Mitä tänään kuuluu?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Mitä tänään kuuluu?
Miitti tipuista yksi pelastettu varmalta kuolemalta----Emo oli kääntänyt ruokakupin ylösalaisin tipun päälle :Menin 4 maissa ruokkimaan oli melkein hengetön mutta ensin paidanhelmassa kantelin ja hain lämmintä vettä siivilän alle siksi aikaa kun ruokiin toiset ja sitten toin saunaan ja laitoin lämmintä vettä pussiin ja talouspaperilla kuivattelin sekä hieron tunnin ajan jonka jälkeen pysyi jaloillaan ja oli 3 tuntia saunassa pesukoneen päällä reijällisessä korissa lehti päällä ettei karkaa jos herää :Kun hetki sitten tulin kotiin mies sanoi et on piipittänyt monta tuntia vein sen takaisin emon alle ja oli ninkuin ei ois mitään tapahtunutkaan 

harrastaja: kannatti sitten nähdä pieni vaiva tipusen eteen
nämä on aina kuin lottopotti osuis kohdalle ,enstex ajattelee että mennyttä on ja sitten lähtee kumminkin yrittämään ja siitä se elpyy kumminkin ....
Minä jätin eilen kanaseni ensimmäisen kerran yöksi mökkiin kun illalla oli niin sateista ja kylmää Saas nähdä mitä rouvat tuumavat mulle kun menen luukun aukasemaan nyt aamulla Onko kovinkin kiukkuista porukkaa ...

Minä jätin eilen kanaseni ensimmäisen kerran yöksi mökkiin kun illalla oli niin sateista ja kylmää Saas nähdä mitä rouvat tuumavat mulle kun menen luukun aukasemaan nyt aamulla Onko kovinkin kiukkuista porukkaa ...
Jännäpäivä tiedossa. Pitäis mennä tekeen elukoiden aamuhuolto loppuun, pakata pari kanaa mukaan ja lähtee Helsinkiin. Kanat tipautan motarilla uudelle omistajalleen ja saan kukon tilalle. Ts mulle tulee city-kukko, kun se pääsee ensitöikseen Hesaan 

Joo kannatti ja aamulla sit vielä yhdistin silkit ja muut et on 14 tipua ja siellä ne kaikki kerralla meni ei ois eroa tienny jos ei ois hieman ruskean sävynen sekalainen
Hain tänään uuden kochinin, faverollen ja yhden faverolle sekarotuisen kananuorikon ja nyt jännätään että miten sopeutuvat! Ovat älyttömän kauniita, viimeinkin sain niitä jättejä
Ja loppuviikosta kuoriutuu ensimmäiset tiput! Kanalassa vilisee jonkun aikaa 

Mä aattelin että tätä taidetaan lukea enimmälti niin ehkä saan vastauksiakin.
Mikä mun pesässä on vikana?
Kanathan on olleet kaksi viikkoa nyt meillä ja ovat munineet myös, tekivät normaalisti molemmat vanhemmat tekemääni pesään munansa ja sieltä oon kerännyt.
No eilen orren alta nurkasta löytyi kuoppa, missä oli ollut muna, mies sen sieltä oli noukkinut.
Tänään sama homma.
Miksei ne enää tee pesään? Hämärä se on, ikkunan alla, verhoa on edessä.
Muutenhan nuo on oikean mukavia, kukko on muutamana aamuna antanu ääninäytteitä ja tänään yllätin sen polkemasta Miinaa. Muuta kukkomaista se ei oo tehnytkään, ruokaakin kun saa niin nappaa palan herkkua ja luikkii muualle syömään
Mikä mun pesässä on vikana?

Kanathan on olleet kaksi viikkoa nyt meillä ja ovat munineet myös, tekivät normaalisti molemmat vanhemmat tekemääni pesään munansa ja sieltä oon kerännyt.
No eilen orren alta nurkasta löytyi kuoppa, missä oli ollut muna, mies sen sieltä oli noukkinut.
Tänään sama homma.
Muutenhan nuo on oikean mukavia, kukko on muutamana aamuna antanu ääninäytteitä ja tänään yllätin sen polkemasta Miinaa. Muuta kukkomaista se ei oo tehnytkään, ruokaakin kun saa niin nappaa palan herkkua ja luikkii muualle syömään

Katsellaan saanko kukkopojat pois Hakija piti tulla jo edellisviikolla ja reilun viikon oon jo varttunut ja laitoin viestiä et sunnuntaina saa vaikka heti 7 jälkeen tulla hakee jos en joudu töihin. annan muualle jos ei hae .Sain vastauksen et sunnuntai on ainut päivä ..Saa sit mun luottohakija viedä 4 kukkoa jos ei tuu ei sit enää tarjota sen jälkeen
tulihan hän lopulta ja niin kukkoja taas vähemmän

Viimeksi muokannut harrastaja, 09 Syys 2012, 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Aleksandra
- kalkkuna
Ei pesässä varmaankaan mitään vikaa ole. Tuo on ihan normaaliaHuppu kirjoitti:Mä aattelin että tätä taidetaan lukea enimmälti niin ehkä saan vastauksiakin.
Mikä mun pesässä on vikana?![]()
Tänään sama homma.

