tavisankat + juoksuankka yhdessä?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
tavisankat + juoksuankka yhdessä?
Olen siis miettinyt josko ostaisin yhden juoksuankkapojan neljän ankkamme seuraksi. Joku jossakin täällä puhui että juoksuankat ja tavisankat viihtyvät omissa parvissaan vaikka niiden olisi mahdollista olla yhdessä. Mitenköhän juoksija viihtyisi siis meillä jos se on ainoa oman rotunsa edustaja?
Toinen mitä mietin on se, että nyt kun miellä on yksi poika ja kolme tyttöä ankkaparvessa, niin mitenköhän helppo uuden koiraan on tulla parveen? Alussa odotettavissa on kahnausta, mutta asettuukohan se nopsasti? Vaikka ankoista mulla on muuten kokemusta, niin mulla on niitä ollut aina niin pieni määrä ettei mulla ole kauheasti kokemusta uusien aikuisten ankkojen tulosta parveen.
Toinen mitä mietin on se, että nyt kun miellä on yksi poika ja kolme tyttöä ankkaparvessa, niin mitenköhän helppo uuden koiraan on tulla parveen? Alussa odotettavissa on kahnausta, mutta asettuukohan se nopsasti? Vaikka ankoista mulla on muuten kokemusta, niin mulla on niitä ollut aina niin pieni määrä ettei mulla ole kauheasti kokemusta uusien aikuisten ankkojen tulosta parveen.
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
-
ninnu
Re: tavisankat + juoksuankka yhdessä?
Mulla on kaikki vaakuttimet sekaisin. Toisessa porukassa on juoksija ukko, tavis ankkojen kanssa, toisessa porukassa menee kaikki muut juoksijat. Suurimman osan touhuavat omissa jengeissään, mutta toki ne yhdessä kävyät mm. uimassa. Ukkoja on yhtä paljon, kuin akkoja, eikä ole nokkapokkaa.
Sitten löytyy myös yksi spesiaali pariskunta, eli juoksijaukko, jonka vaimo on kääpiökoh kana
Nämä ovat kuoriutuneet samaan aikaan ja ankka oli ainoa lajinsa edustaja tästä ostomuna satsista joka onnistui. AINA kaksin, yöksi kana menee kyllä orrella ja ankka jää maahan. Tätä ankkaa en ole koskaan nähnyt polkevan, tai edes kulkevan muiden ankkojen kanssa. Tällä parilla ikää jo kuitenkin 5 kk. 
Sitten löytyy myös yksi spesiaali pariskunta, eli juoksijaukko, jonka vaimo on kääpiökoh kana
-
Mirja V
Meillä on yksi tavisankka juoksujen kanssa ja kun juoksijat lähtee juoksemaan, paksukainen alkaa räpytellä hirveää vauhtia, että pysyisi juoksijoiden tahdissa. Se on niin paksu, ettei lennä, mutta siipien avulla juoksee samaa vauhtia kuin juoksijat
Laita Ninnu lauta orreksi aika matalalle, niin ankkakin voi mennä kanarouvansa kanssa orrelle. Vai tipahtaakohan se kun nukahta? Meillä yksi ankka hyppää/lentää lauta-aidan päälle ja sieltä alas. Hetken ainakin seisoo aidalla.
Laita Ninnu lauta orreksi aika matalalle, niin ankkakin voi mennä kanarouvansa kanssa orrelle. Vai tipahtaakohan se kun nukahta? Meillä yksi ankka hyppää/lentää lauta-aidan päälle ja sieltä alas. Hetken ainakin seisoo aidalla.
Kyllähän nuo tavisankatkin aika vauhdilla pääsevät.. hauskan näköistä se on, varsinkin kun aika tukevassa kunnossa oleva Hilma juoksee ja räpyttää siipiään
Hm.. munhan oli alunperin tarkoitus tilata Ninnulta juoksija, mutta koska meidän ankkakoppi kävisi aika ahtaaksi viiden ankan kanssa niin peruin suunnitelmani.. mutta näköjään olen sittenkin ottamassa sitä viidettä (Mirjalta). Se on jotenkin mulle liikaa, kun joku voisi harkita lopttavansa ylimääräiset juoksuankat...
kun niitä on Suomessa niin vähän ja olen niistä kauhean kauan haaveillut. Tila siis kyllä riittää juuri ja juuri (no ok, virallisten asetusten mukaan tilassa saisi olla vielä enemmän ankkoja), mutta koska pääsevät ulos tarhaan jos ei ole liikaa pakkasta niin ehkä viisi ankkaa menee. Joku taisi sanoakin täällä, että juoksuankka vie tilaa ennemminkin pysty- kuin vaakasuunnassa 
Hm.. munhan oli alunperin tarkoitus tilata Ninnulta juoksija, mutta koska meidän ankkakoppi kävisi aika ahtaaksi viiden ankan kanssa niin peruin suunnitelmani.. mutta näköjään olen sittenkin ottamassa sitä viidettä (Mirjalta). Se on jotenkin mulle liikaa, kun joku voisi harkita lopttavansa ylimääräiset juoksuankat...
-
ninnu
Toi kääpiökoch lentää kyyhkyille tarkoitetulle orrelle joka on reilussa kahdessa metrissä
Nuo on edelleen 24/7 ulkona, viikonloppuna kantelin koko porukan sateen suojaan ja taas oli suurin osa linnuista ulkotarhoissa illalla, navettaan on siis päivä ovet auki, että pääsisivät sateensuojaan ja lämpöiseen, mutta ei, ulkotarhaan täytyy edelleen päästä nukkumaan.
Mutta eip tuo ankka-kana pari näytä stressiä ottavan vaikka nukkuvat eri tasoissa, ankka siinä alapuolella, kana ylhäällä. Mutta heti aamulla kana hyppää alas ja taas mennään "käsikynkkää" koko päivä. Toi ankka ei käy edes muiden kanssa uimassa, puutarha-altaassa käy maksimissaan sukeltamassa.
Meillä alkaa valkoiset ankat jo ottamaan keltaista väriä sulkapukuun....niin se syksy ja talvi tulee.
Mutta eip tuo ankka-kana pari näytä stressiä ottavan vaikka nukkuvat eri tasoissa, ankka siinä alapuolella, kana ylhäällä. Mutta heti aamulla kana hyppää alas ja taas mennään "käsikynkkää" koko päivä. Toi ankka ei käy edes muiden kanssa uimassa, puutarha-altaassa käy maksimissaan sukeltamassa.
Meillä alkaa valkoiset ankat jo ottamaan keltaista väriä sulkapukuun....niin se syksy ja talvi tulee.
Suloinen tuo Ninnun tarina
Heh, jospa se kana intoutuisi puolestaan läträämään vedellä 
Mirja saikin myytyä juoksuankat muualle, joten tämä "ongelmani" poistuu. Jos joku meinaa lopettaa juoksuankkoja tms. niin mä voin harkita ostavani yhden. 
-
miisu
Meillä tulevat myski ja tavisankat ainakin tosi hyvin toimeen 
-
ninnu
Niin täälläkin, mutta eri porukoissa tykkäävät kulkea, yöksi saattavat parkkeerata jopa vieretysten, mutta pihalla puuhailee kyllä ihan omia juttujaan.miisu kirjoitti:Meillä tulevat myski ja tavisankat ainakin tosi hyvin toimeen
-
miisu
Meillä puuhailevat pihallakin porukassa, nukkuvat tosin välillä eri paikoissa. Tosin nukkumakohdat vaihtelevat yllättävän paljon muutenkin...