Ankkojen hankinnasta??

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Joo, mutta tällä kertaa mä kuitenkin tajusin, mistä on kysymys.. :smt002 Nimittäin kukon luulin seonneen/puolihalvaantuneen, kun se tanssi kosiotanssia.. Nythän olisin voinut otsikoida uuden jutun:

Apua, ankkauros yrittää hukuttaa naaraan!

:smt044
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Hihihi, lisää työpaikkahihitystä :smt005 Kyllä nuo ankat on veikeitä :smt008
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

:smt005 :smt005
Helmelle tekee hyvää kun saa liikuntaa ja höyhenet kasvaa takaisin.Yksinään olisi varmaan surrut ja syönyt itsensä halki :smt009
Terveisiä Helmelle :smt006
Mimmi

Eka muna!!

Jipii, tänään sain ekan ankanmunan!! Tavallisesti, kun menen tallille, ankat taapertavat minua vastaan. Tänään ne taapersivatkin vastakkaiseen suuntaan ja hirmuisesti kvaakattaen! Sinne ne marssivat (ankanmarssia?) pesän suuaukolle ja ihan selvästi sanoivat, että nyt on jotain tapahtunut!

Mä kysyinkin ankoilta, että "No, mitä nyt? Onko sinne tullut muna?" (Vaikka olin jo vähän luopunut ajatuksesta, että tälle syksyä munisi vielä..) Ja niinhän siellä oli!

Kyllä voi ihminen olla vähästä onnellinen! :smt007

Naurattaa, ku veljellekin sain tapahtumasta kirjoitettua 4 viestiä pitkän sms-viestin.. Jos jotain muuta (kuin eläinuutisia) tapahtuu, riittää yks viesti aivan hyvin! :smt003
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

Onnea ekasta munasta :smt006
Ankan munat eivät ole makuuni mutta sehän on makukysymys :smt003 ;) :smt005
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Voi kuinka kivaa, että Neiti Ankka innostui vielä näin syksylläkin munimaan :smt050 Pitäisikö häntä nyt tituleerata Rouvaksi? :grin:
Öö...enpäs oo ikinä ankan munaa maistellut-voiko sen makua kuvailla vai selviääkö vain maistamalla?
tipsi
riikinkukko

Oho, onneksi olkoon! Mekin saatiin Helmiltä kesällä yksi muna (ongittiin se järvenpohjasta). Mitäs meinasitte sillä tehdä? Antaa hautoa vai syöttekö? Mites niiden vaakkujen kanssa on muuten mennyt?

Mä käväsin eilen katsomassa omia vaakkuja :smt008 Naaras alkaa olemaan sen ikäinen että kohta voi sekin alkaa munimaan. Hihihi, näin joku viikko sitten kun ne yritti paritella maalla. KaunisVaalea painautui makuulle, ja Pomo oli ekaks ihan hämillään, meni tepastelemaan KauniinVaalean päälle ja ei oikein tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä. Ja KaunisVaalea vain kellahteli kumoon :smt005 Lopulta tajusi ottaa niskasta kiinni, mutta mä luulen että ei osunut oikeaan paikkaan :smt004
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Onneks olkoon Mimmi..
Pien vinkki: jos sulle tulis mieleen niitä haudottaa, niin vaklaa ensin, että herra Ankka varmasti osaa homman, siis ihan oikeesti oikeesti osuu kunnolla(sen kyllä näkee..meidän vuosikkaat ei vielä oikein joka kerralla onnistu vaikka yritystä on). Muutoin saat aikaiseksi vain kamalan hajun. Se hautominen on sitten viikon pitempi ja kun noi vesilintujen munankuoret on aika paksut niin läpivalaisu ei välttämättä oo niin helppoa.
pekkis-68

Viesti Kirjoittaja pekkis-68 »

taispa olla näin et ankalla on haudonta aika n.28vrk
, hanhella 32 ja yleisimmillä kanaroduilla 21 vrk.
kyllä kannattaa läpivalaista jollain keinoan.7vrk kun on aloittanut haudonnan pitäisi näkyä selvästi onko verisuonia ja onko kehitystä tapahtunut.lisäksi on se kellutus koe mutta sen varmuudesta en menisi vannomaan.
omalle kohdalle on sattunut aivan muuta ,mutta se kertoo sitten taas kosteus prosentin olevan liian suuri.
Mimmi

Tänään oli jo heti toinen muna. Ja nyt ne on syöty! Hyvää oli! Keitettiin ja syötiin koko porukalla (viiteen pekkaan)..

Keltuiainen oli oikein keltainen ja maukas, sen maku tuli voimakkaasti esille leivän päälläkin. Valkuainen oli rakenteeltaan jotenkin haperompaa ja ehkäpä mauttomampaa.. Tai no ei se kyllä hirveesti kananmunassakaan maistu.. Mutta kovin saman makuinen kuin kanamunakin, noin kokonaisuutena..

Pitää nyt katsella, millaisia "oireita" se rupee näyttämään, että alkaisko hautoa. Näyttää vähän, että niillä ois jonkinmoista pesänrakennushommaa ja Aku toimii portsarina..

Kyllä se parittelu näyttää sujuvan.. Ja Akullahan siis on jo jälkeläisiä edellisessä paikassa..

Muoks; niin ja muuten kvaakkujen kanssa on mennyt todella mukavasti! Ovat jo kotiutuneet ja minuun tottuneet ja kovin seurallisia!! Ja kylpyrituaalit ovat toinen toistaan taiteellisempia ja niitä on ihana seurata aina vain..
maunu_muori

Ai Aku olikin aikamies.. nos istten ei kun vaan vaakkuja joka nurkaa täyteen.. voit muuten laittaa munat kanan alle jos rouva Ankka ei vielä osaa hautoa..ei ihan niin montaa kuin kanalla normaalisti. Niitä poikasia vaan pitää vähän varjella umoareissuilta, kun kanalla ei oo samallaista rasvaa höyhenissä
tipsi
riikinkukko

Ihan pakko kertoa, että minä ja mun puoliso ollaan jo pidemmän aikaa lauleskeltu Fredin titanic-kappaleen sävellyksellä:

"Vaakutta, höyhenvuori
Vaakutta, sulkakuori,
läträä kaiken minkä voi
vaak vaak kunnailla vaan soi.
Mä olen vaakutta..."

Ollaanko me ihan pöljiä? :smt005
Puhutaan ankoista, vaakkuina, vaakuttimina, vaakuttoina, ankkuleina, piiperoina, höyhenvuorina..
maunu_muori

Meillä niitä kutsutaan lättiksikis, lättänokiksi, vaakuiksi, kötköteiksi( kutsuhuudon mukaan) ja sitten tietty parvien mukaan Kaisan sakki, nuorisokaarti, elimäkeläiset jne, Mäntyharjunpojat( jotka olikin tyttöjä :smt005 )
AY

Viesti Kirjoittaja AY »

Tosta vaakuttimien munien mausta...omien myskiankkojeni tuoreet munat ovat voimakkaan munan hajusia mutta muutaman päivän seistyään haju on hävinnyt.
Itse en ruoan seassa huomaa mitään eroa kanan ja ankan munien maussa.Ei ole tullut keitettyy ja vertailtuu.
Täytynee joku ilta pitää perheen kesken "maistiaiset" :smt003
tipsi
riikinkukko

AY, kuinkas teidän ankanpoikaset voi? UUsia kuvia?
Vastaa Viestiin