Kaksi pesää on, eli molemmat munivat halutessaan mahtuvat jos hätä tulloo. Eilen illalla mä sitten samalla kun pyöräytin orren alusen ympäri niin se "pesä" pyörähti samalla. Miina hirveällä poopotuksella meni nurkkaan, tuijotti ja poopotti pitkään. Myöhemmin kun kanalaan menin niin olikin tehnyt oikeaan pesään munanAleksandra kirjoitti: Ei pesässä varmaankaan mitään vikaa ole. Tuo on ihan normaalia. Ehkä ne kaipasivat valinnanvaraa. Tai sitten, jos sulla on vain yksi pesä ja monta kanaa, kana on joutunut odottamaan vuoroaan pesään liian kauan ja on tullut 'hätätilanne' päästä munimaan johonkin. Kanoilla on omat aivoituksensa näissä jutuissa
. Ihmiset voivat vain ihmetellä ja muokata olosuhteita parhaansa mukaan
.

Hauskahan nuita on vaan seurata, oispa vaan hienoa myös ymmärtää niitä

Ta-daa, ekat kanat kotona!
Tähän asti meillä ollutkin vain
Ryhmä on varsin kirjava: paduankukot Uljas ja Jalo hoitavat isännän hommia ja nuorikot Myrtti (svarthöna), Iris ja Kielo (tyrnäväläiset) hääräävät emäntinä. Parvi täydentyy vielä 23. päivä orpeilla, faveilla ja silkeillä... sen siitä saa kun ei osaa päättää mikä on kaunein rotu
Tuskin maltoin tulla kanalasta pois, pimeessä istuin ja katselin kun toiset haki paikkojaan orsilla. Huomenna vois yrittää kuvien ottoa, kun aamulla on kerrankin aikaa ennen töihin menoa.

Ryhmä on varsin kirjava: paduankukot Uljas ja Jalo hoitavat isännän hommia ja nuorikot Myrtti (svarthöna), Iris ja Kielo (tyrnäväläiset) hääräävät emäntinä. Parvi täydentyy vielä 23. päivä orpeilla, faveilla ja silkeillä... sen siitä saa kun ei osaa päättää mikä on kaunein rotu

Tuskin maltoin tulla kanalasta pois, pimeessä istuin ja katselin kun toiset haki paikkojaan orsilla. Huomenna vois yrittää kuvien ottoa, kun aamulla on kerrankin aikaa ennen töihin menoa.
^Ja sit siihen 'oman rodun' jalostukseen
Tuolla valikoimalla saat jo aika kirjavaa jälkikasvua kanoillesi 

Joo, vois tulla veikeää sakkia
mutta sittenhän ne olis kaikki suunnilleen samannäköisiä muutaman sukupolven päästä...
Luulen että keväällä on muutama satsi puhtaita siitosmunia rouvien alla, pitää vaan katsoa mikä rotu miellyttää eniten.
Kaikki oli aamulla reippaina ovella vastassa paitsi belggari-poitsu Uuno, joka ei ole kovin ihastunut uusiin naapureihin. Liian vähän korvia varmaan...

Luulen että keväällä on muutama satsi puhtaita siitosmunia rouvien alla, pitää vaan katsoa mikä rotu miellyttää eniten.
Kaikki oli aamulla reippaina ovella vastassa paitsi belggari-poitsu Uuno, joka ei ole kovin ihastunut uusiin naapureihin. Liian vähän korvia varmaan...
Väsyttää!
Ravasin viime yönä kolmen tunnin välein lampolassa karitsointeja valvomassa. Ja nyt pitäis sitten aloittaa päivän normaalihommat...
Mut vähän meille syntyi nätti pieni musta uuhikaritsa! Emo on ekakertalainen, eikä älyä päästää sitä tissille (vauva häviää näkyvistä ja tullee paniikki). Muuten hoitaa tosi hyvin kyllä. Piti olla imetystukihenkilönä sille sitten, ja nyt alkaa jo sujumaan. Kunhan oon ruokkinu lapset ja hoitanu elukat, niin meen takas nukkumaan..
Ravasin viime yönä kolmen tunnin välein lampolassa karitsointeja valvomassa. Ja nyt pitäis sitten aloittaa päivän normaalihommat...
Mut vähän meille syntyi nätti pieni musta uuhikaritsa! Emo on ekakertalainen, eikä älyä päästää sitä tissille (vauva häviää näkyvistä ja tullee paniikki). Muuten hoitaa tosi hyvin kyllä. Piti olla imetystukihenkilönä sille sitten, ja nyt alkaa jo sujumaan. Kunhan oon ruokkinu lapset ja hoitanu elukat, niin meen takas nukkumaan..
Laitoin meidän uuden Hilma-kanan munia koneeseen ensin neljä ja myöhemmin lisäsin vielä kaksi. Lopputulos oli että kuudesta neljä lähti kehittymään, yksi alkio kuoli ihan alussa ja 9.9. kuoriutui eka tipu
Eilen illalla tipu sai seuraa kun tunnin välein kuoriutui kaksi söpöläistä lisää
Talvikanalan sisustus etenee hitaasti mutta varmasti...

Talvikanalan sisustus etenee hitaasti mutta varmasti...
siis vihdoinkin KESTOPEHKU TOIMII!!! hallelujaa, kolmessa kohdassa niin ihana lämpö!!!