat sulkiintuvan hitaasti verrattuna vaikka viiruihin tai kanoihin.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Nuki, 07 Loka 2012, 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikkokalkku

Re: Kalkkutiput, sukupuoliveikkauksia

Viesti Kirjoittaja Mikkokalkku »

Moi,

Kalkuillta on vaikea tunnistaa sukupuolta ennenku on vanhempia siis reiliusti vanhempia. Mulla yks Ukko Butti vasta kolmen kk iässä alko näkymään jotain sukupuoleen viittaavaa.. Noilla muilla eli pronssi ja mustakalkuilla selkeemmin näkyy tuo sukupuoleen kuuluva käyttäytyminen aika aikaisin! :smt001
Nuki

Re: Kalkkutiput, sukupuoliveikkauksia

Okkei, no onneks mulla ei oo mikään kiire myydä näitä :smt003 Elättelen toivoa, että ainakin Blondi olis kana, olisi aika kiehtovan värinen. Mutta eiköhän noille kodit löydy jos ovatkin ukkeleita molemmat.
Nuki

Re: Kalkkutiput, sukupuoli- ja väriveikkauksia

Tässä tuoreita kuvia tyypeistä, ovat nyt siis n. 7 viikkoisia. Jäisiköhän toi Blondi noin upean mustavalkeaksi vai vaihtuuko sulat aikuistuessa valkealaikkuiseen pronssiväritykseen? Blondi siis on puoliksi butti, puoliksi pronssi.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Laitoin tuoreet kuvat myös Brunetesta, sukupuoliveikkauksia otetaan edelleen kiitollisena vastaan! :smt001
Nuki

Kaikki, jolla on kokemusta buttiristeytyksistä: minkä värisiä poikasista on tullut? Kyllähän Blondin väri sitten aikanaan selviää, mutta kiinnostaa kovasti voisko se mahdollisesti jäädä mustavalkoiseksi. Tänään katsoin, että selässä oleva tumma viiru kasvaa nyt pronssikuvioisia, mutta mustavalkeita höyheniä. Haaveissa siintelee tietty Royal Palm -tyyppinen väritys, mutta taitaa olla toiveajattelua...
petskin

Viesti Kirjoittaja petskin »

Woow! Onpas sinun tipuset kasvaneet! Ihanat pikku lörtit niillä päässä :smt007 .
Minusta ovat kyllä edelleen molemmat tyttöjä...
Nuki

Blondi on jo keinoemoaan Mokkaa piirun verran isompi :smt003 Sukupuolista en uskalla aatella vielä yhtään mitään, tuntuu kalkuilla olevan tosi hankala määrittää. Aloittihan näiden isäkin taipaleensa täällä rouvana :smt005 Nyt oon kyllä alkanut aatella, ettei se ehkä katastrofi olis vaikka Blondi olis ukkokin, kyllä mä sen silti haluisin pitää. Jos vaan eivät ala isänsä kanssa tappelemaan... Se on perinyt Kyllikin ihanan uteliaan ja seurallisen buttiluonteen :smt049
Mimi30

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Jestas kun ne on kasvaneet!! :smt045 :smt049
Olispas ihanaa kun Blondi jäis tuollaiseksi mustavalkeaksi..erikoinen ja hieno väri minustakin :smt001 ..
Nuki

Blondi on jo pikkuista keinoemoaan isompi, tai ainakin painavampi :smt003 Hurjasti ne kasvaa, nyt alkaa jo pääkaljut pilkottaa poikasuntuvan seasta ja jalat senkun vankistuu. Blondi ei enää hirveästi kyhnää Mokan helmoissa, eilen näin vielä. Kun Brunette koitti päästä äipän siiven alle. Eihän se sinne oo mahtunut enää hetkeen, tyytyi vaan laittaan pään kainaloon :smt050 Aika hauska jos ne vielä isoina kalkkunuorikoina nukkuvat pikku Mokan viekussa...
Mimi30

Viesti Kirjoittaja Mimi30 »

Mä haluaisin nähdä ne mamman viekussa..tai edes toisen jos otat joskus sellaisen kuvan? :smt054
Nuki

Täytyypä käydä joku ilta näppäämässä. Äsken ne just kökötti niin sievästi kaikki kolme orrella, äiti-Mokka tietty keskellä ettei tuu kinaa huomiosta. Blondi on tän päivän aikana päässyt eroon pääuntuvistaan ja alkaa jo näyttää ihan pieneltä kalkkunalta. Sen lörtti näyttää musta jo epäilyttävän poikamaiselta kärsänalulta, koitan keskiviikkona keretä kuvailemaan niitä taas.
Muos. Ja Mimi, oot tervetullut kattoon niitä ihan paikan päällekin :smt003 Torstaina on jo vähän inhimillisempi päivä ja perjantaina ei oo ku yks asiakas, muuten oon vapaalla.
Vastaa Viestiin