Naapurin koira kävi :(

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

kite

Re: Naapurin koira kävi :(

Viesti Kirjoittaja kite »

Kyllä mä lupasin hyväksyä tipujakin tilalle, kunhan saan "itse valita".. Mut ei tosiaan tipu=kana tyylillä..
Hän tuntuu olevan sitä mieltä että yritän petkuttaa, kun sanoin kanojen hinnan ja nyt näistä tipuista, että eihän ne niin kalliita ole.. :( Mä en kohta jaksa tätä vääntöä enää.. Haen jostain itse uudet ja julistan naapurin sanonko minne.. :(
Pia

Viesti Kirjoittaja Pia »

Jos naapuri on kerran löytänyt paikan mistä saa ostettua tipuja, niin onhan siellä oletettavasti aikuisia kanojakin. Siinähän saa näppärästi kanan hinnan selville kunhan vain kysyy :)

Sinänsä ymmärrän miksi naapuri luulee että tipu vastaa kanaa. Jos ostat rotu koiran/kissan niin pentu on hintavampi kuin aikuinen eläin. Hän olettaa tarjoavansa sinulle parempaa diiliä kun tarjoaa tipuja eikä tiedä että asia oikeasti on päinvastoin. Pyydä häntä tosiaan kysymään aikuisen munivan kanan hintaa niin asia selkenee hänellekin :smt023
vardenji

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Jos haet itse uudet, pyydä myyjää kirjottaan lappu hintoineen päivineen ja viet sen naapurille. Jos ei suostu maksamaan, ilmotat asiasta viranomasille ja kerrot mikä vääntö asiasta on ollu ja mihin se on päättyny.
Rotukanat EI oo halpoja!

^Voi muuten naapuri yllättyä vastauksesta :smt002
kite

Ilmeisesti oli saanut vastauksen jostain, koska myöntyi tipujen maksuun... Sunnuntaina menossa hakemaan :)
hilla

Viesti Kirjoittaja hilla »

Meilläkin tänä aamuna kävi naapurin maremma tai joku vastaavan näköinen koira.
Kaarle yritti suojella kanojaan, oman henkensä uhalla..
Yksi kana kuoli ja tipu hävisi ja yhdellä kanalla on sulkia kyljestä pois. Kaarlen lopetti lähinaapurimme kun se jäi kitumaan :smt089 :smt089
Aivan hirveä lauantai tästä tuli. Ja koiran omistaja oli aivan kummallinen, aion kyllä jonkun korvaukseen vaatia.
Siis senkin takia että ei enää päästäisi koiraansa enää irti! Rikosilmoituksen teen jos ei korvaa...
Viimeksi muokannut hilla, 29 Syys 2012, 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miisu

Viesti Kirjoittaja miisu »

On kyllä inhottavaa tuollainen, tosiaan jos koiran ottaa niin pitää pystyä ne vahingot korvaamaan! Pistää vihaksi tuollainen :smt011 Turha se on hinnasta valittaa jos koira on jo ennekin ollut pahanteossa. Vastuutonta touhua :smt021
Ja pitäisihän tuossa jo saada jotain takuita ettei tapahdu uudestaan, kun on noinkin karkaileva koirus...
taikku

Viesti Kirjoittaja taikku »

Meille tuli hirvikoira pihaan tänään. Onneksi tai pahaksi onneksi omat koirat olivat sisällä. Menin ajamaan pois, mutta kuikuili vaan tuolla... joten otin kiinni ja pistin tarhaan. Ei siinä kovin kauan mennyt, kun sitä tultiin hakemaan. Luettelin sitten mitä minun linnut maksaa jos niille jotain käy, ja tämän jälkeen kiikutan pihaan tulleet koirat heti löytöeläintarhaan. Koira ei onneksi tehnyt linnuille mitään. Sitä vaan mietin, että jos omat koirat olisi ollut pihalla ja olisi tullut tappelu....varmaan olisin joutunut korvaamaan, jos sille koiralle olisi tapahtunut jotain.... vai enkö, kun se tuli meidän pihaan :smt017
kite

Tää on just niin tätä.. Mä myös mietin kun nuo omat (noooh ainakin vanhempi) yrittää tätä omaa laumaa puolustaa, et jos se teilaa jonkun koiran lääkärikuntoon tai hengiltä, niin olenko mä vastuussa?? Kun jos on ajossa oleva ajokoira, niin sit mä olen, mutta muuten? Ei kai???

Ja eipä ole sitten naapurista kuulunut mitään, kun viime ilmoittamansa mukaan tänään sai rahaa, ja piti edes nuo silkit korvata.. :smt009
En niin ku jaksais enää alkaa perään huutelemaan. Mun mielestä: jos mun täytyy tehdä niin, niin hän on velvollinen korvaamaan myös ne puhelinkulut jotka peräänsoittelemisesta aiheutuu.. :smt017
kite

Ihanaa, silkeistä rahat saatu :)
(jotain positiivista sentään ;) )
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

^ Hyvä juttu! Eihän ne rahat juuri niitä silkkiyksilöitä takaisin tuo, mutta edes vähän lohduttaa ja toivon mukaan opettaa koirakuria [-o<
kite

Juurikin noin Hilta :) Ainakaan kyseistä koiraa ei ole sen jälkeen näkynyt.
Tosin toisen naapurin koira on sitten sen jälkeen taas piipahtanut lähes päivittäin.. -huoh-
Se ei ole (ainakaan vielä) tehnyt kanoille mitään, mutta mutta...

Orppikukko, joka silloin oli pelastautunut polkupyörien taakse/alle sitten kuoli toissapäivänä :(
Se näytti jo hienosti toipuneen, mutta näin siinä vaan kävi :smt010
Vastaa Viestiin